מהכנסת לאוניברסיטה העברית

הראל בית און, ממייסדי קרן הון הסיכון ויולה וראש הוועד המנהל של האוניברסיטה העברית, מינה לראשונה בהיסטוריה של האוניברסיטה, נציג ציבור מהחברה הערבית לוועד - הח"כ לשעבר עיסאוי פריג'. פריג' הוא בוגר האוניברסיטה העברית בכלכלה וחשבונאות, ושימש ח"כ מטעם סיעת מרצ בשנים 2019-2013.
ביחד איתו, נבחרו לוועד גם המשנה לנגידת בנק ישראל לשעבר, ד"ר נדין בודו טרכטנברג, ושר החינוך לשעבר, הרב שי פירון. בוועד המנהל, מלבד אנשי אקדמיה, מכהנים תשעה נציגי ציבור הנבחרים לתקופה קצובה על סמך בולטות ציבורית, שאיפה למצוינות וזיקתם לאוניברסיטה העברית. בין נציגי הציבור הוותיקים בוועד נמצא גם יו"ר ארנסט אנד יאנג, רונן בראל.
5 צפייה בגלריה
ח"כ עיסאוי פריג'
ח"כ עיסאוי פריג'
ח"כ עיסאוי פריג'

רשת הנעליים SCOOP תורמת לילדים ונשים

רוני ופרדי אינסאז, מבעלי רשת נעלי SCOOP, תרמו למפעל החסד "יד ביד" בראשות הרב יעקב גלויברמן, שגם הקים את העמותה, 20 אלף זוגות נעליים לילדים ולנשים ו-10,000 זוגות גרביים, בסך כולל של כמיליון שקל.
5 צפייה בגלריה
הרב יעקב גלויבמן ורוני אינסאז
הרב יעקב גלויבמן ורוני אינסאז
הרב יעקב גלויבמן ורוני אינסאז
(צילום: אסף לוי)

ג'ובאני רוסו על המזרן

כדורגלן העבר, ג'ובאני רוסו, מצטלם היום לקמפיין המזרנים MySleep, שמציע מזרנים שאמורים לתת מענה לספורטאים ולשומרים על אורח חיים בריא. המותג מושק על ידי Group MySleep, מקבוצת "גרופ תערוכות וירידים", בבעלות רועי וילדר. סך ההשקעה בהקמת החברה ובקמפיין הפרסומי עומד על כשבעה מיליון שקל. רוסו כמובן ישלשל מתוך זה סכום נחמד לחשבון הבנק שלו.
5 צפייה בגלריה
ג'ובאני רוסו
ג'ובאני רוסו
ג'ובאני רוסו
(צילום: מאיה פישל)

מנכ"ל הגלידות של פלדמן עוזב

רונן זהר, מנכ"ל הגלידות של פלדמן, יסיים את תפקידו בסוף דצמבר 2020, לאחר כשנתיים בתפקיד. הוא הודיע על כך לדני בן רעי, יו"ר החברה. ייתכן ולהחלטתו יש קשר לרכישת החברה, באוגוסט 2018, ממשפחת שלו על ידי קרן גרין לנטרן, שמנוהלת בידי בן רעי, ריצ'י הנטר ויוסף אליאש.

משמחים קשישים

האמנים דובי גל, ננסי ברנדס, שרל'ה שרון ואהוד בנאי, צילמו סרטונים במטרה לשמח קשישים, שנמצאים בקהילות התומכות של תגבור, חברת כוח אדם, שמספקת גם שירותי סיעוד ורווחה. הסרטונים נשלחים לחברי הקהילה בוואטס-אפ ומועלים גם לרשתות החברתיות.
5 צפייה בגלריה
דובי גל
דובי גל
דובי גל
(צילום: יח"צ)

חברות ישראליות ממשיכות להסתער על אבו דאבי

בלנדר הלוואות בין אנשים תייצג את ישראל בכנס פינטק אבו דאבי בנובמבר הקרוב. החברה נבחרה ביחד עם חברת פרסונטיקס הישראלית בתחרות מקדימה שהתקיימה ב-23 מדינות. לתחרות בישראל נרשמו 60 חברות. בעקבות הזכייה נכנסה גם החברה למועדון FinTech100, של חברות שסומנו כחדשניות ומובילות בתחום הפינטק העולמי. בכנס אבו דאבי אמור לשאת דברים ד"ר גל אביב, מנכ"ל החברה.

נשיא חדש למכון למדיניות העם היהודי

פרופ' ידידיה שטרן, נבחר לנשיא החדש של המכון למדיניות העם היהודי, מיסודה של הסוכנות היהודית, ויחליף את אבינועם בר יוסף. פרופ' שטרן הוא פרופ' למשפטים, נשוי לד"ר קרן פרידמן–שטרן, ואב לשמונה. יו"ר הסוכנות, יצחק הרצוג: "פרופ' שטרן יביא קול מגשר ומקורי בעידן של מתחים פנימיים בעם היהודי ובחברה הישראלית".
5 צפייה בגלריה
פרופ' ידידיה שטרן
פרופ' ידידיה שטרן
פרופ' ידידיה שטרן
(צילום: אביה שטרן)

מעודדים ילדים לקריאה

שבוע האדטק הישראלי התקיים השבוע על ידי MindCET - חממת חדשנות מבית המרכז לטכנולוגיה חינוכית. באירוע חצי הגמר הישראלי של תחרות הסטארטאפים הבינלאומית GESAwards, זכה הסטארט-אפ Inception XR, אפליקציה שמעודדת קריאה בקרב ילדים צעירים. הסטארט-אפ עתיד לייצג את ישראל בגמר הבינלאומי, שאמור להתקיים בלונדון בינואר 2021.

מחשבים מצרפת לנזקקים

ארגון הגג החברתי של העמותות היהודיות בצרפת, FSJU Israël, יזם חלוקת מאות מחשבים ניידים לילדים נזקקים בארץ. עד כה חילק הארגון יחד עם חברת החוויה הישראלית כ-150 מחשבים בירוחם ובשדרות, ועתיד לחלק נוספים בירושלים ונתניה, ולהכפיל את הכמות בהמשך השנה.