הסכסוך של הדוגמנית בר זומר לסוכן שלה לשעבר, שי אביטל, לגבי מותג האיפור "ברביז", מגיע לבית המשפט. אביטל, בעלי סוכנות הדוגמנות עלית, הגיש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה במעמד צד אחד להוצאת צו האוסר על זומר לעשות כל שינוי בפעילות העסקית של המותג, לחייבה להשיב את כל תקבולי השותפות לחשבון השותפות בבנק דיסקונט ולחייבה להפקיד את כל הכנסות השותפות לחשבון הבנק של השותפות.
במקביל, הגישו אביטל ופרקליטיו, עורכי הדין ארז אסרף ואורון אביקסיס, תביעה למתן חשבונות. בתביעה נטען כי "זומר רמסה ברגל גסה את אביטל וזכויותיו בשותפות 'ברביז' והכל עבור בצע כסף". לטענת אביטל, זומר נישלה בינואר השנה באופן חד-צדדי אותו מהכנסות השותפות על ידי העברת תקבולי השותפות לחשבון בנק אחר ולא ידוע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
בר זומר שי אביטל
בר זומר שי אביטל
בימים יפים יותר? בר זומר והסוכן לשעבר, שי אביטל
(צילום: אינסטגרם)
אביטל טוען כי השותפות הפכה ל"מטאור כלכלי", כאשר כבר בשנה הראשונה הכנסות השותפות עמדו על 1.5 מיליון שקלים והרווח הנקי הגיע ל-615 אלף שקלים. לטענת אביטל, משכרותה החודשית של זומר מהשותפות עומדת על 10,000 שקל. אולם, לטענת אביטל, הוא מעולם לא קיבל "פרוטה אחת מהשותפות - לא החזר הוצאות ולא רווחים".
לפי התביעה, סוכנות הדוגמנות של אביטל ייצגה את בר זומר במשך כתשע שנים, כאשר בשלהי 2019 התקשרו השניים בפעילות נוספת סביב המותג "ברביז". מטרת השותפות היא מכירת מוצרי קוסמטיקה, לייף סטייל וטיפוח תחת שמה של זומר.
לטענת אביטל, זומר פנתה אליו כדי שיסייע לה למנף את הצלחתה באמצעות כניסה לתחום הקוסמטיקה ועל פי הסיכום ביניהם, הוחלט כי הוא ירתום לטובת המיזם ככל שיידרש את קשריו וניסיונו ואף יעמיד הלוואת בעלים במידת הצורך של חצי מיליון שקלים. לפי אביטל, סוכם כי הצדדים יהיו בעלים שווים במיזם.
עו"ד ארז אסרףעורך דין ארז אסרףצילום: ניר סלקמן
אביטל החל לפעול למען המיזם, אך לטענתו, לקראת אירוע ההשקה הוצגה לו טיוטת חוזה, עליה הוא סירב לחתום והצדדים המשיכו בפעילות ההדדית שלהם, למרות שלא היה ביניהם הסכם חתום.
אביטל גורס כי זומר ביקשה ממנו לדלל את חלקו בשותפות ל-30% בלבד וכי לאחר שסירב להצעה, זומר החלה לקפח אותו ולהתנער מחלקו בשותפות. עוד הוא טוען כי בינואר השנה נתנה זומר הוראה לחברת הסליקה להעביר את כל התקבולים של החברה לחשבון בנק אחר.
עו"ד אורון אביקסיסעו"ד אורון אביקסיסצילום: אילן ספירא
במספר מכתבים ששלחו זומר ופרקליטה, עו"ד גדעון וינבוים, לשי אביטל ולפרקליטיו במהלך החודש שעבר, נטען כי אביטל סירב להעביר את הבטחתו הכספית להשקעה במיזם והתכחש להתחייבויותיו, למעט מספר פעולות מינוריות בתחילת דרכו של המיזם, בעוד שדרש לקבל 50% מהזכויות במיזם.
באותו הזמן, טוענת זומר כי אביטל גם פעל לקידום מיזם מתחרה וכמעט זהה, עם דוגמנית אחרת בסוכנות שלו, ועשה שימוש במידע סודי שהגיע אליו מזומר. על רקע זה, זומר הודיעה לאביטל כי היא מפסיקה לעשות שימוש בשירותי הסוכנות דוגמנות שלו.
עוד טוענת זומר כי בעקבות הסכסוך ביניהם, אביטל הורה לבנק להימנע מכל ביצוע תשלום מהחשבון המשותף של המיזם ובכך סוכלו תשלומים לספקים - דבר שסיכן את המיזם. בשל כך, לטענתה, זומר נאלצה לגייס כספים ממקורות אחרים.
עם זאת, אביטל טוען מנגד כי העמיד את המימון הנדרש כפי שסוכם ולאחר שהעסק הפך להצלחה לא היה עוד צורך להשקיע בחברה. "הוא זה שיצר את כל הקשרים, ערב לכל הספקים ובזכותו העסק הפך להצלחה". כמו כן, אביטל דוחה כל טענה שהקים מיזם מתחרה ושעצר תשלומים לספקים. "כל בקשתו מהבנק היתה שכל תשלום יבוצע בתחימה משותפת".
עורך הדין גדעון וינבוים ממשרד אפשטיין רוזנבלום מעוז (ERM), המייצג את זומר, מסר: "התביעה טרם הומצאה לידינו ונגיב רק לאחר שנלמד אותה. עם זאת, נציין כבר עתה שבר זומר הקימה במו ידיה את המותג 'ברביז', אשר בבעלותה הבלעדית, מאפס, ועשתה ועושה לילות כימים למען הצלחתו.
"שי אביטל, לעומת זאת, לא רק שהפר את התחייבותו להשקיע מאות אלפי שקלים במיזם ואת האמון שבר זומר נתנה בו, ולא רק שכמעט שלא עשה דבר לקידום המיזם, אלא שהוא אף נטל סודות מסחריים הקשורים למיזם והתחיל לקדם מיזם מתחרה עם נטע אלחמיסטר.
"התביעה שהגיש שי אביטל, היא ניסיון ציני מצדו לגנוב את דעת הקהל על גבה של בר זומר לאחר שהתחיל להקים עסק מתחרה בניסיון להנות מכל העולמות. בר זומר בעצמה מתכוונת להגיש תביעה נגד שי אביטל בגין הנזקים שגרם ושהוא ממשיך לגרום לה".