העיר בת ים נמצאת בימים אלה בתנופת בנייה ופיתוח, בעוד שבשנת 2020 נרשמה ירידה בהתחלות הבנייה בכל הארץ , בבת ים נרשמה עלייה בהתחלות הבניה כאשר מרבית התחלות הבנייה היו במגדלים בני 21 קומות או יותר
לדברי שמאי המקרקעין חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, בת ים תהיה בין הערים שהמחירים בהן יעלו בעקבות המטרו והרכבת הקלה. לדבריו, "הבנייה של שכונת פארק הים ובכלל הבנייה על קו החוף בעיר הוסיפה ליוקרה של העיר ותעלה את קרנה של בת ים בשנים הקרובות רמות המחירים בבת ים עדיין שפויים ביחס לשכנתה תל אביב, למרות שמדובר בעיר מרכזית באזורי הביקוש, והפוטנציאל שלה ושל שכונת פארק הים בפרט הוא עצום – הן לרוכשי הדירות למגורים והן למשקיעי הנדל"ן".
3 צפייה בגלריה
בת ים
בת ים
בת ים
(צילום: עמי לאור)
אחת מהשכונות החדשות שנבנות בבת ים היא שכונת פארק הים שנבנית בדרום מערב העיר בסמוך לחוף הים. השכונה צפויה לכלול 10,000 דירות למגורים, מרכז תעסוקה ומסחר המשתרע על פני כ-2 מיליון מ"ר ובו גם מרכז העסקים up. עתידים להיבנות בה גם מתחם מלונות ופארק חוף, מרכז אקדמי, מרכז ספורט ומבני ציבור ותרבות.
השכונה נהנית מנגישות תחבורתית גבוהה – קרובה למחלף הקוממיות המחבר את השכונה עם עורקי התחבורה הארציים הראשיים (נתיבי איילון וכביש 431), כמו כן, קיים כביש חדש המחבר בין השכונה למערב ראשון לציון. בסמוך לשכונה תבנה תחנה של הקו האדום של הרכבת הקלה שתאפשר גישה נוחה לתל אביב השכנה ולשאר גוש דן.
אבי זיתוני, מנכ"ל חברת א.זיתוני הבונה את פרויקט "זיתוני פארק הים" הכולל 2 מגדלי מגורים בני 29 קומות ו-113 יח"ד, אומר כי "שכונת פארק הים היא שכונה חדשה ומתפתחת שצפויה למשוך בשנים הקרובות גל של ביקושים מצד רוכשי דירות. תושבי השכונה ייהנו מחוויית מגורים שלמה – סטנדרט מגורים גבוה מאוד, מרכזי בילוי תעסוקה ופנאי, מרכז עסקים מוביל ועוד - וכל אלה ממוקמים על רצועת חוף עוצרת נשימה, בעיר תוססת, בעלת חיי פנאי ותרבות, שחרטה על דגלה גם את נושא איכות הסביבה".
3 צפייה בגלריה
אבי זיתוני
אבי זיתוני
אבי זיתוני
(צילום: יח"צ)
זיתוני מוסיף עוד כי "אחד מיתרונותיה הבולטים של שכונת 'פארק הים', הוא תכנון צירי תחבורה מתקדמים וחיבור לקו האדום של הרכבת הקלה (תחנת ניסנבאום) שאמורה להתחיל ולפעול בשנת 2022. המגדלים של זיתוני נבנים במרחק של 5 דקות הליכה מהתחנה ולכן רוכשי הדירות בפרויקט יוכלו להגיע מביתם לכל מקום בת״א תוך דקות נסיעה ברכבת הקלה".
בין הפרויקטים בשכונה ניתן למצוא גם את מגדל היוקרה "לייטהאוס" של חברת וויי בוקס, המתנשא לגובה של 47 קומות וכולל 225 דירות, 55 חדרי מלון ו-500 מ"ר למסחר. גולת הכותרת שלו היא חיפוי הזהב החיצוני שלו, שהופך אותו לאייקון נדל"ני. במגדל פסיטיליז ברמת גימור גבוהה ביניהם בריכה, חדר כושר ועוד. דירות 2 חדרים נמכרות החל מ-2 מיליון שקל.
לדברי יהודה גורסד, מנכ"ל חברת וווי בוקס, "חברתנו זיהתה את הפוטנציאל העצום הגלום בשכונת פארק הים, לכן החלטנו להשקיע במיקום זה ולהקים פרויקט בשיתוף פעולה עם מעצב העל אילן פיבקו. אני מאמין שבשנים הקרובות פער המחירים בין בת ים לבין ת"א יצטמצם, ובמחשבה זו תכננו את המגדל בסטנדרטים המאפיינים כיום מגדלי יוקרה בתל אביב ".
מגדל בולט נוסף שנבנה היום בשכונת פארק הים הוא פרויקט "עדן" של קבוצת חממי, מדובר במגדל בין 45 קומות שכולל מלונית וקומת מסחר שנמצא בבנייה מתקדמת. מרבית הדירות בפרויקט נמכרו, רובם לתושבי האזור, משפרי דיור, בת ימים שחוזרים לעיר לצד רוכשים שמגיעים מירושלים ולתושבי חוץ.
בחודש מאי 2020 החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב להפקיד תכנית למתחם של עירוב שימושים הכולל מגורים, מסחר ותעסוקה בסמיכות מיידית לפארק הים. המתחם תוכנן על ידי משרד טיטו אומן אדריכלים עבור חברת אביסרור משה ובניו.
לדברי אדריכל יואב אומן, בעלים ושותף במשרד טיטו-אומן אדריכלים, "התכנית תורמת לעירוניות בכך שלצד מגדלים יש גם בנייה מרקמית שמלווה את הרחוב, ומייצרת שלד תחבורתי שכולל שבילי אופניים ותקן חניה מאד נמוך – 0.6 חניות לדירה. תקן חניה נמוך זה תוכנן על מנת לצמצם את השימוש ברכבים פרטיים ומסתמך על התחבורה הציבורית. האזור נהנה מרמת שירותים טובה של תחבורה ציבורית, בדגש על הרכבת הקלה והנתיב המהיר לתל אביב. ייחוד נוסף של הפרויקט הוא ש-30% מהדירות בו הן דירות קטנות, מתוכן 10% הן מיקרו דירות בגדלים של עד 50 מ"ר".
3 צפייה בגלריה
רוני מזרחי
רוני מזרחי
רוני מזרחי
(צילום: יח"צ)

לדברי רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו", "הרכבת הקלה תשנה בשנים הקרובות באופן מהותי את מפת הביקושים לנדל"ן, הן למגורים והן לשטחי מסחר ומשרדים. קשה לאמוד את ההשבחה ברמות המחירים, אולם דבר אחד בטוח - ברמת הביקושים ניכר כבר היום כי התייחסות הרוכשים, הן בנדל"ן עסקי והן למגורים, דומה מאוד לזו של רוכשי דירות או שוכרי משרדים בערי אירופה וצפון אמריקה, כשהדבר הראשון שהם בודקים הינו המרחק המדויק מהנכס אל תחנת המטרו או הרכבת הקרובה. דווקא תקופת הקורונה תגרום ליותר ויותר עסקים להתמרכז בסמוך לצירי הרכבת הקלה וגם ליותר פרויקטים לבנייה למגורים בתוואי זה".