מאז לידתו, נשלט רובו של עולם הנדל"ן בידי גברים. עוד עולם, שאם נשים רצו לחדור אליו, הן היו צריכות להצטייד ב"תכונות גבריות" של עוצמה, כוחניות ואגו או להיוולד למשפחות ששלטו בענף.
בעשור האחרון חל כירסום בגוורדיה הגברית השולטת בתחום זה, ויותר ויותר נשים נכנסות לתחום. יש לסייג במעט את ההתלהבות, שכן רובן של הנשים לא חדרו את תקרת הבטון כבעלות חברות נדל"ן או כמנכ"ליות, אלא השתלבו בו בתפקידי ניהול וסמנכ"לות, בעיקר בשטחים הרכים יותר, כמנהלות שיווק וכספים.
אפשר למצוא בישראל מספר דוגמאות לנשים שהשתלבו בעולם זה כחלק מדור ההמשך. ליאורה עופר, למשל, הבעלים של חברת הנדל"ן והבינוי מליסרון, שנמצאת בשליטת "עופר השקעות". דנה עזריאלי היא יו"ר קבוצת עזריאלי, שעוסקת בתחום הנדל"ן המניב. גם דפנה הרלב בחברת משה אביב וליטל גינדי מטלון בחברת גינדי החזקות הן בנות של יזמי נדל"ן. לצידן נרשמת מנכ"לית מיתולוגית, שלא נולדה עם כפית של נדל"ן בפיה, סגי איתן, ששימשה שנים רבות מנכ"לית חברת הנדל"ן נכסים ובניין. הנקודה האופטימית היא, שיש הסכמה בקרב נשים וגברים כאחד, שאין שום סיבה שאישה וגבר לא יהיו באותה רמה בתחום זה, וזה רק עניין של זמן, עד שיחול שינוי בתחום, כשם שהתרחש בתחומי הבנקאות או בתפקידים ציבוריים בכירים.
לקראת יום האישה, משתפות עשר נשים בתפקידי מפתח בעולם הנדל"ן - בחוויה, בדרך ובמסקנות.

רחל מלכה, בעלים ומנכ"לית חברת מעוז דניאל


10 צפייה בגלריה
רחל מלכה
רחל מלכה
רחל מלכה, בעלים ומנכ"לית חברת מעוז דניאל
(צילום: יח"צ)

בעולם הנדל"ן מאז: 1989
למה נדל"ן?
"נדל"ן משלב בתוכו הרבה תחומים: כלכלה, משפטים, עיצוב פנים, עבודה עם ציבור, שירותיות, פסיכולוגיה, אינטליגנציה רגשית, רווחה, עשיית טוב, זה תחום עשיר, דינמי, מהנה ומאתגר".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"כל פרויקט בתחום ההתחדשות העירונית. כל פרויקט ניתן ליישום, צריך רק המון סבלנות ואמונה".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"עבודה בתחום היזמות היא סיזיפית, מלווה בהרבה תהפוכות נפש. צריך לצלוח כל יום מול הרשויות במדיניות משתנה ולא יציבה. לשמחתי, עד היום, עמדתי באתגרים".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"בעולם הנדל"ן, שמתויג כגברי, היתרונות הנשיים שלי בולטים. אפשר להיווכח בכך, שלי באמת אכפת מבעלי הדירות שאני מתקשרת איתם בחוזים. אני מתנהלת מולם בשיחות אישיות, נותנת מענה לכל בעיה שצצה, תמיד נגישה, קשובה וסובלנית. לצד זה, אני לא פראיירית. כשצריך, אני יודעת להיות קשוחה ולא מתפשרת".
האני מאמין שלי:
"עבודה קשה עם מטרה משותפת, ואופטימיות לראות את הרחוק מקרוב".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"לרכוש בשלב המכירה המוקדמת, כשהמחיר הרבה יותר זול ואטרקטיבי. כמו כן להתנהל מול חברת הנדל"ן, כדי לקבל שיפור במפרט וסיוע בקבלת משכנתה מול הבנק המלווה".

