המשבר בעולם האופנה ממשיך: רשת ההלבשה התחתונה "בוניטה דה מאס", המעסיקה 150 עובדים ומפעילה 41 סניפים, הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בקשת הקפאת הליכים לצורך שיקומה הכלכלי. זאת לאחר שצברה חובות בסך כ-50 מיליון שקל.

הבקשה הוגשה על ידי החברות ינית לנג'רי וימית ייבוא ושווק הלבשה תחתונה, המפעילות את הרשת. במסגרת הבקשה מבקשת הרשת, באמצעות עו"ד חובב ביטון ליישם הליך הבראה והסדר נושים. מהבקשה עולי כי עובדים ברשת, המיוצגים על ידי עו"ד ליזה חדש, נתנו הסכמתם להגשת הבקשה ובכוונתם לסייע במאמצי השיקום וההבראה של הרשת.
1 צפייה בגלריה
מורן אטיאס בקמפיין לבוניטה דה מאס
מורן אטיאס בקמפיין לבוניטה דה מאס
מורן אטיאס בקמפיין לבוניטה דה מאס
(צילום: Shooka.Cohen)
מדובר ברשת ותיקה הוקמה בשנת 1999 הפועלת תחת שם המותג בוניטה דה מאס. הרשת מונה כיום 41 סניפים (מתוכם 7 במודל זכיינות שאינם קשורים לבקשה) ומעסיקה כ-150 עובדים.
לטענת הרשת, הגידול המהיר בהיקף הרשת לצד הדרישה לגידול בהיקפי האשראי לצורך תמיכה בגידול זה, הם הגורמים המרכזיים למצוקה התזרימית אליה נקלעה. עוד נטען כי לרשת מלאי בסך כ-13 מיליון שקל ויתרת גבייה מלקוחות הרשת של כמיליון שקל.
על פי הבקשה "אין ספק כי המשך הפעלתה של הרשת כעסק חי תחת פיקוח בעל תפקיד ובחינת אפשרות לגיוס משקיע שירכוש את הרשת ולגיבוש הסדר נושים לחברות הרשת ולבעלים הערבים, הוא הדרך הנכונה והמתאימה ביותר לשיקומה של הרשת ושימורם של כ-150 מקומות עבודה". מועדון החברים של הרשת מונה כיום כ-50 אלף חברים.
בתוך כך הגיש בנק הפועלים באמצעות עורך הדין גונן קסטנבאום בקשה למנות כונס נכסים זמני לחברות המפעילות את רשת בוניטה מאס. זאת בטענה לחוב של 27 מיליון שקל לבנק.
בראש החברה עומד צ'רל זיתוני. בבקשה נטען כי בעלי הרשת הזרימו לרשת סכומים בהיקף של כ-8 מיליון שקל בשנים האחרונות.