ישראל נחשבת למדינה חמה מרבית ימות השנה. אפשר לומר שלמעט חודשיים-שלושה, הגינה מחייבת אתכם לתחזק אותה היטב, בייחוד מבחינת השקיה. לכן, אם אתם לפני תכנון גינה מחדש או מעוניינים לשנות את מצב הגינה הקיימת שלכם ולהפוך אותה לחסכונית יותר, יש כמה דברים שכדאי לעשות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

סינתטי, אבל חסכוני

נכון, עבור רבים זו בכלל לא אופציה, אבל אם מאסתם בכיסוח הדשא ועלויות הגנן מכבידות עליכם, הדבר הראשון שתוכלו לעשות הוא לצמצם את שטח הדשא או להפוך אותו לסינתטי.
הטכנולוגיה מאוד מתקדמת, וכיום המגוון שקיים בשוק זה הוא גדול. כיום, אגב, הפתרון הוא כל-כך נפוץ, שאף במרפסות ובגגות החלו להשתמש בו כפתרון שמוסיף ירוק במינימום מאמץ.
עם תחזוקה נכונה, תוכלו ליהנות ממנו לתקופה של כעשר שנים. כדי שזה יקרה, כדאי להשקיע בשלב הבדיקה והרכישה. כלומר, אם תשקיעו בסוג איכותי בעל צפיפות גדולה של תפרים, עם תתכננו נכון את השיפועים ואת פתחי ניקוז המים, לא תסבלו גם מהצפות שיגרמו לו להיהרס מהר יותר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לבחירת סוג הצמחים השפעה גדולה על כמות המים שידרשו להשקיה

גם אם חלמתם על תאילנד או הקריביים בגינה שלכם, זה לא אומר שמזג-האוויר הישראלי יאפשר לכם זאת. ואם כן, זה יעלה לכם ביוקר. באזורים טרופיים שבהם כמות משקעי הגשם היא גדולה, זה מבורך. לעומת זאת, באקלים הישראלי, לתחזק אותם יעלה לכם הון.
אם תבחרו בצמחיה שמתאימה לאקלים השורר באזורנו, תוכלו להפחית משמעותית את כמות ההוצאות על השקיה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

צל גם לאדמה, לא רק לכם

למעט פינת שיזוף קטנה בגינה או על הגג, לא בטוח שבאמת תצליחו ליהנות מהגינה אם היא לא תהיה מוצלת. זו הבעיה של גינות רבות בישראל, שתוכננו להיות יפות, אבל לא פרקטיות. אם כבר יש לכם גינה, למה שלא תהנו ממנה?
ככל שהגינה תהיה מוצלת יותר, ומתוכננת בהתאם לכיווני השמש, כך תתרחש פחות התאיידות של מים. הקרקע תשמור טוב יותר על הלחות מרבית שעות היממה, ותדירות ההשקיה שלכם תפחת.
עוד כתבות בנושא:
פרגולה גדולה במיוחד, תאפשר לכם צל על הצמחים לפחות במשך חלק משעות היום. זהו פתרון הרבה יותר אסתטי מרשתות הצללה. אמנם פרגולה היא לא דבר זול במיוחד, אבל גם לרכוש צמחיה, להשקות אותו ולהחליף אותה אם אינה מתפתחת יפה בגינה עולה כסף. מעבר לכך, פינות מוצללות בגינה בשילוב מאווררי תקרה, יאפשרו לכם גם לאכול, לשתות, לקרוא ולארח בה. ובכך, למעשה כמו תגדילו את שטח פנים הבית שלכם, אם הגינה תהפוך לשמישה ולנגישה יותר, גם בעונה החמה.

חיפויי קרקע

גם את הקרקע צריך להצליל, ולא רק את ריהוט הגן. כלומר, אם תשקיעו בחיפוי קרקע, תאפשר לצמחיה שלכם להתפתח בצורה טובה יותר. ברגע ששכבת הקרקע העליונה תהיה מכוסה בחיפוי, הלחות תישמר לאחר ההשקיה. מעבר לכך, זה יקטין את כמות העשבייה שצומחת בין הצמחים, יסייע בהורדת הטמפרטורה של הקרקע, ויפחית את כמות ההשקיה שתידרש.
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"