קבוצת טיב טעם חיפתה על צמצום פעילות השוק המוסדי שפגעה בזרוע התעשיה שלה, דרך זינוק במכירות רשת המזון. מכירות טיב טעם שבשליטת חגי שלום, עלו ב-2020 ב-14.8% ל-1.58 מיליארד שקל.

הזינוק נרשם במכירות רשת המרכולים שצמחה ב-22.1% ל-1.38 מיליארד שקל, בעוד זרוע התעשייה רשמה ירידה של 9% במכירות שהסתכמו ב-335 מיליון שקל. את השנה חתמה חברת המזון עם זינוק של 239% ברווח הנקי שהסתכם ב-61.3 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 7.4 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
טיב טעם אשדוד
טיב טעם אשדוד
טיב טעם אשדוד
(צילום: רועי עידן )
הצמיחה ברשת המרכולים נרשמה גם בסניפים הפיזיים וגם באונליין, ובמקביל לשינוי מדיניות המחירים של טיב טעם - הרשת ביצעה הורדת מחיר לאלפי מוצרים, וביטלה גביית דמי חברות במועדון לקוחות הרשת. התוצאה - מכירות הסניפים הזהים צמחו ב-21.2% בסיכום 2020 בהשוואה לשנה קודמת.
הירידה במכירות זרוע התעשייה של החברה נרשמה גם על רקע סגירת המסעדות וגם בעקבות הפסקת פעילויות לא רווחיות, שהתקזזו עם עליה במכירות יין, ואלכוהול ומוצרים מצוננים כמו נקניקים.
מהלך הורדת המחירים, הוביל לכך שהרווח הגולמי ברשת המזון עלה בהתאמה למכירות (22.9%) והסתכם ב-440 מיליון שקל, כך ששיעור הרווחיות הגולמית נותרה בדומה ל-2019 על 31.9%. מנגד, סגירת פעילויות לא רווחיות בזרוע התעשייה, אפשרה לחברה לשפר את הרווח הגולמי שעלה ל-76.2 מיליון שקל, ולהעלות את הרווחיות הגולמית ל-22.7% לעומת 20.1% מהמכירות ב-2019.
למרות הוצאות חד פעמיות שנבעו מהתאמת הפעילות לתקנות הקורונה, רשמה החברה ירידה בשיעור ההוצאות ל-26.1% מהמכירות, לעומת 27.6% ב-2019. צמצום שיעור ההוצאות, אפשר לחברה להכפיל את הרווח התפעולי ל-103.5 מיליון שקל ולהזניק את הרווחיות התפעולית ל-3.8% מהמכירות לעומת 2.4% ב-2019.
בטיב טעם, המונה 42 סניפים, נערכים להרחבת הפריסה על ידי פתיחת 20-15 סניפים חדשים עד סוף שנת 2023. זאת, לצד המשך פיתוח מערך האונליין והרחבת מגוון המוצרים המיובאים על ידה. עלות שכרם של 5 הבכירים בחברה הסתכמה ב-2020 ב-12.7 מיליון שקל. 8.8 מיליון שקל מהסכום הועברו כדמי ניהול לחברת הארגז שבבעלות חגי שלום, בעל השליטה ומנכ"ל טיב טעם, על שירותים בהיקף של 80% משרה.