נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מציין החודש 81 שנות הולדת. כולנו, בני דור ה־S, שולחים לו ברכות לבריאות, המשך עשייה מבורכת והצלחה. ברכות מגיעות גם לאמנים, שחוגגים החודש יום הולדת. בעיקר בתקופה זו, כשמשבר הקורונה פגע בהם קשות, נאחל להם שיחזרו לפעילות מלאה, לרווחתם ולרווחת כולנו.
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין: נשיאה העשירי של מדינת ישראל, נולד בירושלים ב־9 בספטמבר 1939, שימש בתפקידים פוליטיים וציבוריים, בהם ח"כ מטעם הליכוד ויו"ר הכנסת. בהכשרתו הוא עו"ד. אגב, שנינותו הביאה אותו להיות חבר צוות בתוכנית הסאטירה "אין עם מי לדבר" (ערוץ 2 בשנים 1993-1995). ריבלין נוהג להדגיש, שהוא מעדיף לציין את יום הולדתו בתאריך העברי: כ"ה באלול תרצ"ט. בשנה שעברה הוא ציין 80, אבל בשל האבל על מות רעייתו, נחמה, שלושה חודשים לפני כן, ציין זאת בצניעות רבה. הזוג ריבלין הפגינו זוגיות יוצאת דופן, שבוססה על אהבה רבה, הערכה, חברות ושותפות. במאי האחרון ריגש ריבלין את המדינה, כשהמשיך את המסורת של נחמה ז"ל, שנהגה ביום העצמאות להודות לחיילי צה"ל ביום העצמאות, ולכבדם בעוגה מעשה ידיה. הוא יצא עם עוגות, שנאפו לפי מתכון שהשאירה אחריה, וחילק לחיילים: "העוגות המופלאות של נחמה היו הדרך שלה לומר תודה ולבטא את האהבה והדאגה שלה לחיילים. במלאת שנה ללכתה, יצאתי כמנהגה אל שומרי ירושלים עם עוגות גבינה לכבוד החג הקרב", אמר באותו מעמד.
8 צפייה בגלריה
נשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא המדינה ראובן ריבלין
(צילום: אורן אהרוני)

אמנים בני מזל בתולה, שיצרו והותירו חותם על כולנו לאורך שנות יצירתם

דיוויד ברוזה: 4 בספטמבר 1955, זמר, מוזיקאי ומלחין. נולד בחיפה. אמו היא הזמרת שרונה אהרון. מזוהה עם וירטואוזיות בנגינה בגיטרה ועם שירים רבים, בהם "שיר אהבה בדואי" "עד עולם אחכה", "אל תשאלי אם אני אוהב", ו"האישה שאיתי". השיר הראשון המשותף שלו ושל יהונתן גפן, "יהיה טוב", נכתב במהלך מופע לכבוד ביקורו של נשיא מצרים, אנואר סאדאת, בישראל. ביולי 2019 הוענק לו אות הנשיא למתנדב על ידי הנשיא ריבלין.
8 צפייה בגלריה
דיוויד ברוזה
דיוויד ברוזה
דיוויד ברוזה
(צילום: Lorenz Schmidle)