טלי כהן, סמנכ"לית שיווק בחברת שפיר מגורים


10 צפייה בגלריה
טלי כהן, סמנכ"לית שיווק
טלי כהן, סמנכ"לית שיווק
טלי כהן, סמנכ"לית שיווק בחברת שפיר מגורים
(צילום: ראובן בן חיים, topview)

בעולם הנדל"ן מאז: 1996
למה נדל"ן?
"בשבילי, ליישב את מדינת היהודים - זו ציונות. התחום חולש על הרבה דברים ובעיקר עונה לדבר הכי בסיסי שאנשים צריכים - בית. מאז ומתמיד עסקתי בנדל"ן, ועם השנים ובעזרת הידע שרכשתי, התרחב העיסוק שלי בתחום, מייזום הפרויקט ועד המסירה והאפטר־סייל. מבחינתי, אני מסייעת לאדם שרוכש דירה, כשזו ההתחייבות הכי גדולה שלו, להגשים את החלום שלו. כחלק מזה אני מעניקה לו את השירות, ומהווה כתובת למענה לשאלות, בקשות או תקלות".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"השכונה החדשה 'בצוותא' בחריש היא הפרויקט הכי שאפתני שלי, ושל המדינה כולה. חברת שפיר בנתה את הפרויקט מאלף ועד תיו, במסגרת 'תכנן ובנה', מכרז שהמדינה נותנת ליזם אחד לבנות שכונה שלמה. זה מרגש, וזו גאווה גדולה להיות חלק מהדבר המופלא הזה".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"בכל פרויקט מתגלים קשיים ואינטרסים סותרים בין השיווק לביצוע. בכל פעם שאני מתגברת על הקושי הזה, אני מתמלאת סיפוק".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"אפס אגו. העבודה בענף היא ברובה מול גברים, שם יש הרבה אגו. הראייה שלי מבוססת על ניסיון ועל אינטואיציה נשית, תכונה שיש פחות לגברים".
האני מאמין שלי:
"אין דבר שאי אפשר להשיג. יש דבר שלא מתאמצים מספיק כדי להשיגו. ככל שיותר קשה להשיג משהו, כך אני יותר מאותגרת ויותר רוצה להשיג אותו".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"אם יציעו מכרזים נוספים במתכונת 'תכנן ובנה', יהיה אפשר לפתור את מצוקת הדיור. אפשרות נוספת היא לגור בפריפריה, למרות שעל זה הצעירים פחות מתפשרים".

רחלי בריזל, סמנכ"לית השיווק ומכירות אשדר מקבוצת אשטרום


10 צפייה בגלריה
רחלי בריזל, סמנכ"לית השיווק ומכירות אשדר
רחלי בריזל, סמנכ"לית השיווק ומכירות אשדר
רחלי בריזל, סמנכ"לית השיווק ומכירות אשדר מקבוצת אשטרום
(צילום: יח"צ)

בעולם הנדל"ן מאז: 1990
למה נדל"ן?
"הגעתי לענף הנדל"ן דרך מודעת דרושים בעיתון. מהר מאוד הבנתי שזה התחום הכי מרתק ומעניין שיש, בהיותו תחום דינמי ויצירתי, שמשלב בחוכמה בין היגיון ורגש, והענף כולו מהווה מנוע צמיחה לכל המשק".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"לפני כשנתיים החלה חברת אשדר בשיווק דירות יוקרה ברמת אביב ג' ונווה אביבים. השאיפה הייתה להצליח למתג את הפרויקטים ולהגיע לקהל יעד ברמה סוציו־אקונומית גבוהה, תוך שמירה על ערכי המותג".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"בתחילת דרכי באשדר זכתה החברה בקרקע באור עקיבא, לשם הקמת שכונת מגורים ובה מאות יחידות דיור. הצלחתי להביא לעליית מחירי הדירות בקצב מדהים, במקביל לעליית ביקושים והפיכת העיר למקום נחשק עבור קהילה תוססת של זוגות צעירים ומשפרי דיור".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"קודם כל מדובר באדם, ויש להתמקד באישיות ולאו דווקא בנשיות. מאז ומעולם הרגשתי שווה בין שווים. עם זאת לאישה יש יכולת הכלה גבוהה יותר ויכולת פירגון, והיא יכולה לעסוק במגוון משימות במקביל".
האני מאמין שלי:
"מקצועיות, למידה מתמדת, התמדה, דבקות במשימה. להקשיב לצורכי השוק ולתת מענה נכון בעיתוי הנכון, להיות פתוחים לרעיונות חדשים ולחשוב מחוץ לקופסה".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"הדירה הראשונה יכולה להיות דירת יד שנייה, בפריפריה ולאו דווקא באזורי הביקוש במרכז הארץ".

