בשיתוף סודות הנדל"ן
מזל טוב, רכשתם דירה חדשה או החלטתם שהגיע הזמן לשיפוץ הנרחב שתמיד רציתם לעשות? עכשיו צריך לשבת ולעשות חושבים, לתכנן בדיוק מה רוצים ואיך רוצים, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולמצוא את הדרך להגשים את חלום העיצוב שלכם.
עיצוב הבית הוא הליך מורכב, אבל גם יכול להיות מהנה, בעיקר אם מוכנים מראש לכל מצב.
התהליך כולו מצריך חשיבה מוקדמת והכנה של רשימות, לרבות רשימת הוצאות מול הסכום המיועד לשיפוץ. מה כרוך השיפוץ - האם תזדקקו למעצב שילווה אתכם או תבחרו לבד את הסגנונות המתאימים לכם, תתייעצו עם המשפחה וחברים או תלכו בדרך שהתוויתם לעצמכם ללא הפרעות? יש המון שאלות ואת כולן כדאי ורצוי להעלות על הכתב כדי לתת מענה ברור ולמנוע חיכוכים וויכוחים בהמשך הדרך.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הבשורה המשמחת היא שהעלייה במודעות וההתפתחות של שוק העיצוב, במרוצת השנים, הולידו מתחמים גדולים ברחבי הארץ שנותנים מענה לכל השאלות והרצונות. עשרות חנויות תחת קורת גג אחת או במתחמים גדולים שמאפשרים לכם להגיע לכל נדבך הקשור בשיפוץ – גם אם שכחתם משהו ברשימה.
"כיום המשימה הזו של תכנון ועיצוב הבית לא מושלמת ביום אחד ולא ביומיים, יש המון פרטים ופריטים שמרכיבים את התמונה הכוללת", מסביר אבי זיתן, מומחה לשיווק. "הצורך הזה להתרוצץ יצר את מתחמי הקניות האלה שמנסים לתת מענה עד כמה שיותר רחב לצרכנים שמגיעים לאזור."
במתחם של איקאה בנתניה, למשל, אפשר למצוא לא רק את הענקית השבדית אלא למצוא רחוב שלם שאורכו קילומטר וחצי ובו עשרות חנויות מתחום העיצוב.
במתחם דן דיזיין בבני ברק יחכו לכם 80 חנויות עיצוב שונות ועוד עשרות חנויות ברחוב המוביל למתחם.
בימים אלו מוקם מתחם חדש – דיזיין סיטי - כרבע שעה מירושלים, שיציע למעלה מ-200 חנויות לעיצוב הבית, בין היתר, דלתות פנדור, ד"ר גב, ניקולטי, נטוצי, הולנדיה, דולצ'ה דיבאני, שבירו, קמחי תאורה, MIELE ,MODY ,CONSTRAST בר עמי קרמיקה ועוד עשרות רבות מותגים, כמו גם מסעדות ומלון בוטיק.
"היתרון הוא בכך שהכל תחת קורת גג אחת", מציינת פנינה רווח, מנכ"לית דיזיין סיטי, ומוסיפה "הרשתות מעדיפות היום מקומות מרוכזים ואפקטיביים שאליהם יגיעו הלקוחות ויוכלו לבצע את שלל הרכישות וזה בדיוק מה שאנחנו מציעים".
8 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
מתחם דיזיין סיטי - הדמיה
(צילום: טרי דה ויז'ן)
הסיבה העיקרית למתחמים הללו היא ההליך הארוך שמצריך שיפוץ, תחשבו על החדרים בביתכם, מהמטבח, דרך חדרי האמבטיה, חדרי השינה, הסלון ועוד – כל אחד צריך את מלוא תשומת הלב ולכל אחד, לעיתים, יש מוצרים ייחודיים לו.
8 צפייה בגלריה
.
.
.
(צילום: shutterstock)

הנה כמה טיפים שכדאי לזכור, רגע לפני שאתם מתחילים בשיפוץ:


