יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס פנה היום (שני) לשר האוצר ישראל כץ, בקריאה לשנות את מנגנון מתן ההנחה בארנונה. לטענתו יש לשנות את אופן העברת המידע מרשות המיסים לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים כדי לאפשר לעסקים למצות זכויותיהם ולמנוע, לדבריו, "חיסרון כיס, אם אצל בעלי העסקים ואם אצל הרשויות המקומיות".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי הצעת השלטון המקומי, במקום הגשת בקשה נוספת על ידי בעלי העסקים, המידע יועבר מרשות המיסים לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: בכל חודש תעביר רשות המיסים לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים את רשימת המספרים המזהים של כל העסקים שנמצאו זכאים למענק הסיוע, והסוכנות תמשיך בתהליך הענקת ההנחה מארנונה מול הרשויות המקומיות, כפי שהיא עושה כיום.
2 צפייה בגלריה
עסקים סגורים בירושלים
עסקים סגורים בירושלים
עסקים סגורים בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ציינו כי אמנם חלה עלייה בהיקף הבקשות בחודשים האחרונים, אך מהנתונים עולה כי היקף העסקים הזכאים להנחה גבוה בהרבה מ-4,241 העסקים שקיבלו הנחות. אל הרשויות המקומיות הגיעו פניות רבות מעסקים שנתקלו בבירוקרטיה שהקשתה עליהם לקבל את ההנחה במיסי הארנונה - הרשויות, מצידן, אמרו כי ידיהן כבולות כל עוד אותם עסקים לא יוכרו על ידי רשות המיסים.
2 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס
(צילום: קובי קואנקס)
יו"ר השלטון המקומי ביבס כתב במכתב לשר האוצר כי "המנגנון הנוכחי דורש מהעסקים לפנות לרשות המיסים ולהגיש את כל המסמכים הדרושים למענק הסיוע. רק לאחר שנמצאו זכאים למענק הסיוע, ולאחר שקיבלו את אישור הזכאות מרשות המיסים, הם נדרשים לפנות בנפרד לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ולפתוח בהליך הגשת בקשה להנחה בארנונה. אין כל צל של ספק שהתהליך הבירוקרטי הנוסף מעיב על יכולת העסקים למצות את זכויותיהם". לסיום הוסיף: "לא ייתכן כי בעת משבר זה נעמיס בירוקרטיה מיותרת על בעלי העסקים, וכי במאה ה-21 הם ידרשו לתווך בין רשויות המדינה! אין מנוס משינוי המנגנון הקיים".