חברת דירוג האשראי S&P מעלות מאשררת את דירוג האשראי של חברת ביג, המפעילה מרכזי קניות פתוחים, ברמה גבוהה של -AA ובאופק יציב, חרף הפגיעה שחוו מגזר הקמעונאות בתקופ הקורונה. "אנו מעריכים כי המודל העסקי של החברה מאופיין במספר יתרונות תחרותיים: אופי הנכסים הפתוחים שהיו הראשונים לחזור לפעילות בהשוואה למרכזי מסחר סגורים, ועומס נמוך של דמי שכירות לפדיונות שוכרים יחסית למתחרים מובילים. להערכתנו, עומס דמי השכירות הנמוך תומך בשמירה על שיעורי תפוסה גבוהים ויוביל ללחץ מתון יותר מצד השוכרים להקלות נוספות בדמי השכירות", ציינו כלכלני מעלות.
1 צפייה בגלריה
החניון בביג בירכא ריק לחלוטין בשישי בצהריים
החניון בביג בירכא ריק לחלוטין בשישי בצהריים
מרכז ביג בירכא
(צילום: דניאל סלאמה)

עוד הם מוסיף, כי "עם התפרצות משבר הקורונה והפעלת תקנות החירום בישראל הודיעה החברה שלא תפעל לגבות את דמי השכירות הבסיסיים אלא כאחוזים מפדיון בלבד ברבעון השני של השנה". להערכת כלכלני מעלות, למרות שההקלות בדמי השכירות יהיו זהות באופיין ובהיקפן בהשוואה לחברות מובילות בענף, "התגובה המהירה של הנהלת החברה תרמה לשמירה על מערכת יחסים הולמת עם השוכרים ועשויה לתרום בטווח הבינוני-ארוך על שמירה על מיצוב עסקי גבוה".
במעלות מציינים לטובה גם את פרופיל הסיכון הפיננסי של ביג, שמאופיין בגמישות רבה, נוכח הגדלת מסגרות האשראי, שבתוספת עם יתרות המזומן של החברה מספיקים לה לשירות החובות שלה עד סוף 2021 ללא תלות מהותית בשוק ההון.
ביג המנוהלת על ידי חי גאליס ובשליטת יהודה נפתלי, מפעילה כאמור מרכזים מסחריים בישראל, כמו גם בארה"ב ובסרביה.