190 ראשי רשויות פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, וקראו להם לאשר בדחיפות תקציב חירום למדינה לשנת 2020. ראשי הרשויות טוענים במכתבם כי היעדר תקציב מדינה מאושר והתנהלות הממשלה לפי בסיס תקציב 2019 ובמנות של 1/12 לא מאפשרים התמודדות הולמת עם המצב. לטענתם, התנהלות זו מייצרת לרשויות קשיים אדירים ומונעת מהן להתאים את השירותים המסופקים לאזרחי המדינה.
"מדינת ישראל זקוקה בימים אלה יותר מתמיד למנהיגים אחראים, שיניחו לרגע בצד את המחלוקות הפוליטיות, ייצבו את הספינה ויאפשרו למשק להתגבר על המשבר הפוליטי והבריאותי אשר תקף את ישראל", כותבים ראשי הרשויות במכתב, שעליו חתומים בין היתר יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס; יו"ר פורום ה-15, רון חולדאי; ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג'.
1 צפייה בגלריה
פקחים של משטרת ישראל ומשרד הבריאות אוכפים הפרה של בידוד ביתי
פקחים של משטרת ישראל ומשרד הבריאות אוכפים הפרה של בידוד ביתי
פקחים של משטרת ישראל ומשרד הבריאות אוכפים הפרה של בידוד ביתי
(צילום: דוברות משרד הבריאות)

לדבריהם, "אנו סבורים כי בשעת חירום זו, קיים הכרח לספק לכל תושבת ותושב במדינת ישראל את תחושת הביטחון והרוגע כי מקבלי ההחלטות פועלים בחזית אחת למען הטיפול במצב ולא מונעים משיקולים אחרים.
"לאור כל האמור, אנו קוראים לכם בזאת, פעם נוספת, לגלות אחריות ולקדם במהרה תקציב חירום למדינת ישראל לאלתר", מוסיפים ראשי הרשויות. "אנו מבינים את המורכבות הקיימת בעת הזו לתכנן ולאשר תקציב הנבנה מאפס לשנת 2020 ואשר מותאם במאת האחוזים לצרכים, ועל כן אנו סבורים כי המינימום המתבקש הוא לאשר את התקציב על שינוייו לשנת 2019 כהעתק-הדבק גם לשנת 2020", הם מסכמים.