ורד צרפתי זבולון, סמנכ"לית חברת צרפתי שמעון


10 צפייה בגלריה
ורד צרפתי זבולון, סמנכ"לית חברת צרפתי שמעון
ורד צרפתי זבולון, סמנכ"לית חברת צרפתי שמעון
ורד צרפתי זבולון, סמנכ"לית חברת צרפתי שמעון
(צילום: אבי רוקח)

בעולם הנדל"ן מאז: 2002
למה נדל"ן?
"נולדתי לזה. טבעי לי לעבוד בחברת הנדל"ן המשפחתית, שנוסדה לפני 40 שנה. מגיל 12 אני בחברה, עבדתי בחופשות וגם במהלך הלימודים. כשסיימתי את לימודי המשפטים, התחלתי לעבוד במשרה מלאה בתפקידים בתחום היזמות והביצוע. מבחינתי, כל פרויקט הוא כמו תינוק".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"בניית המלון באשדוד והכניסה לתחום הדיור המוגן, כי בבסיס אנחנו לא עוסקים בתחומים אלו. יש סיפוק גדול בלהיכנס לתחומים חדשים וצומחים, שהם לא טריוויאליים עבורנו".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"ענף הנדל"ן הוא גברי ברובו. רוב היזמים ואנשי המקצוע הם גברים. בהתאחדות בוני הארץ, מלבדי, כל היו"רים והסגנים הם גברים. גם בסיורי קבלנים בשטח ובאתרי בנייה לא רואים הרבה נשים".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"כדי להשתלב בעולם הנדל"ן הגברי נדרשות התאמות, כמו לאמץ אסרטיביות ונחישות. כשיש נשים, גברים מרגישים פחות מאוימים ופחות נכנסים למלחמות אישיות. נשים פועלות ללא מניעים של אגו, לא מנסות לעשות דברים כדי לראות ולהיראות, אלא פועלות ממניעים כלכליים ונכונים יותר בבסיס".
האני מאמין שלי:
"לעבוד בצורה עסקית עם יושרה והגינות מול הספקים, היזמים והדיירים. כשאת פועלת ביושר ובונה תשתית חזקה לטווח ארוך, זה מסייע להגיע להישגים גבוהים יותר בעתיד".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"זוגות צעירים צריכים להתחיל בדירות קטנות, אולי באזורים פחות יקרים, בשכונות פחות חדשות, ולאט לאט לשדרג. אבל לקפוץ למים ולא לחשוש".

מיה גבאי טובול, מנכ"לית קבוצת גבאי


10 צפייה בגלריה
מאיה גבאי טובול, מנכ"לית קבוצת גבאי 2021
מאיה גבאי טובול, מנכ"לית קבוצת גבאי 2021
מיה גבאי טובול, מנכ"לית קבוצת גבאי 2021
(צילום: יח"צ)