קבעו תקציב ודבקו בו. אחרי כל התכנונים, חשבו את העלויות ושימו לב שאתם לוקחים הכל בחשבון, משיפוץ המבנה, התשלום למבצעי העבודה ועד למוצרים שתרכשו עבור העיצוב – מהמנורות, דרך ידיות הארונות ועד לאגרטלים. חשוב גם להיות ריאליים ולוודא שיש בידיכם את הסכום ושהוא הולם את הרצונות שלכם. אגב, יש שיפוצים שיכולים להימשך בכמה פעימות, אז תתחילו במטבח ובעוד שנה תשפצו את הסלון.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בחרו אנשי מקצוע אחרי שביצעתם תחקיר. היום, בעידן הרשתות החברתיות תמיד יש מישהו שיכול להמליץ על איש מקצוע ולהבטיח שהוא עשה עבודה מצוינת. אתם אפילו יכולים לבקש לראות תמונות שיראו את השיפוץ שנעשה. חשוב לשבת ולשוחח עם אנשי המקצוע, לבדוק שאתם רואים עין בעין את החזון לשיפוץ, שזה אפשרי, מה העלויות, כמה זמן זה ייקח, מה קורה אם יש בלת"מים, כמו צנרת שצריך להחליף או חפירות שלא חשבנו עליהן מראש.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמו כן, דאגו לאישורים מתאימים, אנשי המקצוע אמורים לדעת בדיוק למה אתם זקוקים כדי לשפץ. חשוב לדעת את הדברים מראש משום שגם אלו מצריכים תשלומים.
באותו נושא – אל תוותרו על בטיחות ואיכות. נכון, אתם לוקחים אנשי מקצוע שיעשו את העבודה, אבל אל תיקחו צעד אחורה, להפך, תהיו מעורבים בעבודה, שימו לב למתרחש בשטח והתייעצו עם אנשי מקצוע, בעיקר אם מבצעים שינויים במבנה הקיים.

משפצים את פנים הדירה?

ציירו לעצמכם תכנית של איך אתם רואים את הדירה אחרי עיצוב מחדש.
אל תשכחו למדוד הכל כמו שצריך.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
חושבים על צביעה מחדש? אפשר לעשות את זה לבד, אבל זה לא תמיד פשוט. תעשו תחקיר מקדים משום שצריך לעטוף חלק מהדברים בנייר דבק (שלא משאיר סימנים ויורד בקלות), צריך להיערך לצביעה של פינות, לוודא שיש כיסויים לרהיטים וגם לרצפה. בקיצור, זו עבודה, אז קחו את זה בחשבון.

8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הרבה זה לא אומר יפה – ראיתם ארון חדש, ספה מדהימה עם שזלונג, שלושה אגרטלים ענקיים ושטיח יפיפה – אתם בטוחים שהכל ייכנס בסלון וייראה טוב? עשו חושבים, נסו להחליט מה אתם הכי רוצים ותתחילו איתו. יכול להיות שהשטיח והספה ייראו מצוין יחד ואז תבינו שלא חייבים אגרטלים ענקיים, אפשר גם לפזר עציצים קטנים ברחבי הסלון וליצור אווירה נעימה.
תחשבו על הגודל – מדידות, מדידות, מדידות – כבר אמרנו ושוב חוזרים על זה, תמדדו את החדר, שימו לב לרהיטים שאתם רוצים להכניס בו, תוודאו שהכל נכנס (יכול להיות שתצטרכו בנייה של נגר לפי גודל מתאים) ואל תעמיסו.
8 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
שתי הסיבות האחרונות הן הסיבה לכך שלא צריך לקנות הכל בבת-אחת, וגם ללכת עם רשימה מסודרת מראש של מה כן קונים ומתי.
נתקלתם בבעיה? נסו לפתור אותה בעלויות שהולמות את התקציב שלכם. יכול להיות שתצטרכו לוותר על משהו, זה קורה, אבל לפחות תפתרו את הבעיה. דברים נוספים אפשר לקנות בהמשך.
והכי חשוב – סבלנות, קחו נשימה ותבינו שמדובר בתהליך, לא תמיד הוא פשוט, אבל אם תתנו לו הזדמנות, בסוף תקבלו את הבית שתמיד חלמתם עליו.
בשיתוף סודות הנדל"ן