בשיתוף Google
לאן שלא נסתכל, מישהו מוכר לנו משהו. מפרסום בשלטי חוצות, עיתונות וטלוויזיה ועד הרשתות החברתיות, כולם מתחרים על תשומת ליבנו, מנסים ללכוד אותה ומקווים שבסוף נשתכנע ונרכוש. אנחנו נחשפים לאלפי פרסומים ביום, והמוח שלנו מתורגל להתעלם מרובם. אז איך העסק שלכם יצליח להתבלט מעל כל הרעש מסביב ומאיפה בכלל מתחילים? ריכזנו כאן את כל הכלים, הטיפים והטריקים בארבעה שלבים פשוטים.
5 צפייה בגלריה
אישה עם סמארטפון
אישה עם סמארטפון
כך תצליחו לבלוט מעל כולם
(צילום: shutterstock)

שלב ראשון - התחילו מהסוף

כשאנחנו ניגשים ליצירת תוכן לרשתות החברתיות, חשוב להבין מה המטרה הסופית שלנו בפרסום הפוסט. עצרו רגע ודמיינו לאן אתם רוצים להוביל את הגולשים ומה אתם מנסים להשיג בעזרת הפרסום. אם זהו פוסט שמטרתו ליצור מודעות למוצר או שירות, אז כדאי להתמקד בפתרונות שהמוצר מספק, או באופן שבו השירותים שאתם מעניקים מסייעים לקהל שלכם. אם מטרת הפוסט הוא להעלות את הביטחון של הקוראים במותג נוכל להעניק מהידע שלנו ולתת ערך מוסף לגולשים. אולי אתם בכלל מעוניינים לספר על מוצר חדש, או מבצע מיוחד, ואז כדאי דווקא להבליט את היכולות של המוצר, הפיצ'רים הייחודיים לו ומה הוא מחדש. כשנדע מהי המטרה שלנו נוכל לגשת לשלב הבא.

שלב שני - כך תזכו בתחרות על תשומת הלב

עכשיו שאתם יודעים איזו תשומת לב אתם רוצים ברשת, הגיע רגע האמת, צריך להתחיל ולייצר תוכן ופרסום שמושך אותה. יש כמה דרכים מהירות לעשות זאת
תפסו את הרגע
כשכל הרשת מתרגשת מאייטם חדשותי או מתוכנית ריאליטי, זה הזמן לייצר פרסומת פשוטה שמשתמשת ברגע הזה ולייצר תוכן רלוונטי שישר קופץ לנו לעיניים. רק תראו כמה דוגמאות בולטות מהתקופה האחרונה של מותגים שעשו את זה כל כך נכון.
5 צפייה בגלריה
האקדמיה של גוגל
האקדמיה של גוגל
פרסום של כיף כף
(צילום מסך)
5 צפייה בגלריה
האקדמיה של גוגל
האקדמיה של גוגל
פרסום של אודי
(צילום מסך)
5 צפייה בגלריה
האקדמיה של גוגל
האקדמיה של גוגל
פרסום של מטרו-מוטור
(צילום מסך)
דברו בגובה העיניים
לפעמים נתקלים בפרסומת שהיא "בול אנחנו". פרסומת שנדמה שנכתבה בדיוק על חבר טוב או בן משפחה, וגורמת לנו לתייג את האדם שהיא מזכירה לנו. זה לא קורה במקרה, מדובר בטקטיקה המבוססת על היכרות מעמיקה עם קהל היעד. ככל שהקהל מזדהה יותר עם המסר, כך גם הוא מעריך יותר ובוטח במותג או בעסק המפרסם. אם גם אתם רוצים להשתמש בכלי הזה, תתחילו את התהליך בחשיבה על הקהל שלכם. מה מעניין אותו, מה יניע אותו לפעולה אותם ומה יגרום לו ללחוץ על כפתור השיתוף.
חזרו לעבר
חוקרי מוח מצאו שנוסטלגיה הינה רגש עוצמתי במיוחד שמפעיל אצלנו רגשות חמימים, של ביטחון, וגעגוע. זו לא אשמתכם שאתם מתרגשים בכל פעם שאתם שומעים שיר ישן, רואים תמונה של עטיפה של חטיף שכבר לא מוכרים או קטע מסדרת טלוויזיה שנגמרה לפני שנים. גם אתם יכולים לנצל את הרגש הזה, כמו הסרטים הישנים או השירים האלה של פעם, שימוש בפרסום נוסטלגי יכול להיות דרך נהדרת לייצר רגש אמיתי אצל הקהל שלכם.
הפכו למישהו שאפשר לסמוך עליו
אם אתם מכירים מספיק את הקהל שלכם - עזרו להם. צרו תוכן סביב נושאים שמעניינים אותם, שיכולים לפתור להם בעיות או ידחפו אותם לכיוון הפתרון. זכרו שרוב הגולשים קוראים את הפוסט בטלפון שלהם ולכן מומלץ:
● לכתוב את התוכן בנקודות כך שיהיה נעים לקריאה. טקסט ארוך ומייגע מרתיע אותם.
● להשתמש בכותרת על גבי תמונה, שמבהירה מיד מה היתרון שמחכה בהמשך הקריאה.
● לוודא שבגלילה מהירה בפיד, לא צריך יותר ממבט אחד בשביל להבין במה עוסק הפוסט.
5 צפייה בגלריה
מבט אחד זה מספיק
מבט אחד זה מספיק
מבט אחד זה מספיק
(צילום: shutterstock)

