האכסנייה תהפוך למתחם דיור להשכרה: קבוצת עזריאלי דיווחה היום (א') לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת מלוא הזכויות של חברת בזק בקרקע בתל אביב, עליה ממוקם הבניין שבו מצויה אכסניית "אברהם הוסטל" (Abraham Hostel), תמורת סכום של 180 מיליון שקל. הבניין ממוקם במפגש הרחובות מקווה ישראל, לבונטין והרכבת, מרחק עשרות מטרים בודדים משדרות רוטשילד ובסמוך לתחנה הנבנית של הקו האדום של הרכבת הקלה.
הקרקע משתרעת על שטח של כ-2.4 דונם ועליה קיים מבנה בן חמש קומות מעל קומת מרתף בשטח בנוי כולל של כ-9,500 מ"ר. המבנה מושכר כיום ברובו לאברהם הוסטל בחוזה עד שנת 2035. הבניין שימש בעבר כמרכזיה ישנה של בזק, עד שהפסיקה לפעול. ב-2016 שכרה אותה רשת אברהם הוסטל, שמחזיקה בהוסטלים ללינה זולה בירושלים, נצרת, אילת ותל אביב, לתקופה של 20 שנה. האכסנייה כוללת 92 חדרים ו-290 מיטות.
1 צפייה בגלריה
עזריאלי אברהם הוסטל
עזריאלי אברהם הוסטל
הקרקע שנרכשה עליה ממוקם הבניין שבו פועלת אכסניית אברהם הוסטל
(צילום: Simplex mapping solutions ltd)
על פי הודעת עזריאלי, הקרקע כוללת זכויות בנייה בהיקף של כ-10,000 מ"ר, ובכוונת הקבוצה להקים פרויקט מגורים חדש אשר יכלול 110 יחידות דיור להשכרה. בניית הפרויקט תחל לאחר סיום תקופת השכירות של אברהם הוסטל. העסקה בוצעה במסגרת מהלך אסטרטגי להעמיק את פעילות הקבוצה לענף המגורים להשכרה.
כיום מקדמת הקבוצה מספר פרויקטים של עירוב שימושים, המשלבים משרדים, מסחר ודיור להשכרה, בהם פרויקט עזריאלי טאון ומגדל הספירלה בתל אביב שיכללו למעלה מ-450 דירות להשכרה. בנוסף, לחברה 67 דירות להשכרה במתחם קניון עזריאלי מודיעין, המושכרות מזה עשור. היא אף בונה 80 יחידות דיור להשכרה נוספות בסמוך לקניון עזריאלי במודיעין, שיהוו חלק מפרויקט 21 (שיכלול בנוסף גם שטחי משרדים, מסחר ובית מלון בן 84 חדרים).
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, מסרה: "העסקה מהווה אבן דרך במסגרת מהלך אסטרטגי להעמקת פעילות בענף הדיור למגורים להשכרה. חלק ניכר מהפרויקטים החדשים כוללים תוכניות לעירוב שימושים ועסקה זו מהווה המשך טבעי להגדלת הפעילות בענף. לאור הניסיון הרב שצברנו בתכנון פרויקטים מורכבים הכוללים מגוון שימושים, ועל רקע שוק שהולך וצומח בערים מרכזיות בעולם, בין היתר על רקע העלייה במחירי הדיור לצד מחסור משמעותי בקרקעות באזורי הביקוש וצורך של היצע דיור להשכרה לטווח ארוך, אנו מאמינים כי ביכולתנו לפתח פעילות נוספת שתהווה מנוע צמיחה עם פוטנציאל רב".