חברת דואר ישראל הודיעה הבוקר (ב') כי פעילותה חוזרת לשגרה. זאת לאחר שבשבוע שעבר שר התקשורת יועז הנדל הנחה את החברה לחזור למתן שירות מלא.
שעות הפעילות בימים א', ג' ו-ה' יהיו 08:00-20:00, בימים ב' ו-ד' בשעות 08:00-13:30 וביום ו' בשעות 08:00-12:00. בנוסף, כ-1,300 מרכזי מסירת החבילות חזרו לפעילות. כמו כן, החברה מחזירה את האפשרות להזמין תור מראש, לאחר שעצרה אותה במהלך אפריל. החברה ממשיכה לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות למניעת התקהלות ועל כן תותר שהיה של עד 10 אנשים בכל יחידה, כולל עובדי היחידה.
1 צפייה בגלריה
תור בכניסה לסניף דואר בחיפה
תור בכניסה לסניף דואר בחיפה
סניף דואר בחיפה
(צילום: אחיה ראב"ד)
חברת דואר ישראל צפויה לספוג הפסדים כבדים לאור משבר הקורונה. על פי הערכות, הכנסות החברה מחבילות סחר מקוון נפגעו מתחילת השנה בכ-38%. בעקבות כך, בחברה נערכים להתייעלות משמעותית בחודשים הקרובים ואף ביקשו סיוע מהאוצר וממשרד התקשורת. במהלך תקופת הקורונה צמצמה החברה אלפי שעות נוספות לעובדים. ביום חמישי צפוי להתפרסם דו”ח החברה לרבעון הראשון של 2020.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, מסר כי "בתקופת הקורונה מאות ממרכזי המסירה הפרטיים היו סגורים והחברה נדרשה לתת פתרונות למסירת החבילות גם ביחידות הדואר ובאמצעות דוורים ושליחים. כמו כן חלה ירידה משמעותית בהגעת הציבור ליחידות הדואר, כאשר בחודשים אפריל ומאי פקדו את הדואר כ-2 מיליון לקוחות, ירידה של כ-30% מול התקופה המקבילה אשתקד".