דווקא עכשיו, בשיא החום ורגע לפני החגים, המקפיא התקלקל? בדקנו מהן התקלות הנפוצות וכמה יעלה התיקון.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הטכנאי לא ביצע תיקון, האם נצטרך לשלם?

גם אם הטכנאי בסופו של דבר לא ביצע את עבודתו, הוא זכאי לדרוש תשלום עבור עצם הגעתו. נהוג לגבות סכום של 200-250 שקל עבור דמי ביקור. אגב, לא כל טכנאי יגבה מכם סכום זה, אבל בכל מקרה רצוי לבדוק טלפונית מראש מה העלות, כדי שלא יהיו אי נעימויות ברגע התשלום.
"בכל מקרה, וכדי להקטין את הסיכוי שזה יהיה ביקור שווא, ציינו בפניו את סוג המכשיר ואת הדגם שברשותכם", ממליצים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "בקשו שהוא יגיע עם ציוד מתאים, תארו את סוג התקלה, כדי שהוא יגיע עם רכיבים חלופיים, מה שימנע צורך בהגעה נוספת.
כמו כן, אם אתם מתלבטים לגבי תיקון, בקשו הערכת מחיר טלפונית. "אם עלות התיקון היא מעל חצי מעלות מקפיא חדש, אין טעם שבעל המקצוע יגיע לביתכם", אומרים במוקד השירות. "במקרה כזה, התיקון לא יהיה כלכלי. חבל לגלות זאת כשהוא כבר בבית שלכם, ולהיפרד מדמי ביקור מיותרים.
"חשוב שתוודאו שהטכנאי עובד עם רכיבים מקוריים, כדי שלא תמצאו את עצמכם משלמים את אותו הסכום שהייתם משלמים עבורם, ובפועל מקבלים רכיבים חלופיים, שהם לרוב פחות טובים ואמינים".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

החלפת מאוורר

המאוורר הוא הרכיב שאחראי על פיזור האוויר הקר בחלל המקפיא. יש לו מנגנון השהיה, אשר מכניס אותו לפעולה כשהטמפרטורה יורדת או כשדלת המקפיא נפתחת. נהוג להעניק אחריות של שלושה חודשים עבור החלפת רכיב זה. שימו לב, כי לעתים התקלה היא רק בקבל של מנוע המאוורר, מה שיכול להקטין משמעותית את עלות התיקון, ולמנוע את הצורך בהחלפת כל המנוע.
כמה זה עולה? עלות החלפת מאוורר היא 300-600 שקל בהתאם לדגם של המקפיא.

החלפת תרמוסטט

תפקיד התרמוסטט הוא לשהות את פעולת המדחס, ובכך להגן עליו ולמנוע ממנו להישרף. אם מתחיל להצטבר קרח התחיל בחלל המקפיא, זה בהחלט יכול להעיד על תקלה בתרמוסטט. במצב כזה, לא כדאי להמתין את שהתקלה תחמיר, ותגרום לנזק לעוד רכיבים במקפיא.
גם על רכיב זה נהוג להעניק שלושה חודשי אחריות. בעת ביקור הטכנאי, בקשו ממנו לבדוק את התרמוסטט עם מכשיר שנקרא 'מד התנגדות', כדי לוודא שאכן מקור התקלה היא בו.
כמה יעלה התיקון? עלות החלפת תרמוסטט היא 400-500 שקל, כשהמחיר כולל את הרכיב ואת העבודה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

החלפת גוף חימום הפשרה

אם גוף החימום התקלקל, לרוב זה יגרום לנזילת מים סביב המקפיא. רגע לפני שאתם ממהרים להחליף אותו, בקשו מהטכנאי לבדוק שמקור התקלה אינו בנתק בחוט שבין התרמוסטט לגוף החימום. כמו כן, אם יש צורך להחליפו, ודאו שמדובר בגוף עם הספק חשמלי הזהה לזה של גוף החימום המקורי שלכם.
שימו לב כי קיימים סוגים שונים של גופי חימום: ממתכת, מאלומיניום ומזכוכית. העדיפות היא לגוף חימום מזכוכית, שכן הוא נחשב ליותר חסכוני, צורך פחות חשמל ומחזיק מעמד יותר שנים.
דעו כי נהוג להעניק אחריות של שלושה חודשים על תיקון מסוג זה, ובקשו שתינתן לכם אחריות בכתב מהטכנאי.
כמה זה עולה? עלות החלפת גוף החימום היא 300-700 שקל, בהתאם לדגם המכשיר. המחיר כולל את גוף החימום ואת התקנתו.