ליאור ייני: 2 בספטמבר 1936, זמר ושחקן ישראלי, מהבולטים בישראל בשנות השישים והשבעים. ב־1963 הצטרף לתוכנית השנייה של להקת התרנגולים בניהולה ובהדרכתה של נעמי פולני, שהייתה לאשתו (כשהוא צעיר ממנה בעשור), ממנה הוא אב לבת ובן, השחקן והזמר יותם ייני. ב־1968 גילם את התפקיד הראשי במחזמר "איי לייק מייק", בו שר במבטא אמריקאי את "מה צריך בסך הכל בן אדם". שיר נוסף מפורסם שלו הוא "בדומייה", מאת המשורר הרוסי יבגני יבטושנקו. לאחר גירושיו מפולני, הפך בן זוג לחיים של אחייניתה של פולני, רותי, ממנה נולד בנו, הכדורגלן שרן ייני.
יגאל בשן: 11 בספטמבר 1950 – 9 בדצמבר 2018, זמר, מוזיקאי, מלחין ושחקן. היה אחד הזמרים המצליחים והאהובים במדינה. נולד כיגאל בשארי במושב נחלת יהודה. ב־1965, בגיל 15, החל להופיע עם חברתו לכיתה, שלומית אהרון, בצמד "יגאל ושלומית". בגיל 17 הופיע במחזמר "איי לייק מייק" לצד שולה חן וחברו הטוב מוטי גלעדי, שהמליץ לו לשנות את שם משפחתו ל"בשן". משיריו, שלעולם ימשיכו להתנגן בפי כל: "לצפון באהבה", "יש לי ציפור קטנה בלב", "קפה אצל ברטה". בשן היה חלק משלישיית "כמו צועני", משם הגיעו שירים כדוגמת "אנחנו נשארים בארץ" ו"ארץ הצבר". ב־2016 זכה בפרס אקו"ם למפעל חיים. בשן נישא ב־1972 למיקה מרידור, מעצבת אופנה ייחודית, עליה כתב והלחין יאיר רוזנבלום את שירו "מיקה" ללהקת הנח"ל. הם קיימו חתונה צנועה ותרמו את הכסף שקיבלו לפצועי צה"ל. הוא הקדיש לה שירי אהבה רבים, בהם "שמיים", "אם הייתי שר לך", ו"תביטי בי", שהקליט חצי שנה לפני מותו.
8 צפייה בגלריה
יגאל בשן
יגאל בשן
יגאל בשן
(צילום: דנה קופל)

נאוה סמל: 15 בספטמבר 1954 – 2 בדצמבר 2017, סופרת, משוררת, מחזאית ומתרגמת ישראלית. אחיה הבכור הוא הזמר שלמה ארצי. במרכז יצירתה עומדים גיבורים ילידי הארץ, המתמודדים עם הזהות הישראלית ועם צלקות העבר, בעיקר מהשואה.
8 צפייה בגלריה
נאוה סמל
נאוה סמל
נאוה סמל
(צילום: יונתן בלום)

מרים יָלָן-שְׁטֶקֶלִיס: 21 בספטמבר 1900 – 9 במאי 1984, סופרת ומשוררת ירושלמית, מחברת ספרי ילדים ושירי ילדים, כלת פרס ישראל הראשונה לספרות ילדים (1956). עלתה לישראל ב־1920 ועבדה כספרנית עד שפרשה לגמלאות. הייתה נשואה במשך כעשור למשה שטקליס, שעזב אותה לטובת בינה גבירץ, מי שאיירה את ספרה הראשון "אצו רצו גמדים". מאז ועד מותה חייתה לבדה. את שיריה כתבה, על פי דבריה, מתוך נפש מיוסרת. "שירים, כמו ילדים, נולדים בייסורים", צוטטה, למרות שלא היו לה ילדים משלה. ב־1978 פרסמה את ספרה “חיים ומילים”: שירים וסיפורים למבוגרים, מאמרים וקטעים אוטוביוגרפיים. רבים משיריה הולחנו והפכו לנכס צאן ברזל. 
שלומי שבת:
30 באוגוסט 1954, זמר ומלחין ישראלי. נולד וגדל ביהוד. את הפריצה הגדולה שלו עשה ב־1989 עם הלהיט "בגלל הרוח", שהלחינה אחותו לאה שבת למילים של מיכה שטרית. בין שיריו המפורסמים: "איפה את אהובתי", "החוף של טרפטוני", "בשם האהבה", "זמן אהבה", "שתדעי", "ואני שר", ו"הרי את מקודשת", שכתב למילותיו של עוזי חיטמן, לזכרם של בני הזוג, שנהרגו באסון ורסאי. ילדיו הם הזמרים מנור שבת ואביהו שבת.
8 צפייה בגלריה
שלומי שבת
שלומי שבת
שלומי שבת
(צילום: אלי סגל)

