בתקופה הנוכחית שבה רבים נמצאים שעות ארוכות יותר בבית או בגינה, החשיבות של התחזוקה שלהם גוברת. אם אתם עושים זאת ממילא, בעצמכם, הכתבה הזו לא בשבילכם. ואולם, אם אתם מעוניינים להשתמש בעזרה מקצועית, ולוודא שאתם לא משלמים מחיר מופקע, הנה סקירה של המחירים הנהוגים בענף, מה הם כוללים ומה כדאי לבדוק שהגנן עושה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה כוללת תחזוקת גינה קבועה?

אם אתם רוצים לתחזק גנן קבוע, ותוהים כמה זה יעלה לכם לחודש, כדאי לדעת שהמחיר הנהוג בענף הוא 400-600 שקל לחודש, עבור גינה בשטח של עד 50 מ"ר.
מה המחיר כולל: המחיר כולל שני ביקורי גנן בחודש הכוללים השקיה, גיזום, כיסוח דשא ודישון. שהמחיר אינו כולל דישון וריסוס, המתבצעים לעתים רחוקות יותר וכרוכים בתוספת מחיר קטנה.
כדאי לקחת בחשבון: "הגעת גנן לא פותרת אתכם לגמרי מתחזוקה", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "כלומר, אם את לא מתכוונים להתקין מערכת השקיה ממוחשבת, דעו שבתקופת הקיץ תצטרכו להשקות את הגינה פעמיים ביום. זאת, בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב המאוחרות למשך 5-10 דקות לכל השקיה".

כריתת עצים: עם או בלי מנוף?

אם הגיע זמן לכרות איזה עץ בגינה, ראשית דעו שעליכם לקבל אישור מקדים לכך מקק"ל או מהרשות המקומית. מחיר כריתת עץ הוא בטווח גדול יחסית ונע בין 400 ל-800 שקל. פערי המחיר נובעים מגובה העץ, כמות הענפים, מורכבות העבודה ומורכבות הגישה אל העץ.
מה המחיר כולל: כריתת עץ בגובה של לא יותר מ-6 מטרים. דעו כי כריתה של עץ גבוה יותר, תצריך שימוש במנוף, מה שיגרום לייקור משמעותי של עלות העבודה.
כמה טיפים: "ראשית, אם אתם שוקלים רק לכרות מספר ענפים, דעו שאפילו ענף אחת שנגזם בצורה לא מקצועית יכול להיות מאוד מסוכן, לפגוע ביציבות העץ ואף לגרום לקריסתו", מדגישים במוקד השירות. "שנית, התעלמות מצורך בכריתה של עץ רקוב, רטוב או בלתי יציב אינה מומלצת. דעו שבכל מקרה שבו יגרם נזק, אתם אלו שתצטרכו לשאת באחריות, גם אם העץ גדל כך שעוברים ושבים הולכים תחתיו, בשטח שהוא כביכול באחריות הרשות המקומית. אל תקלו ראש בכך, והקפידו על בדיקת מצב העצים שבשטחכם".

כיסוח דשא: מה חשוב לבדוק לפני

המחיר הוא 300-500 שקל, ומתייחס למשטח דשא ששטחו לא עולה על 100 מ"ר.
מה המחיר כולל: המחיר כולל את הכיסוח, לרבות ה"קאנטים" (המסגרת שהיא בתפר עם משטחים שונים, כמו משטח בטון או משטח דק מעץ.
כמה טיפים: "אם אתם מכסחים את הדשא בעצמכם, רצוי שלא תכסחו יותר משליש גובה העלים (כמובן שבהתאם לסוג הדשא)", ממליצים במוקד השירות. "עדיף לעשות זאת בשעות הבוקר או אחר-הצהריים, כשהדשא יבש. אם תכסחו אותו בתנאי לחות, הוא יכול לפתח מחלות בקלות רבה יותר. שימו לב שאתם או הגנן מקפידים על השחזת הסכינים במכסחת הדשא, כדי שהחיתוך יהיה חלק. אם הסכין אינה מושחזת מספיק, היא תתלוש את העלה ותפצע אותו. ישנה עדיפות לשימוש במכסחת בעלת צלחת עם ארבע סכינים, על פני מכסחת בעלת סכין אחת בלבד".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

דישון דשא: מתי כדאי לדשן?

המחיר הוא 100-200 שקל, ומתייחס לדישון בדשן כימי.
מה המחיר כולל: דישון בשטח של עד 50 מ"ר.
כמה טיפים: העונה החומה מתקרבת, וזה הזמן לדשן (שכן בחורף, פעולת הדשן פחות יעילה ואינה מומלצת). אם שתלתם צמחים חדשים, כדאי להשתמש בדשן גרגרים, שכן הפירוק לו איטי יותר, והוא יספק לכם פתרון לחצי השנה הקרובה. לעומת זאת, דשן אבקתי או נוזלי, יתפרק באופן מיידי בגינה.
עוד כתבות בנושא:
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

גיזום צמחים ושיחים: מתי, כמה ולמה?

ישנו הבדל בין גינה שברובה היא משטח דשא לבין גינה עמוסה בצמחים ובשיחים המצריכים גיזום. המחיר הוא 300-500 שקל, עבור גיזום של צמחים בגינה ששטחה עד 50 מ"ר.
מה המחיר כולל: המחיר כולל גם את הגיזום וגם את פינוי הגזם. שימו לב, שיש לפנות את הגזם לקראת יום האיסוף של הרשות המקומית. לכן, חשוב לתאם את מועד הגעת הגנן לביתכם, בהתאם ליום האיסוף. אחרת, תצטרכו להזיז בעצמכם את כל ערמת הגזם החוצה, או לשלם על ביקור נוסף שלו בסמוך ליום האיסוף.
כמה טיפים: "עונה זו היא העונה המומלצת לגיזום, בנוסף לעונת הסתיו", מסבירים במוקד השירות. "אל תשאירו את הגיזום לשיא הקיץ, אלא אפשרו לצמחים להתפתח טוב יותר על-ידי גיזום שלהם בימים אלו. כדאי לוודא שהגנן עובד בצורה מקצועית ולא גוזם יותר משליש מגובה השיחים, כדי שלא יופר איזון הצמח, שיכול לפגוע בהמשך התפתחותו. השיחים ועצים שלא מומלץ לגזום כעת, הם שיחים ועצים נשירים. זאת, משום שעונת הגיזום הנכונה שלהם היא בחודשים ינואר-פברואר, כשהם בתרדמת".
צריכים גנן? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 13:08, 30.04.20