סלקום, בניהולו של אבי גבאי, הודיעה היום (ג') כי חתמה על הסכם קיבוצי חדש מול ועד העובדים, בראשות מיה יניב, במסגרתו תוכל ההנהלה לדרוש פיטורים של עד 150 עובדים במשך שלוש שנים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי ההסכם שנחתם עד לסוף 2023, יימנעו פיטורים המוניים בחברה וכל דרישה לפיטורים תהיה אינדיווידואלית לכל עובד ועד 50 בשנה. בשנים 2022 ו-2023 תשולם לעובדים, כ-3,000 במספר, תוספת שכר ממוצעת של 3%. שכר המינימום בחברה ימשיך ויעמוד על כ 7% מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק. ההסכם קובע כי 12.5% מכל סכום מעבר ל-400 מיליון שקל רווח תפעולי בשנה, יועבר לעובדים בחישוב רבעוני, בצורת מענק השתתפות ברווחים.
2 צפייה בגלריה
סלקום
סלקום
סלקום
(צילום: חיים הורנשטיין)
עם זאת, על פי התוצאות של סלקום, נראה כי סעיף זה רחוק ממימוש. את 2020 סיימה סלקום בהפסד תפעולי של 23 מיליון שקל ואת 2019 ברווח תפעולי של 24 מיליון שקל. בנוסף, עובדי החברה אשר יגיעו לגיל 60 יוכלו לבקש לפרוש בתנאים מיטיבים המאפשרים קבלת פנסיית גישור וזאת עד לגיל פרישה 67 לגברים ונשים כאחד.
הטבות נוספות בהסכם: השקת קרן מלגות ללימודים אקדמאים לעובדים וילדיהם; ערך יום ההבראה ימשיך להיות מקובע על סכום של כ-500 שקלים ליום; העובדים ימשיכו להיות זכאים לתשלום שנתי מוגדל בסך 1,000 שקל בשנה בגין ביגוד; תקציב הרווחה יעמוד על 40 מיליון שקל לשלוש שנים, ויוכל לגדול במינימום של שני מיליון שקל כל שנה בהתאם ליעדי גיוסים; לאחר שלוש שנים כל עובד יהיה זכאי לקרן התשלמות לפי בחירתו כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעביד יעמדו על השיעור המקסימלי של 7.5% מהשכר; השתתפות בתשלום בגין גני הילדים ותשלום שנתי בגין קייטנות, ועובדת שתלד תהיה זכאית לשבוע חופשה נוסף על חשבון החברה בנוסף לחופשת הלידה.

מסכסוך עבודה ושביתות - לשקט תקשורתי

את המשא ומתן להסכם הנוכחי ניהלו הנהלת סלקום וועד העובדים בשקט מופתי, זאת בניגוד מוחלט לאווירה ששררה במשא ומתן להסכם הקודם. בספטמבר 2019 דיווחה סלקום, תחת המנכ"ל הקודם ניר שטרן, על תכנית הבראה מקיפה, במסגרתה יפוטרו מספר משמעותי של עובדים, על מנת לצמצם את הוצאות החברה ב-150 מיליון שקל בשנה. בתגובה, עצרו עובדי סלקום את עבודתם וההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה. בפברואר 2020, עם כניסתו של גבאי לתפקיד המנכ"ל, הודיעו הצדדים שהגיעו להסכם עד לסוף 2020, במסגרתו פרשו כ-450 עובדים. למרות זאת, בסיכום 2020, הוצאות סלקום לא פחתו.
2 צפייה בגלריה
עובדי סלקום מפגינים
עובדי סלקום מפגינים
עובדי סלקום מפגינים אחרי ההסכם הקודם
(צילום: יאיר שגיא)
בהסכם הקודם קיבלו הפורשים מענקים מוגדלים לפי שנות ותק. עובדי החברה קיבלו חבילות אופציות על מניית סלקום בשווי כולל של 42 מיליון שקל. בנוסף, מונה דירקטור מטעם העובדים לדירקטוריון קבוצת סלקום. את המשא ומתן להסכם הנוכחי ליווה יו"ר איגוד האינטרנט, ההייטק והסלולר בהסתדרות, יקי חלוצי.
את 2020 סיכמה סלקום בהפסד של 170 מיליון שקל, חלקו בהשפעת משבר הקורונה, וזאת לעומת הפסד של 107 מיליון שקל ב-2019. הכנסות החברה עמדו על 3.67 מיליארד שקל, קיטון של 0.8% לעומת 2019.