החלפתם מטבח ואתם זקוקים להתקנת מדיח כלים? לפני שאתם ממהרים לקבוע יום ושעה עם המתקין, תמנעו מעצמכם את התסכול ודאגו לבדוק שיש לכם את כל ההכנות המתאימות לכך.
אם אתם לא בטוחים, צלמו את השטח למתקין, וודאו איתו שאין שום הכנה נוספת שבעל מקצוע אחר צריך לבצע לפני התקנת המדיח.
מהם שלבי העבודה, מה יכול לגרום לכם לנזילות מים בעתיד ומה התפקיד של כל אחד מבעלי המקצוע המעורבים בהכנות? לפניכם המדריך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

נקודת חשמל קרובה, תמנע שימוש במאריך

"את נקודת החשמל של מדיח הכלים לא כדאי למקם בקיר שמאחורי המדיח, שכן פעמים רבות היא תופסת שטח, ואז המדיח בולט אל מחוץ לקו הארונות", אומר יוחנן הוניג, קבלן בנייה ושיפוצים באתר "המקצוענים".
"נהוג למקם את השקע באחד מצדי המדיח, כשבמרבית המקרים השקע הוא בארון שמתחת לכיור. לאור הקירבה למים בשטח זה, חשוב לוודא שהשקע שמותקן לכם הוא שקע מוגן מים (כמו זה שנהוג להתקין בחדרים רטובים כמו האמבטיה)".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"חשוב לוודא שהמרחק של השקע לא יעלה על מטר וחצי, שכן זה אורך הכבל של מדיח הכלים", מוסיף יואב שטנסקי, טכנאי מוצרי חשמל ביתיים, באתר "המקצוענים".
"אחרת, תצטרכו להשתמש במאריכי חשמל. זהו לא פתרון מומלץ לשימוש קבע. מעבר לכך שזה לא בטיחותי, ככל שאורך הכבל ארוך יותר, יש בזבוז אנרגיה גדול יותר".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לסיפון עם יציאה למדיח דאגתם?

אין טעם להזמין את המתקין אם אין אפשרות לחבר את צינור הניקוז של המדיח אל הסיפון שמתחת לברז הכיור.
"כדי למנוע הגעות מיותרות של האינסטלטור, עדכנו אותו מראש על התקנת מדיח כלים, ובקשו ממנו שביום התקנת הכיור והברז, יתקין לכם גם סיפון עם יציאה למדיח", ממליץ הוניג.
לדבריו, "מומלץ להימנע מהתקנת מגירה בארון שמתחת לכיור, שכן פעמים רבות היא גורמת לתזוזות של הצנרת, מה שגורם לנזילות בהמשך. מוטב להשאיר את פתח הארון שמתחת לכיור פנוי יחסית, בכדי שבמקרה של תקלות עתידיות, תהיה גישה נוחה לתיקונים".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

נקודת מים: נפרדת או מפוצלת?

המים שמגיעים למדיח הכלים זורמים מצנרת המים הקרים. ישנה אפשרות ליצור נקודת מים נפרדת, שתשמש רק את מדיח הכלים. "לרוב, אפשרות זו פחות נפוצה", אומר הוניג.
"ואולם, היתרון שלה הוא שאם אתם מדיחים כלים בזמן שהמדיח עובד, לא תסבלו מירידה בלחץ המים (אם ממילא לחץ המים בדירתכם הוא נמוך). בכל מקרה, תוספת של נקודת מים תעלה לכם כמה מאות שקלים אם היא נעשית במהלך עבודת בנייה או שיפוץ. אם תזמינו תוספת זו בנפרד, המחיר יעלה בצורה משמעותית".
האפשרות הקיימת במרבית הבתים, היא נקודת מים מפוצלת. כלומר, מחברים את המדיח אל נקודת המים של ברז הכיור במטבח. פעולה זו נעשית באמצעות ברז משולב שכולל יציאה אחת לברז הכיור ויציאה אחת אל המדיח.
עוד כתבות בנושא:

דאגו לבקש מהנגר לקדוח מראש פתח להעברת הצנרת

לא מספיק רק לדאוג לצנרת של מים, ביוב וחשמל. חשוב שתהיה אפשרות לחבר אותם למדיח. הוניג: "לשם כך, יש לדאוג לקידוח בקוטר של כ-10 ס"מ בארון המטבח (או בחלקו התחתון, המכונה צוקל)".
לדבריו, "מומלץ שהקידוח יתבצע רק לאחר שמתקינים את הסיפון ואת נקודת החשמל, כך שהוא יהיה קרוב אליהם יחסית.
"לכן, דאגו שהנגר אכן יבצע זאת ביום התקנת המטבח בטרם הגעת מתקין מדיח הכלים. כשהנגר מתקין את המטבח, זה כבר אחרי שיש שקע חשמלי ואחרי שיודעים את מיקומי יציאות המים והביוב".
פורסם לראשונה: 10:34, 21.01.21