איקאה תפתח הבוקר (ג') חנות מטבחים בפתח תקווה בהשקעה של 3 מיליון שקל, על פני שטח של 500 מ"ר, ותציג בה 16 מטבחים. בכוונת איקאה ישראל לפתוח שתי חנויות מטבחים נוספות בישראל, אחרי שלטענתה החנות הראשונה בקונספט זה, שנפתחה בנמל תל אביב, זוכה להצלחה. כמו כן, בכוונת הרשת לפתוח חנות איקאה נוספת בישראל, בנוסף לחמש החנויות הקיימות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף איקאה ראשון לציון
סניף איקאה ראשון לציון
סניף איקאה ראשון לציון
(צילום: EPA)
החנות בפתח תקווה תהיה חנות תאומה לחנות בתל אביב, כשגם מחלקות המטבחים בחנויות איקאה יעברו שינוי וכולן ייראו כמו חנות המטבחים בתל אביב. באיקאה ישראל מוכרים יותר מ-7,500 מטבחים בשנה וברשת חושבים לפתוח גם חנויות לעיצוב אמבטיה וארונות. במקביל, איקאה שיפרה את שירות האונליין שלה ופתחה יותר מוצרים לקניות אונליין, אך מחירי השילוח בקנייה דרך האינטרנט עדיין גבוהים בארץ לעומת מדינות אחרות בעולם.
כיוון שאיקאה היא יבואנית גדולה, יש חשש שתעלה מחירים בעקבות התייקרות עלויות השילוח בעולם ועלית מחירי חומר הגלם. מנכ"ל איקאה ישראל, שוקי קובלנץ, מדגיש כי הכוונה היא לא להעלות מחירים, למרות שכמדי שנה חלק מהפריטים יתייקרו וחלקם יוזלו. מחירי איקאה בישראל גבוהים בהשוואה למדינות אחרות בעולם.
"יהיה לנו הישג ענק לומר שהמחירים לא עלו. זה היעד שלי: לא להעלות מחירים. מסתמן שנגזור על עצמנו שנה שנתיים של ראיית הלקוח כרגע, החלטה לא פשוטה, החלטה כבדה, לא בטוח שבעולם כולו זה יקרה", אמר קובלנץ ל-ynet.
"אנחנו ממש עכשיו מתמחרים את השנה הקטלוגית שמתחילה באיקאה ב-1 ספטמבר. כמו מדי שנה, חלק מהמוצרים יתייקרו וחלקם יוזלו, אבל בממוצע הכוונה היא שלא תהיה התייקרות".
ההתייקרויות בעולם בטח משפיעים גם על איקאה. "יש לנו התייקרויות בכל מרכיבי הייסוד של המוצרים: עץ, ברזל, בד. יש התייקרויות במחירי ההובלה שמרקיעים שחקים מ-3,500 דולר למכולה ל-12 אלף דולר כרגע וכן בעיה של ציוד: של מכולות ריקות בעולם. בישראל נמצאות עשרות אלפי מכולות כאלה".