מיישרים את המבט

זה מכבר ידוע, שאחד מסימני הגיל מוצא את ביטויו בקמטים ובקמטוטים קטנים אבל ממזרים מתחת לעיניים, ולא תמיד חיים עם המראה הזה בשלום. מה עושים? נותנים לחומצה היאלורונית, חומר סמיך דמוי ג'ל שמופק באמצעות הנדסה גנטית, להיאבק בהם.
אומנם הגוף של כולנו יודע לייצר בעצמו את החומצה ההיאלורונית, שנמצאת בשכבה החיצונית של העור, בין היתר באזור העיניים, אלא שעם הגיל הגוף מפסיק לייצר אותה, מה שגורם למראה קצת יותר מקומט ועייף. למקום הזה נכנסו חברות שונות, שמציעות את החומצה הזו בדרך של הזרקה.
3 צפייה בגלריה
ג'ובידרם וולבלה
ג'ובידרם וולבלה
ג'ובידרם וולבלה
(צילום: יח"צ)

חשוב להדגיש, שיש להיזהר ולהיוועץ ברופאי עור מומחים כדי להיות בטוחים, שאכן החומר מתאים, שהוא יוזרק נכון ויחזיק לאורך זמן. אסור להתבייש וחובה לשאול ולוודא, שאכן החומר המוזרק מגיע מבית היוצר של חברות מוכרות, שמשקיעות זמן ותקציבים במחקר ובפיתוח המוצר וגם מפרסמות מחקרים על טיפולים שבוצעו במטופלים. אחרי הכול, מדובר בפנים ובעיניים שלנו, ופה לא לוקחים צ'אנסים.
אחת מהחברות המוכרות בשוק האסתטי המבוקש הזה היא חברת ג'ובידרם, שמציגה "סט" של חומרי מילוי, מתוכו מותאם כל חומר לאזור בפנים באופן ספציפי ובהתאמה. למשל לאזור העיניים.
אז ניסיתי.
לצורך זה הגעתי לד''ר פנינה שמש רוזנשפיר, רופאת עור וטיפולי אסתטיקה. התייעצתי. חששות יש תמיד. הקשבתי להסברים הסבלניים של ד"ר שמש, שהסבירה, כי הטיפולים מתחלקים לטיפולים מונעי הזדקנות לשיקום נזקי הגיל ולטיפולים לשיפור היופי וההרמוניה בפנים. "ג’ובידרם היא משפחה של חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית, מאושרת FDA. בג'ובידרם וולבלה משתמשים למילוי שפתיים ולמילוי שקעים מתחת לעיניים", אמרה.
"נלך על זה", אמרתי ברגע של העזה, "אבל בקטנה, לפחות בפעם הראשונה". ד"ר שמש הכינה את המזרק, והתמסרתי לכמה דקות של כאב נסבל לחלוטין. "את התוצאות תראי באופן מיידי", הודיעה, אבל באותה נשימה הדגישה, שהתוצאה הסופית והמלאה תיראה כעבור כארבעה שבועות.
3 צפייה בגלריה
פנינה שמש רוזנשפיר
פנינה שמש רוזנשפיר
ד"ר פנינה שמש רוזנשפיר
(צילום: אביגיל עוזי)

"לכמה זמן זה יחזיק?" הייתה השאלה הבלתי נמנעת. "תוצאות הטיפול הזה נשארות לפחות שנה ולפעמים אף יותר", השיבה.
אז כן, היו כמה ימים של נפיחויות ושטפי דם קטנים, אבל כשאלו חלפו, ועל אף שלא נעלמו כל הקמטים (לזה, ככל הנראה, רק סכין המנתחים תעזור, וזה עוד רחוק לעת עתה), השיפור ניכר. "שווה כל דקירה", סיכמתי עם עצמי את החוויה, כשחייכתי אל המראה.
מחירים: נעים בין 1,800 ל־2,000 שקל למזרק

מחליקים את השיער

יש מקרים שבהם אנחנו מודים לטבע, ויש שאנחנו לא מבינים למה הוא העניק לנו משהו שאנחנו לא שלמים איתו. לעיתים, עם השנים, ההתנגדות עוברת, ואנחנו נשארים עם מה שהגענו איתו לעולם.
זה הסיפור שלי עם השיער שלי, הוא חלק. בעבר הלכתי עם הביטוי "הדשא של השכן ירוק יותר". סלסלתי, עיגלתי, רציתי לפרוע.
3 צפייה בגלריה
דייסון
דייסון
דייסון
(צילום: יח"צ)

התקופה הזו מאחוריי. בשנים האחרונות טוב לי לגמרי עם החלק, אבל לא אחת בא לי על חלק יותר. הדרך הפשוטה והלגיטימית היא לתת את מלאכת הפן בידי ספר מנוסה, כשהדרך הפשוטה והזולה יותר, בוודאי לאורך זמן ובוודאי בתקופת הקורונה, היא "עשי זאת בעצמך" באמצעות מחליק, כפי שראיתי לא אחת את בתי עושה. אלא שהחשש שלא אדע לעשות זאת נכון, ואולי "אשרוף" את השיער, הרחיק אותי מהמשימה. החלטתי בכל זאת לנסות, כשהגיע אליי מחליק השיער החדש ושל דייסון: Dyson CorraleTM, שעליו הוצהר כבעל טכנולוגיה ייחודית, שעתידה לשנות את חוויית המשתמשת.
ראשית קראתי את ההסברים. אהבתי את העובדה, שה־Dyson CorraleTM הוא מחליק אלחוטי, ושיש לו מצב טיסה. כשהשמיים ייפתחו, חשבתי לעצמי, אוכל לארוז אותו בתיק היד, שעולה ביחד איתי לטיסה, ורגע לפני הנחיתה אחליק. כמו כן הוסברה לי יכולתו של המחליק להפעיל חום ומתח אחידים לכל אורך השיער בכל משיכה, ולכן הפעולה אמורה להיות מהירה ומדויקת יותר, תוך הפחתת הסתמכות על חום, וכתוצאה מכך הנזק לשיער פחות בהרבה. יש לציין בהקשר זה, שבקרת החום החכמה של המחליק מאפשרת שלושה מצבי הגדרת חום מדויקים - °C 165, °C185 ו־ °C210. וכן, חשוב לזכור כל העת, שיש להחליק רק על שיער יבש.
אז ניסיתי.
בפעם הראשונה הרגשתי "טירונית". לקח לי הרבה יותר זמן מפן במספרה. התחלתי מהחום הנמוך, החלקתי בזהירות, נזהרתי שלא לשרוף. בפעם השנייה ובאלו שאחריה משך הזמן התקצר, ובהרבה פחות זמן ומאמץ הגעתי לתוצאה. אז גם אם הספר שלי לא ממש יאהב את הרעיון שאני מוותרת על שירותיו בהקשר הזה, אני מרוצה. ובסוף, זה מה שחשוב.
מחיר: 2,190 שקל. להשיג אצל היבואן הרשמי, ברשתות פארם ובאתר www.dyson.co.il