החלפת גומיות אטם

הבעיה העיקרית עם גומיות האטם היא שכשהן נקרעות או נשחקות, זה גורם לתקלות רבות במקפיא. חשיבות איטום הדלת היא קריטית, שכן היא יכולה לגרום לאוויר חם לחדור פנימה, ולהעמיס על פעילות יתר הרכיבים. מעבר לכך, זה יגרום להצטברות של קרח בדפנות הפנימיות של המקפיא ויגרום למכשיר לא להיות יעיל אנרגטית.
בכל מקרה, אם קרח הצטבר, אל תנסו להסיר אותו בעצמכם בעזרת סכין חדה, שכן אתם יכולים לפגוע בטעות בשכבת הציפוי של המקרר ולגרום לנזק של שאר הרכיבים. זה רק יעלה לכם ביוקר, בסופו של דבר. מותר לנתק את המכשיר ולהפשיר את הקרח בצורה מסודרת, מאשר לפגוע בדופן הפנימית.
גם במקרה זה, לא כדאי להסתפק בגומיות גנריות אלא להתקין גומיות מקוריות של המכשיר. זאת משום שפערי המחיר נמוכים, בעוד שגומייה מקורית תאפשר סגירה יותר הרמטית של דלת המקרר.
כמה זה עולה? המחיר הוא 300-600 שקל, בהתאם לדגם המקפיא, והוא כולל את עלות הגומיות ואת החלפתן.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

החלפת צירים לדלת המקפיא

שימו לב, שלא כל תקלה בדלת תחייב אתכם להחליף את המקפיא. לעתים, החלפה של הצירים תגרום לכם להמשיך ליהנות מהמקפיא. אם אין אפשרות להחליף רק את הצירים, שימו לב שקיימת אפשרות להחליף רק את הדלת. אם המקפיא ישן במיוחד, זה יכול להגיע לכדי כחצי מעלות מקפיא חדש. לעומת זאת, אם המכשיר חדש יחסית, לרוב התיקון ישתלם. בכל מקרה, דרשו לראות שהטכנאי מתקין לכם רכיב מקורי. ל שם כך, ציינו כבר בשיחה הטלפונית את סוג המכשיר ואת הדגם, ובקשו ממנו להגיע עם רכיבים מקוריים. טווח המחירים לא יהיה גדול, ולעתים יהיה מדובר באותו סכום. לכן, אל תסתפקו ברכיבים מתוצרת ירודה.
כמה זה עולה? עלות החלפת צירים נעה בין 250 ל-500 שקל, בהתאם לדגם המכשיר. בקשו באותה הזדמנות לכוון את הדלת ואת המקפיא, כך שיהיה יציב, ולא רק להחליף את הצירים.
עוד כתבות בנושא:

החלפת כרטיס פיקוד במקפיא

אם התקלקל לכם כרטיס הפיקוד הדיגיטלי, הרי שזה למעשה 'המוח' של המקפיא. לרוב, בגלל עלויות תיקון גבוהות במיוחד, תיקון זה יהפוך ללא משתלם. במקרה כזה, יהיה כלכלי יותר לרכוש מקפיא חדש.
מה שגורם לתקלות בו הוא קפיצות חשמל, לכן כדאי במכשיר הבא להקפיד להתקין מגן ברקים על השקע, אשר יכניס את המקפיא להשהיה בכל פעם שיש קפיצות מתח חריגות או הפסקות חשמל.
גם עבור רכיב זה נהוג לתת שלושה חודשי אחריות, בכתב מהטכנאי. שימו לב כי יש הבדל בין כרטיס חדש לבין כרטיס מחודש במעבדה. לכן, גלו מעורבות, שאלו שאלות ובקשו אסמכתא לרכיבים שמוחלפים לכם במכשיר.
כמה זה עולה? עלות החלפת כרטיס פיקוד מתחילה מ-600 שקל, ויכולה להגיע בקלות ל-1,500 שקל במכשירים מדגם מתקדם.
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"