הישראלים נוסעים פחות בגלל הקורונה - אז בדלק ישראל מחפשים למכור להם אונליין: מנטה, רשת חנויות הנוחות של דלק ישראל, השיקה חנות אונליין בשם delekmenta במשלוח עד הבית, עם התחייבות לספק את המשלוחים עד שלוש שעות. מדובר בפעילות מצומצמת מאוד בשלב זה - רמת השרון וצפון תל אביב - שבהמשך יתפשט לאזורים נוספים. המשלוחים יסופקו מהחנויות בגלילות ורמת השרון.
נקודת תורפה נוספת: מינמום הזמנה באתר בסך 125 שקל ועלות המשלוח 30 שקל. כלומר, המשלוח מהווה החל מ-20% מעלות ההזמנה. המבחר לא גדול בחלק מהקטגוריות (למשל מוצרי ניקיון), וגם המחירים במנטה לא תמיד נמוכים.
1 צפייה בגלריה
תחנת דלק עם חנות מנטה
תחנת דלק עם חנות מנטה
תחנת דלק עם חנות מנטה
(צילום: יחצ דלק/מנטה)
כך למשל, גבינת עמק 28% שומן פרוסה 200 גרם עולה באתר 20.90 שקל, בעוד שברשתות השיווק היא נמכרת ב-17.90-14.80 שקל. דנונה לשתייה 1.5% שומן בטעם תות בננה 267 מ"ל נמכר באתר בשבעה שקלים, כשברוב הרשתות הוא נמכר ב-4-5 שקלים. במבה נוגט 60 גרם נמכרת בשמונה שקלים או במבצע: שתי יחידות ב-12 שקלים, בעוד שברשתות השיווק היא נמכרת ב-7.90-2 שקלים.
היתרון אם כך הוא המשלוח המהיר (אם כי יש חברות נוספות כמו קוויק שמציעות משלוחי מזון מהירים). בנוסף, בחברה מצהירים שאם חברת גט דליברי, שאמונה על המשלוחים, לא תספק את המשלוח תוך שלוש שעות, הלקוח יזוכה בדמי המשלוח.

ירידה של עשרות אחוזים ברכישת דלק

דלק ישראל מחזיקה ב-21% משוק מכירת הדלקים והשמנים בישראל ונמצאת בבעלות יצחק תשובה. היא מפעילה כ-250 תחנות, 178 מהן בהפעלה עצמית. רשת מנטה, שמפעילה את חנויות הנוחות 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, הוקמה ב-2001 ונמצאת ב-196 תחנות. 11 חנויות ברשת נקראות "מנטה מרקט" - חנויות דמויות מינימרקט.
הרשת מוכרת גם מוצרי פארם, מוצרי קמפינג וחשמל וכן עובדת בחלוקת חבילות של DHL. דואר ישראל הפעיל 20 נקודות מסירה בחנויות מנטה מ-2012 והפסיק לאחרונה את שיתוף הפעולה עם דלק.
הקורונה לא עשתה טוב לתחנות הדלק וחנויות הנוחות. לפי משרד האנרגיה, באפריל חלה צניחה של כ-50% ברכישות סולר ובנזין ובסך הכל יש ירידה של 16%-22% ברכישת סולר ובנזין בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019.
דלק מנסה בימים אלה למכור את דלק ישראל, ככל הנראה לרמי לוי וחברת להב, או לחברות אלייד ואלקו. עובדי החברה איימו לאחרונה בשביתה אחרי שטענו שלא משתפים אותם בפרטי המגעים למכירת החברה.