בית המשפט המחוזי בת"א אישר לנאמן רשת הגלידריות וניליה, בדיון שהתקיים אצל השופט איתן אורנשטיין, להמשיך להפעילה כדי לאפשר את קיומה כעסק פעיל. השופט התיר לנאמן, עו"ד ליאור דגן, להתקשר בהסכם מימון עם גמא ניהול וסליקה בסכום של 500 אלף שקל למימון פעילות הרשת.
כן אושר לנאמן לפרסם הזמנה לקבלת הצעות לרכישת פעילות החברות המפעילות של וניליה. הנאמן ציין כי "היו הרבה פניות מהרבה מתענייניים של גופים גדולים. העסק הזה לא רק שמתאים לשיקום כלכלי, אלא שאפשר לעשות פה עבודה נכונה ולהגיע לשיקום כלכלי יפה".
1 צפייה בגלריה
וניליה
וניליה
וניליה
(צילום: אריאל בשור)
בשבוע שעבר הוציא השופט אורנשטיין צו הקפאת הליכים זמני לרשת לבקשתה. זאת לאחר שנקלעה לקשיים בין היתר עקב משבר הקורונה. החובות של החברות המפעילות את הרשת מסתכמים בלמעלה מ-5 מיליון שקל. לרשת 21 סניפים, 20 מהם בזכיינות. לזכיינים אין קשר לבקשה ואין טענה נגדם. צו הקפאת ההליכים הזמני יחול גם על נכסי בעלי המניות איתי וניצן רוגוזינסקי שהקימו את הרשת. את הרשת ובעלי המניות מייצגת עו״ד חיות גרינברג.
בתצהיר שהגיש איתי רוגוזינסקי לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוא טען כי "הרשת נקלעה למחנק אשראי חמור ביותר, שנוצר מהתקנות שחייבו את סניפי הרשת לסגור את שעריהם למעט מספר סניפים שביצעו משלוחים".
בנוסף טען, כי פעילות הרשת קטנה ב-90% בתקופה האחרונה "אשר אלמלא משבר הקורונה אמורה היתה להיות תקופה של עליה גבוהה וחדה במכירות".
עוד נטען בתצהיר כי "בצל המשבר הכלכלי העצום והאתגרים העצומים העומדים בפני המשק, הגיעו החברות למיצוי מסגרות האשראי שלהן ולמעשה, אין ביכולתן לקיים את פעילות הרשת כסידרה וקיים חשש כי עם קריסת הרשת ייסגרו גם 20 סניפיה המופעלים באמצעות זכיינים, דבר שיוביל לפגיעה אנושה במספר רב של נושים, ספקים ועובדים של זכייני הרשת. בצוק העיתים, נוכח משבר הקורונה החמור שפגע במשק לא נותרה ברירה אלא לפנות לבית המשפט".
עוד ציין כי הרשת ניהלה מו"מ ארוך עם קבוצת משקיעים בתחום המזון וההסעדה, במטרה להזרים כספים לרשת לצורך הבראתה, "אך משבר הקורונה גדע מהלך זה וסתם את הגולל על ניסיונות ההבראה של הרשת במודל הפעילות הנוכחי".
צו הקפאת ההליכים ניתן לבקשת חברות קשורות המפעילות את הרשת הנמצאות בשרשור בבעלות האחים ניצן ואיתי רוגוזינסקי. הבקשה הוגשה על ידי החברות ונילסקי אחזקות, וניליק יצור גלידות, אוריתה-ניהול גלידות ווניליק תל אביב שיווק גלידות ובעל המניות איתי רוגוזינסקי. צו הקפאת ההליכים הזמני יחול גם על נכסי בעל המניות.