הנעלים של ג'קי בן זקן: איש העסקים מאשדוד שהפעיל תחומי הנדל"ן והיה ספונסר של קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד, נכנס כעת לשותפות בנעלי בריל, בעלת המותג ורשת החנויות גלי, לי קופר, ניין ווסט ואמפריום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בן זקן רכש 13.4% מבריל תעשיות, שהוחזקו בידי חברת מגדל, תמורת שמונה מיליון שקל. במחיר של 9.5 שקלים למניה, הגבוה ב-3% ממחירן בבורסה בעת הרכישה.
1 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
(צילום: ירון ברנר)
בן זקן, שהיה בעל השליטה במנופים פיננסים והורשע בהרצת מניות, חזר בשנה האחרונה להשקעות בבורסת תל אביב. לאחרונה רכש 21% ממניות ארנה גרופ, בעלת קניון ארנה בהרצליה, ונראה כעת שהוא חוזר להשקעות בתחומי הקמעונאות.
כזכור, לאחרונה פורסם כי בן זקן קיבל את אישור הוועדה המקומית של אילת לבניית מלון חמישה כוכבים בהשקעה של 250 מיליון שקל, סמוך לטיילת הצפונית, על המגרש האחרון המיועד לבנייה באזור. "אני לא מקים עוד מלון אילתי טיפוסי, אלא מלון ספא דה לוקס", אמר אז בן זקן ל-ynet.
על אף שחברת בריל סיימה את שנת 2020 עם הפסד של 3.9 מיליון שקל, כאשר מחירותיה ירדו ב-20% ל-427 מיליון שקל, נראה כי היא עדיין מושכת משקיעים: בדצמבר האחרון רכשה קבוצת משקיעים בראשות עינב כהן 20% ממניות חברת בריל.
כהן הסבירה אז: "מדובר בחברת הנעלה מובילה בישראל. גלי מוכרת שלושה מיליון זוגות נעלים בשנה אנחנו מאמינים כי הקמעונאות תחזור בגדול אחרי הקורונה, במיוחד שבריל נכנסה גם לאינטרנט".
מניית בריל זינקה מתחילת השנה ב-100%, זאת בעוד החברה מצויה כבר שש שנים בתוכנית רב-ארגונית להרחבת פעילותה. לאחרונה, השלימה החברה את רכישת אס.בי.אן מידי האחים סקאל, שמחזיקה במותג האופנה נאוטיקה.
בריל נהפכה בשנים האחרונות מיצרנית נעליים, בין היתר נעלי צבא, לזכיינית בתחום קמעונות אופנה. החברה, שבשליטת אליעזר בוסקילה (43%), מחזיקה בזיכיון למותגים לי קופר, גלי, ניין ווסט ואמפוריום.
ב-2019 רכשה בריל את פעילות אתר הסחר האלקטרוני Runy, המתמקד במכירת נעליים, עם מחזור פעילות שנתי של כחמישה מיליון שקל.