שלום חנוך: 1 בספטמבר 1946, זמר־יוצר, פזמונאי, מלחין ומפיק מוזיקלי, מראשוני היוצרים ברוק הישראלי. נולד בקיבוץ משמרות. בגיל 16 החל ללמוד בביה"ס לתיאטרון "בית צבי", שם הכיר את שמרית אור, ואת השיר הראשון שהלחין - "סתיו", הלחין למילותיה. בין מאות השירים שהלחין וביצע עד היום: "ולס להגנת הצומח", "הייתי נער", "אילו ציפורים", "מי מפחד מגברת לוין", "אדם בתוך עצמו", ו"מאיה", שכתב לבתו. ידוע במיוחד שיתוף הפעולה האמנותי שלו והחברות האדוקה לאורך שנים עם הזמר אריק איינשטיין ז"ל, שביצע בפסטיבל הזמר תשכ"ט את השיר "פראג", שהלחין חנוך, ועסק בפלישה הסובייטית לצ'כוסלובקיה. הדעתנות הפוליטית של חנוך והחיבור בין אמנותו לאקטואליה יצרו גם את שיר המחאה: "מחכים למשיח", ב־1985.
8 צפייה בגלריה
שלום חנוך
שלום חנוך
שלום חנוך
(צילום: מוטי קמחי)

שלומי שבן: 14 בספטמבר 1976, זמר־יוצר ופסנתרן, זוכה "פרס אקו"ם". גדל בתל אביב. ידוע בווירטואוזיות הנגינה ובמקוריות היצירה שלו. כבר באלבום הראשון שהוציא בשנת 2000 הוכיח זאת, למשל בשירים: "שרמוטה פוריטנית", ו"אריק". באלבום לקחו חלק מוזיקאים שונים, וכמה כלים לא אופייניים לאלבומי רוק, כמו גלוקנשפיל וצ'מבלו. אחד הדואטים המפורסמים שלו הוא "תרגיל בהתעוררות", עם חוה אלברשטיין. נשוי ליובל שרף, והם הורים לשני בנים.
8 צפייה בגלריה
שלוומי שבן וחוה אלברשטיין
שלוומי שבן וחוה אלברשטיין
שלוומי שבן וחוה אלברשטיין
(צילום: מוטי קמחי)
אילנית: 17 בספטמבר 1947, זמרת, שנולדה בתל אביב כחנה דרזנר. אחת הזמרות הפופולריות ביותר בישראל מאז סוף שנות השישים, שהקליטה מעל 600 שירים. הייתה חלק מהצמד "אילן ואילנית", שהקים האמרגן שלמה צח ("אילן"), בעלה עד 1973. היא גם הזמרת הראשונה שייצגה את ישראל באירוויזיון עם השיר "אי שם", וזכתה במקום הרביעי. ב־1977 ייצגה שוב את ישראל עם "אהבה היא שיר לשניים". בין להיטיה, שהפכו לנכסי צאן ברזל בזמר העברי: "כבר אחרי חצות" - שיר הסולו הראשון שלה, "שיר של יום חולין", "אהבתה של תרזה דימון", ו"ללכת שבי אחריך".
חיים טופול: 9 בספטמבר 1935, שחקן ישראלי - בינלאומי, מנחה טלוויזיה, יוצר, מפיק קולנוע. נולד, גדל והתחנך וחי היום בתל אביב. שירת בלהקת הנח"ל, שם הכיר את גליה, שהייתה לאשתו ואם שלושת ילדיו. תפקידו הראשון בקולנוע היה ב־1960 בסרט "איי לייק מייק". ב־1964 שיחק בתפקיד הראשי בסרט הקולנוע "סאלח שבתי" של אפרים קישון. הסרט זכה ב"גלובוס הזהב" בקטגוריית "הסרט הזר הטוב ביותר" והיה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית "הסרט הזר הטוב ביותר". ב־1971 שיחק בתפקיד הראשי בגרסה הקולנועית של "כנר על הגג", זכה בגלובוס הזהב בקטגוריית "השחקן הטוב ביותר בסרט מוזיקלי או קומי" והיה מועמד לאוסקר לשחקן הטוב ביותר של אותה שנה. יזם, הקים ומשמש יו"ר מועצת המנהלים של "כפר נהר הירדן" בגליל התחתון, כפר נופש לילדים חולים במחלות חשוכות מרפא. הוא גם צייר חובב, בין היתר צייר דיוקנאות של נשיאי מדינת ישראל על סדרת בולים. חתן פרס ישראל לשנת 2015 על מפעל חיים, עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

8 צפייה בגלריה
חיים טופול
חיים טופול
חיים טופול
(צילום: שאול גולן)