"האתגרים של משרד הכלכלה הם מרובים, אני לומדת את המשרד ועדיין לא יודעת איזו תוכנית עבודה תהיה, ביקשתי מהמנכ"ל שיישאר כי חשבתי שנכון שתהיה רציפות". כך אמרה הבוקר (ב') שרת הכלכלה הנכנסת אורנה ברביבאי בטקס חילופי השרים שנערך במשרד.
1 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי עמיר פרץ
אורנה ברביבאי עמיר פרץ
שרת הכלכלה הנכנסת אורנה ברביבאי והשר היוצא עמיר פרץ
(צילום: מירי שמעונוביץ', לע"מ)
ברביבאי הוסיפה, כי "אי אפשר לטפל בפרט אם לא נייצר את היכולת לצמיחה שמחייבת אותנו להנגיש, להתאים רגולציה ולהוריד חסמים באופן שתאפשר לכלכלה לצמוח. יש המון עבודה, חלק מתחומי העיסוק של המשרד נדדו, חלק הגיעו אלינו, נדע לקלוט אותם כדי להפיק את המקסימום בכל תחום. מה שחשוב עכשיו זו יציבות.
"נפעל בשת"פ בכל תחום ובדרך כלל זה הצליח לי לא רע, נלמד את הדברים מהזווית של העובדים, של המעסיקים, צרכנים, של מקבלי השירותים. נדאג לייצר דיאלוג, שקיפות. המקצועי יהיה ערך בסיסי כי אני לא מכירה דרך אחרת, אני אקח על עצמי ללמוד לצמצם פערים ולייצר מציאות שבה יוצרים שפה אחת שמאפיינת את המשרד הזה".
לדבריה, "אני שמחה להתחיל היום את תפקידי כשרת הכלכלה והתעשייה. מדינת ישראל אחרי שנתיים של קיפאון תקציבי, התמודדות עם נגיף הקורונה שהשפיע באופן דרמטי על שוק העבודה ואפילו מבצע צבאי שהסתיים לאחרונה.
"הציבור מצפה מאתנו בצדק, לייצר מציאות הוגנת בכל הנוגע לאיכות חייו של האזרח ולמצבה הכלכלי של המדינה. האתגרים הרבים לפתחם אנחנו ניצבים מחייבים אותנו למפות ולקבוע סדרי עדיפויות לטווח הקצר והארוך. בכוונתי להוביל יחד אתכם משרד מקצועי המקדם פני עתיד, יוצר שיתופי פעולה רחבים, מסיר חסמים ומעודד הזדמנויות לצמיחה ולשיפור הכלכלה בכלל תחומי החיים. ישראל התברכה ביתרון אנושי יוצא דופן, אותו נדרש לפתח ולהתאים לקצב השינויים ולצרכים המתהווים".
השר היוצא עמיר פרץ נפרד בחום מראשי המשרד, בירך את ברביבאי וציין, כי "בתקופה של הקורונה אין משרד שנמצא בעין הסערה יותר ממשרד הזה, הוא היה צריך לטפל כמעט בכל סוגיה - החל מהמשברים של עסקים קטנים דרך התמודדות של מפעלים גדולים. בתקופת הקורונה המשרד פעל ללא דופי בתנאים קשים. כולי תקווה שכעת, כשיש ממשלה עם אופק תקציבי, ניתן יהיה להמשיך ולקדם את הפעילות הענפה ותכניות העבודה הרבות המונחות על השולחן".
פרץ אמר בנוסף, כי "השילוב הזה שיש כאן מביא אותי למסקנה שאין מסר יותר ממוקד מהמסר שקבענו - אנחנו ננהיג בישראל כלכלה אנושית והמשמעות היא, מצד אחד לתת לכלכלה לצמוח אבל לעולם לא לשכוח את האדם הבודד שעבורו אנחנו פועלים שצריך להתפרנס בכבוד ולקיים את משפחתו".