קמעונאים שהתאגדו למאבק למען המגזר העסקי נפגשו הבוקר (ג') עם פרופ' אבי שמחון, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה ולאחר מכן עם מנכ"ל האוצר שי באב"ד. הקמעונאים דורשים כי המדינה תיתן להם מענק מיידי של 500 מיליון שקל כדי לשלם לספקים של ענף הריטייל, הלוואה בערבות מדינה וללא ריבית, שוות ערך למחזור חודשי של חנויות המסחר, למשך חמש שנים, ודחייה של כל התשלומים למדינה, ובתוך כך תשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי, עד ה-1 ביולי.
בהמשך יגיעו הקמעונאים לשטוח את בקשותיהם בפני ערן יעקב מנהל רשות המיסים, החשב הכללי במשרד האוצר רוני חזקיהו, ושאול מרידור ראש אגף תקציבים במשרד האוצר.
2 צפייה בגלריה
בעלי רשתות
בעלי רשתות
פגישת הקמעונאים
(שרי ישראלי, יח"צ)
"אנחנו מתייצבים ולא מוותרים עד שהם מקבלים אותנו לשיחה. לא ניתן להם לנשום עד שיצילו את הרשתות הקמעונאיות", אומר יעקב הלפרין, ממובילי המאבק. "העובדים שלנו לא יופקרו ערב פסח ואם צריך לשבות רעב נשבות רעב מול בית ראש הממשלה ומול שר האוצר. לא יפקירו אותנו".
לדבריו, "אנחנו מוצאים אוזן קשבת וכולם מדגישים שהגיע הרגע לעזור לרשתות המסחר, אין התנערות אלא מאמצים למען המגזר. המדינה הולכת להכריז על השקעות של עשרות מיליארדי שקלים של סיוע לרשתות. יש הבדל בין רשתות קמעונאיות לבין בתי המלון. בית מלון סגר את הדלת ומקסימום זרק קוטג'. אנחנו יושבים על מאות מיליני שקלים של סחורה שהוזמנה לקיץ ואם לא נקבל סיוע כספי מהמדינה לא נוכל גם להזמין את הסחורה לחורף" .
2 צפייה בגלריה
עופר עיני מדבר
עופר עיני מדבר
עופר עיני
(צילום: ראובן שוורץ)
אתמול החליטו הקמעונאים להתאגד ולצאת למאבק משותף, לאחר שהתרשמו שאין תוכנית מוסדרת מצד הממשלה להצלת העסקים ולקחו את המושכות לידיים. 400 רשתות קמעונאות התאגדו במטרה לקבוע באילו צעדים לנקוט אל מול הממשלה, לאור הקריסה של המסחר הקמעונאי. הקמעונאים גייסו את עופר עיני שישמש להם כיועץ וייצג אותם אל מול הממשלה והתחמשו בעורך דין להגבלים עסקיים.
בראש ההתאגדות עומדים הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, יעקב הלפרין מנכ"ל אופטיקה הלפרין, רביב ברוקמאייר מנכ"ל קבוצת גולף, גבי רוטר מבעלי קסטרו, אבי שומר בלעי צומת ספרים, רונן נימני בעלי קבוצת קפה קפה, קרן לוי שהם בעלת רשת מיננה, דדי ריזל מייסד ועידת הקניונים, וגיא יקר מנכ"ל פלאפל בריבוע.
פורסם לראשונה: 15:32, 23.03.20