תביעה נגד יזמי מגדל עלית בר"ג: 151 הדיירים בפרויקט הדגל של מצלאוי וקבוצת מימון הגישו תביעה לבית משפט השלום בת"א בטענה לשורת תקלות, חלקן מסכנות חיים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין השאר תוארו מעליות שצונחות בהפתעה 3-2 קומות, מחסור בגלאי עשן, הצפות וחברת ניהול רשלנית. כן טענו שמערכת האינטרקום לא תקינה, ושדלתות המגדל והחניון התת-קרקעי פרוצים, ועוברי אורח חונים בו ללא פיקוח ובלי יכולת של הדיירים למנוע זאת. לטענת התובעים, כתוצאה מהעובדה שהבניין פרוץ, מידי ערב יש בלובי הבניין תנועה ערה של נערות ליווי. את הלובי המפואר, חדר הכושר המשוכלל ומועדון הדיירים שהופיעו בסרטון התדמית של הפרויקט באתר החברה נאלצו התובעים לרהט לבד לטענתם.
2 צפייה בגלריה
מגדל עלית רמת גן
מגדל עלית רמת גן
"חסרים 150 גלאי עשן". מגדל עלית
(צילום: אוראל כהן)
מצלאוי רכשה את הזכויות במגרש בשתי פעימות, 2008 ו-2010, ושילמה כ-71 מיליון שקל שהקנו לה 60% מהזכויות. מגדל המגורים אוכלס ב-2019 ומגדל משרדים עדיין בהליכי בנייה. בתחילת השנה מצלאוי מכרה את חלקה במתחם.
עו"ד מימון אביטן, בא כוח הדיירים, מבקש שביהמ"ש יורה לתקן את הליקויים ויורה על פיצוי של 2 מיליון שקל, 500 אלף מהם בגין עוגמת הנפש והיתר להוצאות הדיירים: 300 אלף שקל לאבזור חדר הכושר, 300 אלף שקל להתקנת מעלית, כ-70 אלף שקל לריהוט הלובי וסכום דומה בגין ריהוט מועדון הדיירים, ו-150 אלף להתקנת מחסום בחניון.
ביהמ"ש מתבקש גם להורות על הליך מסירה חוזרת של השטחים הציבוריים והחלת תקופת בדק שבה הקבלן מחויב לתקן ליקויים רק לאחר השלמת המסירה. לטענת הדיירים מצלאוי מינתה מאחורי גבם שני דיירים שישמשו ועד זמני, והוועד הזה בחר ללא ידיעתם בחברת הניהול מיקדן השייכת לשיכון ובינוי ולחברת הנדל"ן קרדן.

"חסרים 150 גלאי עשן"

בתביעה נכתב שנציג מיקדן קיבל ממצלאוי את השטחים הציבוריים והמערכות הטכניות בבניין "שעה שהוא חסר ניסיון והבנה בתחום ניהול בניין מגורים ושעה שרוב מערכות הבניין לא היו ראויות למסירה". עקב המסירה הלקויה התברר שבבניין חסרים 150 גלאי עשן ונמצאו ליקויים במשאבות כיבוי אש, במערכות האוורור, במתזי הכיבוי, בעיות חשמל, חורים בקרמיקות, ליקויי תאורה ורטיבות.
ביולי 2019 נפגשה נציגות הדיירים עם סמי מצלאוי וסוכם שיונפק דו"ח ליקויים ע"י חברת בדק חיצונית ששכרו הדיירים. הדו"ח הוגש למצלאוי בסוף אוגוסט ובהתייחסות שקיבלו הדיירים כחודש לאחר מכן החברה האשימה את מיקדן באחריות לתקלות במערכות, וכשלים אחרים הבטיחה לתקן. הליקויים טרם תוקנו.
2 צפייה בגלריה
מימון אביטן עורך דין
מימון אביטן עורך דין
עו"ד מימון אביטן
(צילום: יריב כץ)
ממצלאוי נמסר בתגובה: "טרם נתקבלו כתבי הטענות, אך השבנו לכל פנייה מנציגות הדיירים. המגדל נוהל ע"י חברת ניהול שבחרה הנציגות בניגוד להמלצות החברה. לדיירים היו טענות לחברה והיא הוחלפה בחברת ניהול חדשה וכיום הדיירים בבוררות עם חברת הניהול הקודמת בנוגע לכשלים. נבחן את טענות הנציגות ונטפל בהן כמקובל".
מחברת מיקדן נמסר בתגובה: "הידיעה אינה מדויקת ומרבית הטענות בה משוללות יסוד. מיקדן מונתה ע"י נציגות ועד הדיירים הנבחר כאשר מצלאווי היה שושבין ההסכם. נציג מיקדן, שהוא מנהל מנוסה ובקיא, קיבל את מערכות הבניין ממצלאווי וערך תרשומת ברורה של כלל הליקויים. הליקויים שנמצאו אפשרו הפעלה של הבניין ללא בעיה בטיחותית והתיקונים היו באחריות מצלאווי. מצלאווי לא עשה זאת ומיקדן לא יכולה לבצע זאת על דעת עצמה, ודאי לא על חשבונה.
"נציגות הדיירים ומצלאווי לא שילמו את חובם השוטף של דמי הניהול וגרמו לכך שלא ניתן היה לנהל את הבניין ולכן מיקדן נאלצה לסיים את חוזה הניהול בנובמבר האחרון. הבעיה נוצרה בשל החוזה הבעייתי שהדיירים הוחתמו עליו על ידי מצלאווי, אשר חייב אותם לשלם את דמי הניהול גם עבור הדירות שלא נמכרו, דבר שהם סירבו לעשות. למצלאווי ולנציגות הדיירים חובות של מאות אלפי שקלים למיקדן שטרם שולמו ותוגש תביעה בגינם.
"דו"ח הבדיקה שהוגש ע"י חברת בדיקה חיצונית לא בוצע ולא תוקן ע"י מצלאווי חרף העובדה שמודבר בתקופת בדק שהיא באחריות היזם. מיקדן עשתה מאמצים עילאיים לנהל בניין שנבנה עם ליקויים רבים כאמור, תוך אי שיתוף פעולה של היזם מצלאווי, ועד דיירים עוין שהוחלף במהלך השנה הראשונה, וחובות של מאות אלפי שקלים אשר נובעים מדיירים ומצלאווי שלא היו מוכנים לשלם את חובם.
"מעבר לכך לא קיבלנו תביעה ולא ידוע לנו שהוגשה כזו נגד מיקדן, כך שאיננו יכולים להגיב לגביה".