שלב שלישי - אומנות התמונה והווידיאו

הדבר הראשון שתופס את תשומת ליבנו תוך כדי גלילה אוטומטית בפיד זה כמובן התמונה או הוידיאו. עם זאת, עסקים רבים נרתעים מיצירת תוכן ויזואלי כי הם חוששים שמדובר בהוצאה גדולה שחייבת לכלול צלם מקצועי, גרפיקאי וכותב תוכן. זה מאד חבל כי ברשת יש אין ספור כלים נהדרים וחינמיים ליצירת תוכן מעולה. אספנו עבורכם את הטובים ביותר:
בשביל התמונות: UNSPLASH
מבין האתרים הפופולריים בעולם לתמונות חינמיות לשימוש חופשי. מעל 200,000 צלמים מכל העולם מעלים תמונות מרהיבות באופן קבוע בנושאים ותחומים שונים. כל זאת בתקווה שישתמשו בתמונות שלהם ברשת ויתנו להם קרדיט (על אף שזה לא חובה). מעל מיליון תמונות מחכות לכם שם ואם לא הכרתם עד היום את Unsplash תתכוננו לצלול לתוך עולם שלם של תוכן.
בשביל הגרפיקה: CANVA
אחד הכלים הטובים ביותר הקיימים עבורנו ליצירת תוכן. מדובר בכלי רחב ומקיף הנותן מענה כמעט לכל צורך גרפי בעסק. ב-Canva תוכלו לעשות הכל החל מיצירת לוגו, תמונת קאבר לפייסבוק, עיצוב אתר או מצגת וכמובן יצירת פוסטים לכל הרשתות החברתיות.
גם שם מחכות לכם מיליוני תמונות, אבל לא רק. ב-Canva תמצאו גם פילטרים לתמונות, אייקונים וצורות שתוכלו לעצב בעזרתם בצורה ייחודית. Canva עובדת מצוין עם עברית ואפילו תוכלו למצוא שם פונטים שונים לעיצובים שלכם. אמנם יש ל-Canva גרסת פרימיום, אבל בהחלט ניתן להסתפק גם בגרסה החינמית. הכלי הזה מאוד ידידותי למשתמש, אבל מצריך למידה כמו כל דבר חדש.
בשביל הווידיאו: INSHOT
ככל שיכולת הריכוז של הגולשים פוחתת כך אנחנו צריכים להתאים את התוכן שלנו ולייצר סרטונים קצרים, קולעים וגדושים בתוכן מלא ערך. אפליקציית עריכת הווידיאו הפופולרית InShot תהפוך את הסרטונים שלכם למעניינים ויצירתיים יותר בקלות. בעזרת האפליקציה תוכלו לחתוך קטעי וידיאו, לשלב בין שני סרטונים שונים, להתאים את המהירות, להוסיף פילטרים, מוזיקה, אפקטים ו-Voice-over (פונקציה שמאפשרת להוסיף את קולכם על גבי הווידיאו, כמו למשל בסרטוני מתכונים ששומעים ברקע את יוצר הווידיאו מסביר). ישנם סרטונים רבים ברשת שילמדו אתכם בדיוק איך להשתמש ב-InShot.

שלב רביעי - הפאנץ׳

הצלחתם לתפוס את תשומת הלב בעזרת סרטון או תמונה, קלעתם בול והשתמשתם בטקטיקות מתוחכמות כדי לבלוט, כל הכבוד. הגעתם לישורת האחרונה ועכשיו נשאר להוביל את הגולש תוך קריאת הפוסט שלכם אל היעד שאליו כיוונתם. דרך פשוטה לעשות זאת, היא לדמיין שהקורא שלכם הוא הלקוח שתמיד פנטזתם עליו. כשאתם כותבים את הטקסטים שלכם, דמיינו שאתם כותבים ללקוח האידיאלי, אותו אחד או אחת שמתאימים בול למותג שלכם והשירותים שאתם מספקים או המוצרים שאתם מוכרים יתאימו להם בצורה מושלמת.
את הטיפים בכתבה ועוד עצות לתמיכה וליווי עסקים במעבר לדיגיטל אפשר למצוא באקדמיה של ShoppingIL שביוזמת Google. ללא עלות.
בשיתוף Google