החששות בארה"ב ובעולם סביב התפרצות גל שני של הקורונה אמנם מתגברים, אך מאידך הפד הכריז על הגברת הסיוע לכלכלה האמריקנית, והמסחר בוול סטריט שהחל במגמה שלילית ננעל בעליות: דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, נאסד"ק התחזק ב-1.4% ו-S&P 500 עלה ב-0.8%. זום זינקה ב-9%; מודרנה קפצה ב-7% עקב דיווח על מגעים עם ישראל לרכישת חיסון ראשון לקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הנפט מסוג WTI סיים היום בעלייה של 2.4% לרמה של 37.1 דולר לחבית בעקבות המשך ירידה בייצור העולמי ואופטימיות לגבי הסכם קיצוץ התפוקה של חברות אופ"ק+. הברנט עלה ב-2.5% לרמה של 39.7 דולר לחבית.
הזהב ירד היום ב-0.6% (10.10 דולר) למחיר של 1,727.20 דולר לאונקיה (מוקדם יותר רשם ירידה חריפה יותר של 1.7%). זאת, למרות שרוב היום נרשמו ירידות בבורסות. הדולר היציב מול היורו והפואנד, ברקע לירידות במתכת היקרה.
1 צפייה בגלריה
הפסד כספי בבורסה
הפסד כספי בבורסה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
הבנק המרכזי בארה"ב הודיע כי ירכוש אג"ח קונצרניות בסכום של עד ל-750 מיליארד דולר, בהמשך לסיוע הנרחב שלו לכלכלה האמריקנית. זאת, לצד הסיוע מצד ממשל טראמפ - כבר מעל לשלושה טריליון דולר שהוזרמו לחברות השונות ולציבור מפרוץ המשבר.

מניות מרכזיות

שוורצנגר (שוטר בגן ילדים) חוזר לעשות בייביסיטר: חברת הפקת תוכניות הילדים האמריקאית Genius Brands (בבעלותה של סוני) הודיעה כי כוכב האקשן ההוליוודי ומושל קליפורניה לשעבר, ארנולד שוורצנגר, הסכים לשמש כ"משקיע משמעותי" בחברה. כמקדמה על השתתפותו בתוכנית לילדים שתשודר באמזון פריים ב-2021, יקבל כתבי אופציות למניות החברה. מניית Genius Brands ממריאה ב-13%. החברה הודיעה כי המשך התשלומים לשוורצנגר על השתתפותו בתוכנית, יהיה במזומן.
מייסד אמזון, ג'ף בזוס, הודיע כי יסכים להעיד בפני ועדת השיפוט של הקונגרס, כך לפי דיווח בניו יורק טיימס. ברקע, טענה למתן עדות שקר מצד עובדיו בנוגע לשימוש בנתונים אישיים של לקוחות שנשמרו אצל אנשי מכירות מצד שלישי, במטרה למכור להם מוצרים מותאמים לפי המידע האסור בשימוש.
החקירה העלתה כי לבכירים בחברה הייתה גישה לנתונים של אנשי המכירות והראשונים ניצלו זאת כדי לבחור את המוצרים המתאימים ביותר לקונים. אותם בכירים אף פיתחו לפי החקירה שיטות לעקוף את התקנות של החברה עצמה על מנת להשיג גישה לדוחות של אנשי מכירות ספציפיים.
וולמארט הודיעה על שיתוף פעולה עם Shopify: תאפשר לאנשי מכירות של חברת המסחר המקוון הקנדית למכור את מוצריהם באתר המקוון של וולמארט. בעוד מניית וולמארט כמעט ללא שינוי מהותי, Shopify מזנקת ב-6.5% (וממריאה מתחילת השנה סביב 100%).

המסחר בעולם

נעילה שלילית בבורסות אירופה, על רקע חששות המשקיעים להתפשטות נוספת של הקורונה שתוביל להמשך הנסיגה בכלכלות העולם. מדד דאקס הגרמני איבד 0.4%, פוטסי הבריטי מחק 0.7% וקאק הצרפתי נחלש ב-0.5%. בלטו: לופטהנזה צללה ב-4.1% בפרנקפורט. חברת המחקר הרפואי הבלגית UCB נסקה ב-14.9% לאחר שהציגה נתונים חיוביים על טיפול חדשני בעור.
בנעילה באסיה: ניקיי נפל ב-3.5%, האנג סנג ירד ב-2.3%, קוספי נפל ב-4.8%, שנגחאי נחלש ב-1%, בורסת סידני איבדה 2.2%; סמסונג נפלה ב-4.6% ו-LG צנחה ב-7.2% בסיאול; בטוקיו - ראקוטן נפלה ב-5%, מיצובישי פייינשל איבד 2.4%, סופטבנק נחתכה ב-3.3%, פאסט ריטיילינג (הבעלים של יוניקלו) נפלה ב-5%, טויוטה וניסאן ירדו ב-2.2% וב-3.3% בהתאמה; בהונג קונג: קת'אי פסיפיק נחלשה ב-2.5%, עליבבא נחלש ב-2.3% וטנסנט ב-2%.
הרקע לירידות בשווקים: שורה של מדינות בארה"ב דיווחו אתמול על עלייה מהותית במספר חולי הקורונה. בניו יורק איים המושל קומו בסגירה מחודשת של מנהטן. "ההחמרה בנתוני הקורונה בחלק מהמדינות תמשיך לרחף מעל השווקים, אף שתידרש עלייה חדה ועקבית במספרים בארה"ב על מנת לגרום לשינוי דרמטי בנרטיב", כתב אתמול בסקירתו השבועית אדם כריסאפולי (Adam Crisafulli), מייסד חברת המחקר Vital Knowledge (הדברים מובאים ב-CNBC).
פורסם לראשונה: 11:11, 15.06.20