40 שנה לאחר שמפעל יצרנית הצבעים הוקם, הקיבוצים ניר עוז ונירים בדרך לאקזיט: חברת אינרום, השותפה בנירלט, רכשה את אחזקותיהם של שני הקיבוצים שבעוטף עזה (38%) לפי שווי חברה של 700 מיליון שקל. בתמורה, קיבלו הקיבוצים 13% ממניותיה של אינרום, בשווי 226 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
המפעל של נירלט
המפעל של נירלט
המפעל של נירלט
אינרם נסחרת בברוסה לניירות ערך בתל אביב והמניות שקיבלו הקיבוצים ניתנות למימוש. נירלט נחשבת לחברה השנייה בגדולה, לאחר טמבור, ומחזיקה בנתח שוק של 30% משוק הצבעים בישראל. עם השלמת העסקה, תחזיק אינרום במלוא מניותיה של נירלט.
כמו כן, כחלק מההסכם, הוארך הסכם השכירות של נירלט עם קיבוץ ניר עוז ב-7.5 שנים, עד שנת 2035.
נירלט מייצרת בשני אתרים: בקיבוץ ניר עוז ובנתניה. הלקוחות העיקריים של החברה הם בתי מסחר ורשתות עשה זאת בעצמך, שרכשו ממנה 76% ממחזור המכירות ב-2019, וכן תעשיות ומוסדות שרכשו 20% נוספים.
נירלט לא צמחה בשנים האחרונות, בעיקר בשל ירידה במכירות של צבעי תעשייה ומוצרי צבעי אבקה אלקטרוסטטית, כתוצאה מהתמתנות בביקוש והחרפת התחרות ביבוא. מכירותיה השנתיות של נירלט מסתכמות ב-382 מיליון שקל. בשנת 2019 הרוויחה נירלט 14 מיליון שקל ושילמה דיבידנד של 20 מיליון שקל לאינרום.
מנכ"ל אינרום אמר שהעסקה תאפשר לחברה לממש את התוכנית האסטרטגית לשדרוג קווי הייצור, הרחבת כושר הייצור וכן להיכנס לתחומי פעילות חדשים ומשלימים לפעילותה של נירלט בשוק הבנייה והשיפוצים - ומצד שני תאפשר לקיבוצים, שיקבלו נציג אחד בדירקטוריון אינרום, גמישות בכל הקשור להחלטה אם להמשיך את שותפותם עם אינרום או לממש את אחזקתם בחברה.