בעולם הנדל"ן מאז: 2000
למה נדל"ן?
"זה תחום שכולל את כל סוגי היזמות: מכלכלי ומשפטי ועד טיפול בדיירים".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"המעבר מחברה קטנה באשקלון לתל אביב, והפיכתה לחברה גדולה, שמקיפה ונוגעת בהמון פרויקטים ואנשים".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"להפוך חברה משפחתית לחברה שתעבוד ותצליח להחזיק מעמד לאורך 20 שנה. לדעת שאנחנו מייצרים משהו מסוים, שלא תמיד עובד, אבל עם זה אנחנו הולכים קדימה וננצח, ואכן הצלחנו".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"לאישה יש כל מה שיש לגבר, ובנוסף יש לה אינטליגנציה רגשית, שבאמצעותה היא נוגעת בכל נושא, בעיה או עסקה עם המון פסיכולוגיה ורגש".
האני מאמין שלי:
"הצלחה מגיעה מעבודה קשה".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"נקודת הפתיחה שונה אצל זוגות שונים. גם כשאין עזרה מההורים, כשזוג רוצה דירה, הוא יילחם ויעשה הכול כדי להגיע אליה".

אורטל ליבר, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת רוטשטיין נדל"ן


10 צפייה בגלריה
אורטל ליבר, סמנכ"לית השיווק רוטשטיין
אורטל ליבר, סמנכ"לית השיווק רוטשטיין
אורטל ליבר, סמנכ"לית השיווק רוטשטיין
(צילום: אפרת מזור)

בעולם הנדל"ן מאז: 1998
למה נדל"ן?
"זהו תחום מסועף ומורכב, שמשלב בין מגוון עולמות. זה מקצוע של אנשים ואינטראקציה בין־אישית. זה כמו חיידק, מי שנכנס לעולם הזה, קשה לו לצאת ממנו".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"אין פרויקט אחד דומה לשני. האפשרות להיות בכל פרויקט מהיום הראשון, כשמדובר עדיין רק בקרקע, ולראות את הבניין קורם עור וגידים, זה ממלא בסיפוק אינסופי".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"כל תהליך של בנייה הוא מורכב. התוצאה הסופית מספקת ומכפרת על המורכבות והקושי".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"החיבור בין העולם הגברי לנשי מובהק ונדרש בעולם הנדל"ן. שני המגדרים תורמים אחד לשני ודוחפים זה את זה קדימה. לעיתים אישה תראה באופן שונה משא ומתן מגבר, ותנהל אותו ברגישות וסבלנות שאולי חסרה בסיטואציה עצמה. זה תורם לתהליך כולו".
האני מאמין שלי:
"כשאני שלמה עם האמת שלי, אני יודעת שהדרך סלולה. אני גם מאמינה בבניית רשת קשרים, עובדים ולויאליות, שיוצרת רצון משותף להשיג את המטרה בדרך הטובה ביותר".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"יש פרויקטים מעולים בכל רחבי הארץ. כל זוג צריך לבחון את הונו, ובהתאם לבחור את ההחלטה השקולה והנכונה ביותר לזמן שהוא רוצה לקנות דירה".

סיוון היללי, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת קרדן נדל"ן


10 צפייה בגלריה
סיוון היללי, סמנכ"לית שיווק ומכירות קרדן נדל"ן
סיוון היללי, סמנכ"לית שיווק ומכירות קרדן נדל"ן
סיוון היללי, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת קרדן נדל"ן
(צילום: יח"צ)

