התקדמות בנוגע למשקיע אלי רוזנברג בדרך לקבלת היתר לרכוש את אל על. רשות החברות תמליץ בפני המדינה על מתן היתר לרוזנברג, בכפוף לשיקול דעתם של השרים המחזיקים במניית הזהב של המדינה באל על.
במכתב ששלח מנהל רשות החברות יעקב קוינט לנציגו של רוזנברג, רו"ח עמינח רוסק, נכתב: "ברשות החברות, לאחר עיון בהמלצות גורמי המדינה להם הועבר המידע הקשור לפניה, הוחלט להמליץ למדינה מחזיקת מנית הזהב באל על כי ככל שרוזנברג ירכוש את מניות אל על, להסכים כי יחזיק בשעור העולה על 40% והמקנות לו שליטה באל על.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
(צילום: אל על)
"בכפוף להחלטת המדינה מתן ההמלצות, נאמר, מותנה באישור הרשות של מעמדו של רוזנברג כאזרח ישראל וכן מעמדו של המבקש כבעל שליטה באל על וקבל עמדת דירקטוריון אל על. הרשות תפנה למדינה לבקשת אישור לאחר שרוזנברג יציג הסכם מותנה חתום לרכישת מניות בשיעור האמור".
יש לציין כי ההכרעה הסופית לאישור מצויה בידי השרים האחראים על החזקת מניית המדינה באל על, שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר ישראל כץ.
בתוך כך עולה כי המתווה של אל על עלול להיות שוב בסכנה: היום (ג') היה צריך לעלות למליאת הכנסת תיקון החוק המאפשר לדחות עד ה-1 לאוקטובר את השבת כספי נוסעי אל על בשווי של מיליארד שקל, על מנת למנוע מאל על חדלות פרעון משום שעדיין לא קיבלה את הסיוע מהמדינה ואין בקופתה את הסכום הנדרש.
הצעת החוק קודמה על ידי רגב תוך שלושה ימים בלבד. ביום ראשון האחרון עברה ההצעה את אישור ועדת השרים לחקיקה ואישור ממשלה. היום היתה אמורה ההצעה להגיע לקריאה ראשונה בכנסת ולדיון בוועדת הכלכלה מחר, שתסלול את הדרך לקריאה שנייה ושלישית במהלך חקיקת בזק, אבל יו"ר הכנסת יריב לוין לא העלה את ההצעה למליאה. אם יחול עיכוב נוסף החוק עלול שלא להכנס לרשומות לפני ה-14 לאוגוסט, המועד התקף היום להשבת הכספים, ואל על תידרש לשלם סכום שאין לה.