"יהיו פה מאות אלפי מובטלים אם המשק לא יחזור לפעילות במהירות". כך אמר היום נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, בראיון באולפן ynet. תומר התייחס בין היתר לתרחישים השונים להחזרת הפעילות הכלכלית במשק, ומתריע מפני עיכוב בחידוש הפעילות.
"צריך להבין שכשאין כסף אין תשתיות, אין רווחה ואין בריאות", ציין תומר. "לכן חשוב לדעת לנהל באחריות את המשבר הבריאותי אבל מהצד השני לשחרר את המשק".
1 צפייה בגלריה
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר
(צילום: דנה קופל)
אתמול (ב') הפגינו מאות אנשים במחאה על התעלמות הממשלה לטענתם מקריסת העובדים העצמאיים בתחום התרבות והאירועים. בהקשר זה אמר תומר, כי הפעולות בשטח לא מראות שהממשלה קשובה לצרכים של המשק ושל העסקים - והתוצאה תהיה גידול חד במספר המובטלים. "אם נמשיך בעוד רבעון במצב דומה לעכשיו מספר המובטלים יגדל בעוד חצי מיליון ואז גם כשנתחיל לצאת מהמשבר בעוד שנה נגרור איתנו מצב חמור הרבה יותר".
תומר מביע תמיכה באסטרטגיית היציאה מהמשבר שמציע משרד האוצר, וסבור שצריך להתחיל לפעול בכיוון הזה כמה שיותר מהר. "אפשר לפתוח חנויות ולהכניס בטפטופים את הקונים, אפשר לפתוח קניונים ולשמור על מרחק בין אחד לשני", הוא אומר. "ברגע שיפתחו ותהיה פעילות כלכלית יוזרם כסף למשק ואז פחות אנשים יהיו בחל"ת. לפי תוכנית היציאה שלנו אנחנו מהר מאוד מחזירים מאות אלפי אנשים למנגנון העבודה. אין לנו את הזמן לחכות ולראות מה יהיה. ברור שאם נסגור את כולם בבית לעוד שנה אולי זו אסטרטגיה בריאותית הכי נכונה, אבל ברור שכלכלית נקרוס".
אתמול, כאמור, קראו מארגני ההפגנה לממשלה להתעורר, "לפני שהתעשייה כולה תגיע לקריסה מוחלטת".