בעולם הנדל"ן מאז: 2006
למה נדל"ן?
"אני אדם שאוהב לעשות מכלול של דברים ולא להתמקד בדבר אחד. תחום הנדל"ן הוא רב־גוני, מעניין, דינמי ומשתנה. מה שנעשה בענף חמש שנים אחורה, זה לא מה שנעשה בו היום. בנוסף, כשאני רואה את הבניין עומד בדיוק כמו בהדמיה, יש בזה עוצמה מטורפת וכיף גדול".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"טרם הגעתי. הייתי רוצה לשווק ולבנות שכונה שלמה. מאדריכלות הנוף והשימושיות של המשפחות ועד הרזולוציה של עמדת טעינה לאופניים בבניין עצמו".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"הקורונה בתחילתה הייתה סערה של אי ודאות. השאלה היתה איך מתפעלים את כל האירוע הזה מבחינת המכירות ובשוטף. בנינו אתר אינטרנט חדש והנגשנו את כל המוצרים שלנו בצורה מקוונת מרחוק, כך שמשרד המכירות הוא כבר לא התחנה הראשונה של הלקוח. זה הצליח".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"כנשים אנחנו יודעות לעשות כמה דברים במקביל ולהכיל את המציאות המשתנה. הימצאות של יותר נשים יוצרת אנרגיה והצלחה בענף, כי נשים יודעות טוב יותר מה חשוב שיהיה בבית לפרטי פרטים".
האני מאמין שלי:
"כשאדם עושה מה שהוא אוהב, הוא יעשה אותו הכי טוב שיש. תמיד לחפש את ההון האנושי בעל הניסיון, וגם עם צביון אנושי. כשיש הזדהות ואמפטיה, הכול עובד".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"צריך לדעת לזהות הזדמנויות ולעשות דברים בשלבים. אפשר להסתפק בתחילת הדרך בדירה ראשונה קטנה. מרבית האנשים שעושים עסקאות נדל"ן מחליפים במהלך חייהם בממוצע בין שתיים לשלוש דירות. גם אני התחלתי כך".

טלי שרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות בקבוצת רם אדרת


10 צפייה בגלריה
טלי שרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות בקבוצת רם אדרת
טלי שרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות בקבוצת רם אדרת
טלי שרון, סמנכ"לית שיווק ומכירות בקבוצת רם אדרת
(צילום: יח"צ)

בעולם הנדל"ן מאז: 2011
למה נדל"ן?
"עבורי, זה היה בגדר המתבקש. אני נשואה לשמאי מחוזי ובת של קבלן. הנדל"ן פוגש אותי במקום של לתת יד לזוג בהחלטה המשותפת שלהם בחיים. היה לי קל להשתלב בתחום, כי אבי ובעלי תמכו בי. הייתי חוזרת הביתה עם מיליון שאלות, ותמיד היה מי שיענה לי".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"בתחילת דרכי הייתי צריכה לבחור אם להשתלב בחברה יזמית או בחברת שיווק נדל"ן, ובחרתי באפשרות השנייה. הפרויקט הראשון שלי היה פרי־סייל בחיפה, על הנייר. הגעתי בשמונה וחצי למשרד וב־11 כבר מכרתי את הדירה הראשונה. זה היה לקפוץ למים העמוקים של למכור בלי לדעת לגמרי מה את מוכרת. בין היתר הצלחתי בזה, כי אומץ לא חסר לי".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"קבוצת רכישה. לאחר שהצלחתי במכירות פרי־סייל, העבירו אותי למכירה של קבוצת רכישה ברעננה. מדובר במכירת מוצר, שהלקוח לא יודע מה ומתי הוא יקבל אותו, וכמה זה יעלה לו. אמרו לי: 'את אחראית על זה עכשיו', וזה היה האתגר הכי גדול שהיה לי. כששאלו אותי 'למה את לא מוכרת', עניתי: 'כי לא הייתי קונה. תשכנעו אותי לקנות - אמכור מחר'".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"אינטליגנציה נשית. לדעת למשוך בחוטים. יש לי יכולת לדעת מה לבקש, ממי ומתי, ואיך לגרום לזה שהכול יסתדר לטובתי".
האני מאמין שלי:
"ישירות נעימה".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"בהתאם למצבם הכלכלי. רצוי להשתלב בתוכניות שהמדינה מציעה, כמו 'מחיר למשתכן' או 'מחיר מופחת'".

