סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל לשעבר שהצטרף לבנק הפועלים בסוף אוקטובר 2020, התפטר מתפקידו, שמונה חודשים אחרי שמונה לדירקטור. בהודעה לבורסה הוגדרה העזיבה כ"פרישה בנסיבות אישיות". מדובר בעזיבה מפתיעה, לאור העובדה שהערכות היו שפישר יתמודד בהמשך לתפקיד יו"ר הבנק, אולם הוא החליט בסופו של דבר לפרוש כאמור.
1 צפייה בגלריה
סטנלי פישר. פרש מדירקטוריון הפועלים
סטנלי פישר. פרש מדירקטוריון הפועלים
סטנלי פישר. פרש מדירקטוריון הפועלים
(צילום: גיל יוחנן)
מבנק הפועלים נמסר: "הבנק מודה לפרופ' סטנלי פישר על תקופת שירותו בדירקטוריון ומכבד את בקשתו לסיים את כהונתו. אנו מאחלים לפרופ' פישר הצלחה מירבית בהמשך דרכו".
לפני שנה הפתיע פישר כשהחליט להתמודד על תפקיד דירקטור בבנק הפועלים. תהליך בחירתו לווה בסערה, כשהתברר שפישר לא זכה לציון הגבוה ביותר מבין חברי הוועדה לבחירת דירקטורים של בנק ישראל, ובכל זאת נבחר כמועמד.
הציון הנמוך שהתקבל היה מצד הדירקטור דוד אבנר, שהעדיף את המועמדת נורית קראוס (שהיום מתמודדת על תפקיד דירקטורית בבנק לאומי). על אף הציון הנמוך, חברי הוועדה החליטו לבחור בו כאחד המועמדים, מה שגרם לוויכוח חריף מול אבנר, שאף החליט במחאה להתפטר מהוועדה.
בסופו של דבר פישר נבחר כדירקטור ע"י אסיפת בעלי המניות. אולם נראה כי פחות משנה מאז הסערה הזו, פישר המתקרב לגיל 80 העדיף לפרוש מהתפקיד, והוא ככל הנראה צפוי לחזור להתגורר סמוך למשפחתו בארה"ב.כזכור, פישר (77) כיהן כנגיד בנק ישראל בתקופת המשבר של 2008, נחשב ל"מבוגר האחראי" של צוות המדיניות הכלכלית של ישראל וזכה להערכה בארץ ובעולם. לאחר מכן, הוא היה הכלכלן הראשי של הבנק העולמי, משנה למנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית וסגן יו"ר הפדרל ריזרב. ב־1984 רקם יחד עם שמעון פרס ויצחק מודעי את תוכנית הייצוב למשק הישראלי מוכה האינפלציה.
עם בחירתו באוקטובר אמר פישר: "אני שמח להצטרף לדירקטוריון בנק הפועלים. בכוונתי ללמוד את הבנק ופעילותו לעומק, כמו גם את הסביבה התחרותית והרגולטורית, על מנת שאוכל לתרום מנסיוני לבנק ולצמיחתו. בפני המערכת הבנקאית עומדים אתגרים רבים, לא רק בעקבות משבר הקורונה, ואני מאמין שבעזרת צוות מובחר של דירקטורים ומנהלים - נוכל לצלוח אותם ולצמוח".