ברקע המועד המתקרב לסיום דמי החל"ת, וחזרתם הצפויה לעבודה של עשרות אלפי עובדים, AllJobs, הפלטפורמה לניהול קריירה ולגיוס עובדים השייכת לקבוצת ידיעות אחרונות משיקה סדרת הרצאות מקצועיות למעסיקים ומחפשי עבודה ללא עלות.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
על פי נתוני האתר ישנה התעוררות של העסקים שנפתחו ומתחילים לגייס במהירות. מבחינת נפחי והיקפי הגיוס: בשיא המשבר (אפריל 2020) נחתכה מצבת המשרות הכללית ביותר מחצי ועתה היא עומדת על המספר הגבוה ביותר מאז תחילת המשבר – 32,600 משרות שכרגע באוויר. מן הצד השני, מעסיקים רבים מדווחים על קושי לגייס עובדים. הדבר משתקף בנתוני האתר שמראים ירידה של 37% במדדי שליחת קורות החיים החל מיולי 20', החודש בו הודיעה הממשלה על דמי אבטלה לטווח ארוך למפוטרים וחל"תניקים.
מהצד של העובדים, הביקוש הוא למקצועות 'חיוניים' שמספקים ביטחון תעסוקתי. בין התפקידים שבהם מחפשים הכי הרבה עבודה אחרי המשבר, ניתן למצוא; אנשי מכירות (כ-34,000 חיפושים מאז פרוץ המשבר) שליחויות (22,000) אדמיניסטרציה (19,000) אבטחה (17,000) נהגים (14,000) ומחסנאים (10,000).
ההרצאות יתקיימו אונליין (וובינר) אחת לחודש, ללא עלות, ויועברו על ידי יועצי הקריירה ואנשי המקצוע של AllJobs. ההרצאות יעסקו, בין היתר, בנושאים של כתיבה והתאמת קורות החיים לדרישות השוק, בנית שגרת חיפוש עבודה וניהול זמן, הכנה לראיונות עבודה, תהליך גיוס נכון ועוד.
עינב בוימפלד, מנהלת התוכן והמחקר: "תקופה של חיפוש עבודה מלווה בדרך כלל בחוסר וודאות לגבי האופן שבו אנחנו פועלים: 'האם אנחנו עושים את זה נכון? האם אחרים עושים את זה טוב יותר מאיתנו?' העובדה שאף אחד אינו משקף לנו את התהליך – מתסכלת ורובנו מרגישים בודדים במהלכו. על רקע משבר הקורונה מצאנו לנכון לפעול ולעזור אפילו אם במעט, כדי לתת לאנשים את הביטחון ולהפוך את מסע חיפוש העבודה ליעיל ופשוט יותר".