בית הדין המשמעתי של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין החליט על השעייתו של עורך הדין יעקב הרכבי לשמונה שנים, לאחר שהתקבלה נגדו קובלנה של ועדת האתיקה של המחוז. זאת בעקבות פרשת הוילה בארסוף של בעלי "מדינול", קרובי משפחתו, שהפסידו את ביתם לטובת הלוואה שנטל עו"ד הרכבי לעסקה שביצע ברומניה.
עו"ד הרכבי הורשע בספטמבר שנה שעברה בעבירות של התנהגות שאינה הולמת עורך דין, עבירות הפרת חובת נאמנות ומסירות ללקוח לפי כללי השלכה, ועבירות איסור רכישת טובות הנאה על ידי נאמן. הוא ייצג את איש העסקים יעקב ריכטר ויהודית ריכטר בעסקה לרכישת מקרקעין בארסוף, לאחר שחתם עמם על הסכם נאמנות.
2 צפייה בגלריה
אזור הווילות בארסוף
אזור הווילות בארסוף
אזור הווילות בארסוף
ההרשעה התבססה על כך שניצל לרעה את אמונם של השניים ביושרתו ונאמנותו, עת הם מפקידים נכס בידיו. את הווילה משכן הרכבי כבטוחה להלוואה מסוכנת שלקח לביצוע עסקת נדל"ן ברומניה, כאשר בהסכם לקבלת ההלוואה נקבע כי במידה וזאת לא תיפרע, הנכס בארסוף יעבור לרשותו של המלווה. עו"ד הרכבי הסתיר את מעשיו, הציג עצמו כאילו הוא בעלי הנכס הבלעדי והתקשר בהסכם למכירתו. בכך גרם לזוג ריכטר נזק כספי בעשרות מליוני שקלים.
2 צפייה בגלריה
עורך הדין שחר קונפורטי
עורך הדין שחר קונפורטי
עורך הדין שחר קונפורטי
ועדת האתיקה, באמצעות התובע עורך הדין שחר קונפורטי ממשרד כספי ושות', ביקשה להחמיר עמו ולהשעות אותו לצמיתות, אולם בית הדין הסתפק בשמונה שנות הרחקה. יש לציין כי לא התקיים נגדו הליך פלילי במהלך חקירת הפרשה.
עו"ד הרכבי מסר בתגובה כי "פסק הדין שגוי מיסודו מבוסס על אדני אי אמת, סותר חזיתית פסקי דין של בית המשפט המחוזי והעליון. העובדה שפסק הדין הגיע לפרסום, מה שלא קורה אף פעם בהליכים משמעתיים, ועוד ביום נתינתו - מלמדת על הכוחות הפועלים נגדי ומערכת היח״צ שלהם. בכל 40 שנותיי כעו״ד מעולם לא פעלתי נגד לקוחות שלי, אלא להיפך. אגיש ערעור".