נעילה ירוקה בבורסה בתל אביב, בתום מסחר שהתנהל היום ברובו בירידות: מדד ת"א 35 התחזק ב-1%, מדד ת"א 125 הוסיף 0.7%. ברקע, שינוי למגמה חיובית בניו יורק דקות לאחר פתיחת המסחר שם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בלטו - טבע קפצה ב-5%, בזק זינקה ב-5.4%. בזן נקנסה ב-1.2 מיליון שקל בשל עבירות זיהום והפרות היתרים, אך המניה טיפסה ב-2.1%. דיסקונט זינק ב-2.3%, נאוי ניתרה ב-12.6%.
1 צפייה בגלריה
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
(צילום: שאול גולן)

דו"חות ומניות מרכזיות

חברת הדפסת הבשר מיט-טק זינקה אחרי שהודיעה על השלמת גיוס של 20 מיליון שקל מקבוצת משקיעים בהובלת רמי לוי, יבואן הבשר ארז קונפלד וכן בתי ההשקעות מור, פסגות, כלל ומיטב דש.
מיט-טק בניהולו של שרון פימה עוסקת בהדפסת רקמה המורכבת ממספר תאים באמצעות מדפסת תלת מימד שפיתחה. הגיוס יאפשר לה לעמוד בתנאי הרישום בבורסת נאסד"ק ולהתקדם להשלמת אבן דרך משמעותית, שבמסגרתה עד סוף השנה תדפיס החברה שכבה ראשונה של רקמת בשר מורכבת ממספר סוגי תאים שונים. מיט-טק ציינה כי ככל הידוע לה, עד היום לא נעשתה בעולם הדפסת רקמת בשר הכוללת מרכיבים אלה.
בזן התחזקה לאחר שבית משפט השלום בחיפה הרשיע את החברה בעבירות זיהום והפרות היתרים בעקבות שריפה בשנת 2016, וקנס אותה ב-1.2 מיליון שקל. שלושה מנהלים, ובהם סמנכ"ל הקבוצה, הורשעו באחריות נושאי משרה לעבירות סביבתיות והם נקנסו ב-50-30 אלף שקל כל אחד
ובתוך כך, מנכ"ל חדש לבזן: חברת בתי זיקוק נפט ממנה את אלוף (מיל') משה קפלינסקי למנכ"ל החברה. קפלינסקי מתמנה לתפקיד שנה לאחר עזיבתו של המנכ"ל הקודם ישר בן מרדכי. כלכליסט פירסם אתמול כי קפלינסקי הועדף בתפקיד על פני יונה פוגל, ששימש כמנכ"ל פז עד ספטמבר האחרון.
בין החברות שפירסמו דו"חות אתמול לאחר נעילת המסחר:
הרווח הנקי של בנק מזרחי טפחות ברבעון הראשון עמד על 357 מיליון שקל, ירידה של 11.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד על רקע משבר הקורונה; למרות הירידה - מזרחי טפחות רשם את הרווח הגבוה ביותר במערכת הבנקאות בינואר-מרץ. התשואה על ההון הגיעה ל-9.1%.
סאני תקשורת סיכמה את הרבעון עם רווח נקי של 12.2 מיליון שקל - קפיצה של 43% לעומת הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2019. הרווח הושפע בעיקר מרווח בגין הפרשי שער נטו וחוזים עתידיים. הרווח התפעולי הסתכם בכ-10.6 מיליון שקל, ירידה של כ-54% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה קטנו בכ-28% ועמדו על 222 מיליון שקל. הקיטון נובע מסגירת 22 חנויותיה של החברה בקניונים ובמרכזי סחר בשל משבר הקורונה, שהובילה לפגיעה בהשקה של מכשירי ה-S20 ומכשירים מתקפלים.
למרות הקורונה, התוצאות של קבוצת עזריאלי הצביעו על יציבות ברבעון החולף ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ה-NOI מנכסים זהים עלה בשיעור זניח של 1% והסתכם ב-404 מיליון שקל, וה-FFO מפעילות המסחר והמשרדים הסתכם ב-293 מיליון שקל, בדומה לרמתו אשתקד.
הסתערות הצרכנים על חנויות המזון בחודש מרץ נרשמה גם ברמי לוי שיווק השקמה. החברה הכוללת את רשת המזון ואת החברות הבנות ובהן קופיקס, גוד פארם, רמי לוי תקשורת ומועדון האשראי, רשמה עלייה במכירות וברווח הנקי שעלה ב-23.4% ל-29.1 מיליון שקל. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בגובה 25 מיליון שקל.
פורסם לראשונה: 10:10, 01.06.20