ליאור יזדי (37), עובד לשעבר בסניף בנק לאומי בשכונת בית וגן בירושלים, מואשם כי ביצע פעולות זיוף ומרמה שונות בחשבונות הבנק אליהם קיבל גישה במסגרת עבודתו לקידום מטרותיו האישיות. כך עולה מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום נגדו בגין זיוף מסמך בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות נוספות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי כתב האישום, יזדי, תושב ביתר עילית, עבד בבנק לאומי מאפריל 2015 ועד לפיטוריו ביוני 2018. בהתחלה הועסק באמצעות חברת כוח אדם ובינואר 2016 התקבל כעובד מן המניין. לפי כתב האישום, במהלך עבודתו זייף תעודה המעידה כי כביכול הוא בוגר תואר ראשון ב"ניהול מלונאות ותיירות" מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע על מנת להתקבל כעובד קבוע בבנק. כמו כן נטען, כי יזדי שניסה לגייס מימון לרכישת דירה, זייף את תלושי המשכורת של אשתו ומסמכים נוספים על מנת לקבל הלוואה על סך 100 אלף שקל בתנאים משופרים לעובדי הבנק. לפי כתב האישום, בהמשך פתח יזדי חשבון בנק על שם גיסיו וזייף מסמכים, דפי חשבון ותלושי שכר של גיסיו על מנת לקבל הלוואת משכנתא שתאושר על סך 100 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
נטען כי הנאשם שינה את הסיסמה המקוונת של העובדת לחשבון הבנק שלה והעביר 90 אלף שקל מחשבונה לחשבון של גיסיו
(צילום: shutterstock)
מכתב האישום עוד עולה כי בשנים 2017-18 היה בקשרי ידידות ואמון עם אחת מעובדות הבנק ושכנע אותה להעביר את חשבונה לסניף בו עבד על מנת שיהיה הבנקאי האישי שלה. בשלב מסוים הפציר יזדי בעובדת לבקש הלוואה מהבנק, אך היא סירבה. בכתב האישום נטען, כי במאי 2018 נכנס יזדי לחשבונה של העובדת והגיש בשמה בקשת הלוואה על סך 100 אלף שקל בתנאים מיוחדים הניתנים לעובדי הבנק בלבד ללא ידיעתה והסכמתה. נטען, כי יזדי ציין בכזב כי מטרת ההלוואה היא לטובת שיפוץ בית הוריה של העובדת והגיש את הבקשה ללא חתימתה בניגוד לנהלים. למחרת, אישר הבנק את ההלוואה בכפוף לחתימת אביה של העובדת כערב להלוואה חרף התנאי שקבע הבנק והעמיד את ההלוואה בחשבונה ללא חתימת אביה כערב.
לפי כתב האישום, מאוחר יותר שינה יזדי את הסיסמה המקוונת של העובדת לחשבון הבנק שלה והעביר 90 אלף שקל מחשבונה לחשבון של גיסיו. כשנכנסה העובדת לחשבונה גילתה להפתעתה את ההלוואה, ודרשה מיזדי כי ישיב לחשבונה את הכספים. יזדי השיב לחשבונה 65 אלף שקל בלבד. במועד נוסף אף שכנע את העובדת להעביר 6,000 שקל מכספי מענק השחרור שלה אל חשבונו שם הבטיח לה בכזב לשמור עבורה את הכסף כחיסכון ולא השיב לה את הכסף מאותו מועד.
כתב אישום הוגש גם נגד שני נאשמים נוספים, האחד מהם, דוד קפלן (30) בעל יכולת לזיוף מסמכים באמצעות תוכנת מחשב שהכיר את יזדי. לפי כתב האישום, קפלן שהיה לפני גיוסו בעל עסק מורשה בשם אשראי ני לניהול קופות צדקה באינטרנט סגר את העסק במהלך השנים, ובשנת 2018 רצה לפדות את מענק השחרור שלו ועל מנת לקבל אותו מוקדם יותר זייף את תעודת העוסק מורשה שלו והעבירה ליזדי שביקש עבורו לפדות את הפיקדון.
נאשם נוסף, אברהם חזן (51) מבאר שבע פגש את יזדי באירוע משפחתי וסיפר לו על מצבו הכלכלי הדחוק. יזדי החליט לעזור לו ויחד עם קפלן זייפו עבורו מסמכים וניסו להונות את בנק איגוד ולבקש הלוואה בסך 40 אלף שקל. בבנק עלו על הזיוף, ודחו את בקשת ההלוואה. השניים מואשמים בעבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר אחר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.