הביטקוין מטפס לרמת השיא שלו מתחילת השנה, לאחר שפייפאל הודיעה כי בכוונתה לפתוח את הפלטפורמה שלה לתשלומים באמצעות מטבעות קריפטו. מחיר הביטקוין עלה ב-5% לסביבת 12,400 דולר, ושוויו של המטבע עלה ביותר מ-1,000 דולר בתוך שבוע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בהודעת פייפאל היום (רביעי) נמסר כי החל מהשנה הבאה יוכלו המנויים שלה לקנות, למכור ולהחזיק ביטקוין ומטבעות וירטואליים אחרים באמצעות הארנקים המקוונים של חברת התשלומים הדיגיטליים בארה"ב. המנויים יוכלו לשלם באמצעות ביטוקוין ל-26 מיליון הסוחרים ברשת, כך לפי הודעת החברה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
מטבע ביטקוין
(צילום: shutterstock)
פייפאל היא ספקית שירותי תשלומי האונליין המובילה בעולם, ובחברה מקווים כי השירות יעודד שימוש גלובלי במטבעות הווירטואליים ובכך יכין את הרשת לשימוש במטבעות וירטואליים חדשים שעשויים להיות מפותחים בעתיד.
"הנגישות הגלובאלית שלנו, המומחיות בתשלומי דיגיטל, הרשת הדו-צדדית ורמות האבטחה המחמירות - מייצרות לנו את האפשרות והאחריות לסייע בהבנה ובהטמעה של אמצעי המסחר הללו", אמר מנכ"ל פייפאל, דן שולמן.
חברות פינטק רגילות אחרות, כמו ספקית התשלומים הסלולריים Square Inc וחברת האפליקציות למסחר בבורסה Robinhood Markets Inc, מאפשרות למשתמשים לקנות ולמכור מטבעות קריפטוגרפיים, אך ההשקה של פייפאל ראויה לציון בשל ההיקף הנרחב של הרשת.
לרשת, שבסיסה בקליפורניה, 346 מיליון חשבונות פעילים ברחבי העולם, והיא דיווחה על תשלומים בסך 222 מיליארד דולר ברבעון השני.
ערכו של הביטקוין עדיין רחוק מאוד מרמת השיא שלו, שנרשמה בסוף 2017 - אז ערכו עמד לזמן קצר על 20 אלף דולר. מנגד, רק לפני שבעה חודשים נסחר המטבע תמורת 5,000 דולר בלבד.