חגית לאניאדו יועצת שיווק ואסטרטגיה לחברות נדל"ן


10 צפייה בגלריה
חגית לניאדו
חגית לניאדו
חגית לניאדו
(צילום: יח"צ)

בעולם הנדל"ן מאז: 2010
למה נדל"ן?
"לנדל"ן הגעתי באקראי, בזכות אייל חכם ואורן הוד, שצירפו אותי לאפריקה ישראל מגורים. מאז התאהבתי ואני חיה ונושמת נדל"ן, תחום שתמיד יש בו תשוקה ליצור יש מאין, התפתחות, יצירתיות, בניית הארץ והגשמת חלומות לאלפי משפחות".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"ללוות בנק ולבנות עבורו מיתוג מחלקת משכנתאות".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"לפני כשנה, כחודש לפני פרוץ הקורונה, עבדתי על קמפיין ארצי ענק של לקוח מרכזי שלי. שלושה ימים לפני העלייה לאוויר הייתי צריכה לשנות הכול, להתחיל מחדש, לצאת מהקופסה ולעשות התאמות לסיטואציה החדשה שנוצרה – בזמן אפס. הקמפיין עלה ונחל הצלחה".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"נשים טובות בקבלת החלטות מורכבות ומהירות, מקפידות על הפרטים הקטנים (שחוסכים הרבה כסף ליזם), מסתכלות על תכנון הדירות מנקודת מבט של אישה ושואפות למקסימום פונקציונליות".
האני מאמין שלי:
"תמיד להעז ולנסות. לא לפחד ממכשולים ואתגרים חדשים. כמו כן אין קיצורי דרך בחיים. השקעה והתמדה תמיד משתלמות".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"כולי תקווה שמישהו בממשלה החדשה ישכיל לטפל בנושא. חייבים לתת סיוע ופתרונות לזוגות צעירים".

דורית סדן, סמנכ"לית שיווק בחברת שיכון ובינוי


10 צפייה בגלריה
דורית סדן
דורית סדן
דורית סדן
(צילום: רמי זרנגר)

בעולם הנדל"ן מאז: 1994
למה נדל"ן?
"הגעתי לתחום ככלכלנית, וב־1999 עברתי לתחום ניהול המכירות בענף הנדל"ן למגורים. שם קרה החיבור הרגשי והאמיתי, כי אתה עוסק בהשקעה הכי גדולה של האדם".
הפרויקט הכי שאפתני שלי:
"שיווקתי עשרות רבות של פרויקטים. כל אחד מהם היה בשבילי כמו תינוק שנולד, עולם ומלואו".
קושי שהצלחתי להתגבר עליו:
"היה לנו פרויקט בנייה רוויה בכרכור, באזור שכולו קוטג'ים. בתפיסת הצרכנים מסביב, היה קושי לקבל את עובדת המעבר למגורים במושבה קטנה בבנייני מגורים. עשינו חשיבה פרסומית, שמטרתה הייתה להבהיר לאוכלוסייה, שזו האלטרנטיבה הטובה ביותר והמשתלמת עבורם מבחינת המחיר. בנינו קהילה שלמה בתוך השכונה, והפכנו חיסרון ליתרון".
היתרון שלי כאישה בתחום:
"עבודת צוות משלב התכנון ועד היציאה לשיווק. הקרדיט משותף לכולם. אני מאוד חמה, אוהבת, עוטפת את האנשים שמסביבי, מפרגנת ובעלת אינטליגנציה רגשית גבוהה".
האני מאמין שלי:
"העולם הוא דלתות מסתובבות. תמיד צריך לשמור על כבוד האנשים והלקוחות שאתה עובד איתם ומולם, כי אתה לא יודע איפה תפגוש אותם בעתיד. להקפיד על עבודת צוות, כי העולם בכלל וגם כל פרויקט - לא נבנים על ידי אדם אחד".
טיפ לזוג צעיר, שמבקש לרכוש את הדירה הראשונה שלו בישראל?
"זוגות צעירים צריכים להתחיל מדירה קטנה, שמתאימה למידותיהם הכלכליות. חשוב יותר לבחור את האזור מבחינת מוסדות חינוך, מאשר להסתכל על גודל הדירה. זה נותן יסודות לעתיד".