ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (א') את בקשת משרד התחבורה להאריך עד 24 באוקטובר את התיקונים בחוק שירותי תעופה, כך שחברות התעופה לא יחויבו בינתיים בפיצוי וסיוע לנוסעים במקרה של ביטול טיסה. בכך הוועדה אישרה בצו את השהיית זכויות הצרכנים, זאת אחרי שכבר דחתה ל-1 באוקטובר את מועד השבת ההחזר הכספי לצרכנים שטיסתם בוטלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתום הדיון אושר הצו ברוב של ארבעה בעד, בהם היו"ר ח"כ יעקב מרגי וחברי הכנסת יבגני סובה ואסנת מארק. נמנעו: ח"כ אחמד טיבי שיזם את חוק שירותי תעופה המקורי עבור פיצוי צרכנים וכן ח"כ אימאן חטיב יאסין.
1 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק מנוסעים
נתב"ג ריק מנוסעים
נתב"ג ריק מנוסעים
(צילום: AFP)
חברות התעופה, כמו אל על, ביקשו את הדחייה בהחזר הכספי כדי שיוכלו לקושש הלוואות עבור ההחזרים לצרכנים, שהיו אמורים להינתן החל מאוגוסט. דחיית מתן ההחזרים ל-1 באוקטובר אושרה בוועדה בשבוע שעבר וצרכנים יקבלו את כספם החל ממועד זה ובתנאי שעברו 90 יום מיום ביטול הטיסה שלהם. כעת, הוועדה אישרה גם את הארכת התיקונים לחוק שמשהים את זכויות הצרכנים במקרה של ביטול טיסה. התיקונים שאושרו כהוראת שעה, היו אמורים לפוג ב-31 באוגוסט וכעת יפוגו ב-24 באוקטובר.
היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר, הסבירה כי הוראות החוק המתוקן ימשיכו לחול גם על טיסות שימריאו מה-1 בספטמבר עד 24 באוקטובר.
מנהל אגף קשרי תעופה ברשות שדות התעופה ישי דון יחיא, מסר כי ברשות מקווים שעד 24 באוקטובר תהייה התאוששות. לטענתו, ביולי הייתה ירידה של 97% במספר הנוסעים, ובאוגוסט הצפי הוא ל-90 אלף נוסעים עד סוף החודש, לעומת 2.5 מיליון באוגוסט אשתקד.
בדיון, ח"כ יבגני סובה שב וקרא להקים אתר אינטרנט או מוקד טלפוני למענה לפניות הציבור, שלדבריו מבולבל ולא מבין מה המשמעות של התיקונים השונים.