תוכנית החזרה לשגרה של הקניונים: אחרי ההודעה על פתיחת הקניונים ביום חמישי הקרוב, פרסמו הבוקר (ג') קבוצות הנדל"ן עזריאלי ומליסרון את מתווה דמי השכירות שיגבו מהשוכרים ואת ההקלות על התקופה שבה החנויות היו סגורות.
קבוצת קניוני עופר בבעלות מליסרון מוותרת על דמי השכירות ודמי הניהול מתחילת חודש אפריל ועד 6 במאי. כמו כן, על דמי השכירות הבסיסיים מ-7 במאי ועד סוף החודש תינתן הנחה של 50%. את דמי השכירות המופחתים יוכלו השוכרים לשלם ב-3 תשלומים חודשיים שווים - ב-1 ביוני, ב-1 ביולי וב-1 באוגוסט. זאת במטרה להקל על בעלי העסקים בתזרים המזומנים.
דמי הניהול (31-7 במאי) ישולמו ב-20 במאי. גם על חודש יוני תיתן מליסרון הנחה על דמי השכירות הבסיסיים, בגובה של 30%, והם ישולמו במועד הקבוע בחוזה. דמי השכירות על חודש יוני ישולמו במלואם ובמועד הקבוע. בעלי העסקים מתבקשים לסלק את החובות על חודש מרץ עד 15 במאי.
1 צפייה בגלריה
קניון עזריאלי בתל אביב
קניון עזריאלי בתל אביב
קניון עזריאלי בתל אביב ריק בעקבות משבר הקורונה
(צילום: שאול גולן)

מתווה שכירות שונה בפוואר-סנטרים

בחוצות המפרץ ובבילו סנטר - הפאוור סנטרים של קבוצת מליסרון - מציעה הקבוצה מתווה שונה במעט. הקבוצה תוותר לשוכרים על דמי השכירות ודמי הניהול עבור חודש אפריל. כמו כן, על דמי השכירות הבסיסיים לחודש מאי תינתן הנחה של 30%. את דמי השכירות המופחתים על מאי יוכלו השוכרים לשלם ב-2 תשלומים חודשיים שווים, ב-1 ביוני וב-1 ביולי. דמי הניהול ישולמו במלואם, אך תינתן דחייה במועד התשלום והם ישולמו ב-17 במאי.
דמי השכירות כאחוז מהפדיון ישולמו בהתאם לחוזה השכירות. במכתב לשוכרים נכתב: "בעלי עסקים אשר קיבלו את ההקלות שמציע הקניון, ואשר יקבלו מענקים מהמדינה כהחזר עבור הוצאות דמי השכירות ודמי ניהול על חודש אפריל, יחויבו להעביר אלינו סכומים אלה".
קבוצת עזריאלי פרסמה הטבות והקלות לשוכרים בקניונים, שלדבריה מסתכמים בהיקף כולל של כ-200 מיליון שקל וכוללים גם קמפיין שיווקי לטובת עידוד הלקוחות להגיע לקניונים. עזריאלי נותנת לשוכרים פטור מלא משכר דירה ודמי ניהול על התקופה שהחלה ב-15 במרץ ועד 4 במאי 2020. על תקופת ההתארגנות, החל מהיום (5 במאי) ועד ל-14 במאי, יינתן פטור מלא לשוכרים מתשלום דמי שכירות או אחוזים מהפדיון – הגבוה מביניהם; וכן הנחה בשיעור של 75% בדמי הניהול.
מ-15 במאי ועד 31 במאי תעניק עזריאלי לשוכרים הנחה בשיעור של 75% בדמי השכירות או תגבה אחוזים מהפדיון – הגבוה מביניהם, וכן תיתן הנחה בשיעור של 50% בדמי הניהול. גם על חודש יוני תינתן הנחה בשיעור של 50% בדמי השכירות או תגבה אחוז מהפדיון, הגבוה מביניהם.
על חודש יוני ישלמו השוכרים דמי ניהול מלאים. בנוסף, העמידה הקבוצה קרן לסיוע פיננסי בהיקף של 100 מיליון שקל אשר מעניקה הלוואות ומענקים לעסקים קטנים ובינוניים. בעזריאלי מציינים כי "הקרן פעילה, מעניקה ובוחנת בקשות למתן הלוואות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים".