כבר לא פושטת רגל: בית המשפט מחוזי בתל אביב נעתר היום (רביעי) לבקשת ענבל אור וביטל את הליכי פשיטת הרגל שלה ללא צו הפוטר אותה מחובותיה. המשמעות היא כי הליכי פשיטת הרגל שלה מבוטלים ללא מתן צו הפטר. כלומר, אור לא פטורה מחובותיה לנושים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כמו כן, השופטת חנה פלינר ביטלה את צו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא נגד אור במסגרת תיק פשיטת הרגל החל מסוף מאי 2021. כלומר, עם ביטול צו עיכוב היציאה מהארץ בתיק פשיטת הרגל, אור תהיה רשאית לצאת מהארץ (במידה ולא עומדים נגדה צווי עיכוב יציאה מהארץ בהליכים אחרים). עתה, מי שטוען שהינו נושה של ענבל אור יהיה רשאי לנקוט נגדה בהליכים משפטיים באופן חופשי, בין ע"י הגשת תביעות משפטיות, בין נקיטת הליכי הוצאה לפועל.
1 צפייה בגלריה
ענבל אור
ענבל אור
ענבל אור
(צילום: עמית שאבי)
אור טענה במסגרת בקשה שהגישה בעצמה לבית משפט לפני מספר ימים כי היא נכנסה להליך פשיטת הרגל לפני חמש שנים וכל נכסיה מומשו כבר. "ככל ונותרו חובות ענבל אור תטען כי יש באפשרותה לפרוע את חובותיה. אין בניהול הליך פשיטת הרגל כדי להביא לתועלת הנושים. ענבל אור לא הסתירה מעולם נכסים ומייצגת את עצמה בהליכים משפטיים. ענבל אור מעולם לא ביצעה את המיוחס לה, ולמרות זאת הוכנסה להליך דנן (פשיטת הרגל -ל.ד) בניגוד לדין ובניגוד לרצונה באופן שנכפה עליה בעל כורחה. ענבל אור משתוקקת לחזור לעשייה ולשוק העבודה", טענה אור בבקשתה.
יש לציין כי עו"ד אילון בריל, בא כוח הכונס הרשמי של ישראל, המפקח על הליכי חדלות פירעון, הגיש תגובה במסגרתה לא התנגד לביטול הליכי פשיטת הרגל בעניינה של ענבל אור ללא מתן צו הפטר. עו"ד בריל כתב בתגובת הכנ"ר כי ביולי 2018 הוכרזה אור פושטת רגל ועו"ד איתן ארז מונה לתפקיד נאמן לנכסיה, והנאמן אינו מתנגד לבקשה של אור. "מלוא נכסיה של אור לרבות זכויות בדירות, ג'יפ, ותכשיטים מומשו במסגרת ההליך וישמשו לפירעון החובות לנושים. ההליך נמשך מעל לחמש שנים והחייבת אור אינה משתפת פעולה עם הנאמן, אינה עומדת בתשלומים החודשיים אשר הושתו עליה ואף אינה מגישה דוחות חודשיים. למיטב ידיעת הכנ"ר מצבה הכלכלי של החייבת כיום אינו מאפשר עמידה בתשלומים חודשיים, וודאי שלא בסכומים ניכרים".
עוד ציין עו"ד בריל בפני בית משפט כי "הסביר פעמים רבות לאור שמשמעות רצונה לבטל הליכים יכרוך אף את ביטול ההגנות מכוח פקודת פשיטת הרגל, לרבות עיכוב כלל ההליכים מצד הנושים. אלא שענבל אור סבורה כי היא אינה זקוקה לעיכוב הליכים מאחר ולשיטתה אין לה חובות ואין לה נושים", כתב.
גם עו"ד איתן ארז, הנאמן לנכסי ענבל אור טען בתגובה שהגיש לבית משפט באמצעות עו"ד יואב בן פורת, כי אינו מתנגד לבקשת ענבל אור לביטול הליכי פשיטת הרגל ללא צו הפטר. "מלוא נכסיה האישיים של החייבת מומשו... אור מעולם לא לקחה אחריות על מעשיה, לא שיתפה פעולה עם הנאמן ולא הגישה דוחות חודשיים. מכיוון שבקשה זו מוגשת על ידי אור שחזקה עליה כי היא מודעת להשלכות בביטול הליכי הפש"ר ללא מתן צו הפטר לרבות התמודדות עם הליכים משפטיים שיינקטו על ידי מי מהנושים נגדה ומכיוון שמימלא מומשו כלל נכסיה של אור, הרי שהנאמן לא יתנגד לביטול הליכי פשיטת הרגל נגדה", צייו.
אור (44) נחשבה במשך שנים למלכת קבוצות הרכישה בישראל, והחזיקה בחברת אור סיטי נדל"ן. היא הצטיירה כסיפור של הצלחה מסחררת ובמקביל הפכה לסלבריטאית והרבתה להופיע בתקשורת. בשנת 2016 הקבוצה שלה נקלעה להליכי חדלות פירעון ולבסוף פורקה. אור גם נכנסה אישית להליך פשיטת רגל ומונה לנכסיה נאמן. מהיום, כאמור, היא כבר אינה פושטת רגל. בספטמבר 2019 פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה נגדה כתב אישום לביהמ"ש השלום בתל אביב. אור כופרת באישומים נגדה והמשפט עודנו מתנהל.