תחרות "המצוינות בבנייה" של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה היא תמצית התפיסה של מה שקורה בענף הבנייה בשנים האחרונות. אנחנו, קבלני ישראל ויזמיה, מאמינים כבר שנים בכל ליבנו שהגיעה השעה לשינוי תפיסה בענף שלנו ולשינוי האופן שבו תופס אותנו הציבור - ואנחנו עושים יום יום, שעה שעה, מאמץ אדיר לשם כך.
ביקורת היא חלק חשוב מהתנהלות תקינה וחכמה של כל מי שקם בבוקר לעשייה ועבודה ורוצה להצליח. ענף הבנייה הוא אחד מענפי המשק המבוקרים ביותר בציבור ובתקשורת, וזה מובן. בסופו של דבר אנחנו בונים את הבית ואת סביבת החיים של כל אחד ואחת מתושבי ישראל. כולם רואים וחווים את מה שאנחנו מתכננים, מתאמצים ובונים. אנחנו אלה שמניחים את מסילות הרכבת, אנחנו מניחים את התשתיות לשכונות ולערים, מקימים את בתי הספר, גני הילדים, בתי החולים, המתנ"סים, בתי הכנסת, מגדלי המשרדים, הכבישים, המחלפים והגשרים, הנמלים בים ונמלי האוויר.
1 צפייה בגלריה
  ממלא מקום נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אלי אביסרור
  ממלא מקום נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אלי אביסרור
ממלא מקום נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אלי אביסרור
(צילום: אייל יזהר)
בסרטוני וידאו שמוצגים לעיתים קרובות בחגים ובטקסים, שבהם שותפים חברי הממשלה, נוטים בצדק ראשי ממשלות ושרים להציג את הבנייה הענפה והמצוינת של ישראל בתקופת כהונתם. אבל מאחורי כל סרטון כזה עומד ענף הבנייה, ואת זה צריך לזכור. אנחנו בנינו את המדינה עבור העם והממשלות, הרשויות המקומיות וחברות הביצוע הציבוריות, ואנחנו ממשיכים לבנות אותה בקצב חסר תקדים בעולם המערבי. כשאתם חושבים על בנייה בישראל, זיכרו עובדה זו: ענף הבנייה והתשתיות של ישראל – מדינה עם אוכלוסייה בגודל של עיר מרכזית במערב - בונה בכל שנה יותר בתים מבצרפת כולה על 40 מיליון תושביה.
זו רק ההתחלה. לאור הצפי של ממשלת ישראל, כי אוכלוסיית המדינה תוכפל בתוך פחות מ־30 שנה, אנחנו צריכים, תאמינו או לא, לבנות הרבה יותר.
נכון, ישנם עשבים שוטים בכל ענף עסקי, וכאלה יש גם בענף הבנייה. אבל כמי שמהווה חלק מהקבוצה המובילה את התאחדות הקבלנים בוני הארץ, המייצגת את ענף הבנייה והתשתיות הישראלי, אני מעיד מהשטח - בענף הבנייה והתשתיות קורה משהו טוב בשנים האחרונות.
ההבנה, כי מצוינות ואיכות, בטיחות בעבודה וחיפוש דרכים חדשות ונכונות יותר לבנות שוות כסף והצלחה, הפכה למוטו של החברות המרכזיות בענף, המחלחל לכל חלקיו בהדרגה. אכן, בכל ענף ומגזר עסקי יש כאלה שהם טובים יותר וכאלה שהם טובים פחות, אבל ההבנה שיש לשאוף למצוינות היא התפיסה של הרוב המוחלט של הקבלנים והיזמים בענף בישראל.
ביקורת היא חלק חשוב מהדרך לשיפור. אנחנו נגד מי שדוחה ביקורת. אנחנו מאמינים בהקשבה, למידה, ניתוח ותיקון טעויות. פרס "המצוינות בבנייה" הוא הרבה יותר מפרס לבניין, מבנה של בית ספר או פרויקט תחבורה כזה או אחר. הפרס הוא סמל לאופן שבו תופס ענף הבנייה את תפקידו, ולא בכדי התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הגוף הייצוגי היחיד של הענף – שהוא הגוף שיוזם, והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה הם אלה שמפיקים את התחרות הזו. אנחנו פה כדי להבטיח שמצוינות תמשיך להיות הסולם שעליו יטפסו כל קבלן, יזם, מתכנן, מנהל פרויקט ומנהל עבודה, קבלן משנה וכל עובד ועובד בענף שלנו, ואצלנו - באמת, השמיים הם הגבול.