הפרסומות של ג'ורג' קלוני לחברת הקפה נספרסו היו במשך השנים לחלק בלתי נפרד מהמותגים, גם של קלוני וגם של נספרסו. אבל תחקיר של ערוץ 4 הבריטי העמיד בימים האחרונים את השחקן זוכה האוסקר, הידוע בפעולותיו ההומניטריות, במצב בעייתי.
התחקיר, במסגרת התוכנית Dispatches, חשף כי חלק מפולי הקפה של נספרסו נקטפים בחוות בגואטמלה על ידי ילדים שעובדים בתנאים קשים ונושאים על גבם משאות כבדים.
1 צפייה בגלריה
ג'ורג' קלוני בפרסומת לנספרסו
ג'ורג' קלוני בפרסומת לנספרסו
ג'ורג' קלוני בפרסומת לנספרסו
(Nespresso)

קלוני מיהר לפרסם תגובה ארוכה, ובה נכתב בין היתר כי "כמי שעבד בחוות טבק מגיל 12, הייתי מודע במיוחד לנושאים המורכבים הנוגעים לחקלאות ולעבודת ילדים. זו הסיבה שבגינה הצטרפתי לפני שבע שנים למועצת הקיימות של נספרסו, שיחד עם ארגונים נוספים מנסה לשפר את חייהם של החקלאים בחוות הקפה. אני גאה מאוד בהצלחת המאמצים שעזרו מאז לאלפי חוות חקלאיות מסודטן ועד פורטו-ריקו לאחר ההוריקן. ידענו שזה פרויקט גדול ורב שנים, ובכנות הופתעתי ונעצבתי לנוכח התחקיר החדש. ברור שיש לנו עוד הרבה עבודה, ונעשה אותה. אני מקווה שהעיתונאי שפירסם את התחקיר, אנתוני בנט, ימשיך לחקור את התנאים האלה ולדווח במדויק אם הם לא ישתפרו".
קלוני משמש שגריר עולמי של נספרסו, והכנסותיו מהקמפיינים שלה מגיעות עד כה ל-33 מיליון דולר. את רוב הכסף שהרוויח מהפרסומות השקיע קלוני ב-2013 בלוויין שמרחף מעל סודאן וחושף פשעי מלחמה.
נספרסו מקפידה לפרסם כי פולי הקפה שלה נאספים "באופן אתי" בברזיל, קולומביה וקוסטה-ריקה, אבל לא מציינת באיזה חוות מדובר. התחקיר של ערוץ 4 מתייחס בכלל לגואטמלה, שהיא ספקית הקפה העשירית בגודלה בעולם.
בהודעה שפירסם גיום לה־קונף, מנכ"ל נספרסו, נאמר כי "יש לנו אפס סובלנות לעבודת ילדים, זה מעשה פסול. פתחנו בחקירה מעמיקה כדי לברר איזה חוות צולמו והאם הן אכן מספקות פולים לנספרסו. לא נשוב לרכוש קפה מחוות באזור הזה עד להשלמת החקירה, וכל הנושאים שנחשפו יטופלו בנחרצות".