"אני מודאג כי אני יודע היטב שהכלכלה הישראלית לא עובדת בלי שפותחים לה את השמים ואת הערוצים להייטק אבל גם לעסקים הקטנים". כך אמר היום (ה') איש העסקים אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP, בראיון לאולפן ynet בהתייחסו לפעילות הממשלה ולתוכניות שלה לטיפול במשבר הכלכלי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את הראיון קיים מרגלית כשהוא בבידוד בביתו לאחר שובו מניו יורק, שם היה ביחד עם עוד 28 מנכ"לים בביקור בחממה של סייבר של חברות ישראליות. הוא סבור כי הממשלה לא עושה מספיק כדי לסייע לעסקים הקטנים.
1 צפייה בגלריה
אראל מרגלית, יו"ר JVP
אראל מרגלית, יו"ר JVP
אראל מרגלית
(צילום: יח"צ)
"העסקים הקטנים שמקבלים נדבות זה טוב ליום. העסקים הקטנים שמקבלים עזרה במה שנקרא תמריץ כלכלי, זה יכול להיות נדבך שעליו בונים כלכלה. ושם אני לא רואה את הממשלה מתפקדת", הוא טוען. "750 שקל או 1,000-2,000 שקל לעסק, אפילו 5,000 שקל, זה מספיק לו לזמן מאוד קצוב. אבל ברגע שהמדינה נותנת ערבות להלוואה עסקית שהבנק נותן לעסק - העסק יכול לעשות תוכנית עסקית כדי להתקדם".
אראל טוען כי כדי לייצר ודאות במשק הממשלה צריכה לתת מתווה ברור לפיו פותחים את כל המשק גם אם עושים זאת לאט, נותנים עזרה לעסקים הקטנים, מבינים שההייטק הישראלי הוא הדבר החשוב ביותר להכנסה ממיסים ופתיחת השמיים.
בנוגע לסערה הפוליטית והציבורית סביב תקציב המדינה, אומר מרגלית, כי "תקציב אי אפשר לעשות לשלושה חודשים. אני עכשיו גייסתי לחברות שלי 290 מיליון דולר. אף חברה לא באה עם תוכנית לפחות מ-18 חודשים. אחרת, אתה בונה גשר לתוך המים ומדינת ישראל צריכה גשר לצד השני, לא לתוך המים. צריך תקציב ל-15 חודשים, כדי לתת למדינה ודאות".

מרגלית לנשיא צרפת: "העבר מסר של סיוע לביירות"

מרגלית פנה היום לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, לקראת ביקורו בלבנון בעקבות הפיצוץ שהחריב את נמל ביירות וביקש להעביר באמצעותו מסר להנהגת לבנון. מרגלית אמר למקרון שההיי-טק והטכנולוגיה הישראלית תשמח לתת מיכולותיה לטיפול במשבר ההומינטרי שעובר על לבנון. מדובר על סיוע טכנולוגי בגילוי ואיתור ניצולים, טיפול בתשתיות מים ומזון, הקמת בתי חולים שדה מתקדמים, ציוד רפואי והכנסת טכנולוגיית פוד-טק לטיפול במשבר המזון.
"אבקש שתעביר את המסר להנהגת לבנון שמדינת ישראל השכנה רוצה לסייע ללבנון בשעתה הקשה ביותר. זו דרכנו. עד כה, נתקלנו בסירוב מוחלט. לך יש את הקשרים והיכולות לפרוץ את המחסום הזה, ולכן אני מעביר את הפניה הזו דרכך", אמר מרגלית לנשיא הצרפתי.
לדברי מרגילת, הנשיא מקרון השיב כי מדובר במסר חשוב ובכוונתו להעביר אותו הלאה להנהגת לבנון בעת ביקורו.