דווקא עכשיו, כשאתם זקוקים שהמקרר יעבוד בצורה תקינה יותר מתמיד, גיליתם נזילת מים? ובכן, נזילה מהמקרר עשויה להיגרם כתוצאה מתקלות שונות. במדריך הבא נסביר מה מקור התקלה, מתי כדאי להזמין טכנאי ומה תוכלו לעשות בעצמכם.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הסיבה הכי נפוצה לנזילת מים מהמקרר: סתימה בצנרת הניקוז

ממה נגרמת תקלה זו? "לרוב, מים ואבק שמתערבבים יחד לכדי כמו בוץ, סתומים את צנרת הניקוז", מסביר לירן ישי טכנאי מקררים מאתר "המקצוענים". "צנרת זו ממוקמת בגב המקרר, ומובילה את המים למגש האידוי שמאחורי המקרר. זה קורה כתוצאה מהצטברות לכלוך, ורק לאחר 7-8 שנים שהמקרר בשימוש".
כיצד נדע שזו הסיבה לתקלה? "אם המים מתחילים לנזול מים מתחת למגירות בתא הקירור (לא ההקפאה), הסיבה לכך היא סתימה בצנרת הניקוז", אומר ישי.
מה טכנאי יעשה? "טכנאי יפתח את הסתימה בצנרת הניקוז, וינקה את תעלת הניקוז ואת כל צנרת המים", מסביר ישי.
כמה אמור לעלות תיקון? "תיקון כזה אמור לעלות 250-350 שקל", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
כיצד ניתן למנוע את התקלה הזו להבא? "לא ניתן למנוע תקלה זו, היא נגרמת, כאמור כתוצאה מבלאי טבעי של המקרר", אומר ישי. "ואולם, התיקון הזה הוא בבחינת תיקון משתלם, וממש אין צורך למהר ולהחליף את המקרר בחדש".

סתימה בתעלת הניקוז שמגיעה גם אל תעלת האוויר החוזר

במקררים פחות איכותיים, יש תעלת אוויר חוזר שעוברת מתחת לרצפת המקפיא. במקרה כזה, אם תעלת ניקוז המים נסתמת, הם קופאים מתחת, וסותמים גם את תעלת האוויר. במקרה כזה, נראה נזילת מים מתקרת המקרר לכיוון המדף העליון. כשבוע לאחר מכן, המקרר פשוט יפסיק לקרר, בעוד שהמקפיא ימשיך לעבוד כרגיל.
מה עושים? "במקרה כזה, אין טעם להזמין טכנאי, כל שצריך לעשות הוא לנתק את המקרר מהחשמל למשך 24-48 שעות, להשאיר את כל דלתות המקרר פתוחות, ולאפשר למקרר לקפוא", אומר ישי. "זה אמנם כרוך בקלקול של מוצרי מזון, אבל זו לא בעיה שטכנאי ממילא יכול לפתור. אם תזמינו טכנאי, הוא אולי יוכל להפשיר את תעלת הניקוז עם מים חמים, אבל לא את תעלת האוויר החוזר. ואז, גם תשלמו סתם דמי ביקור טכנאי, וגם תצטרכו להשאיר את המקרר פתוח למשך יומיים".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות בנושא:

נזילה מנקודת המים של המקרר

למקררים עם בר מים או עם מכשיר ליצירת קוביות קרח, יש צורך לייעד נקודת מים מיוחדת למקרר. הבעיה היא שיכולה להיות נזילה מהצינורות שמובילים מנקודת המים אל תוך המקרר, ובתוך המקרר.
"לרוב, זה יקרה בשל בלאי, שכן הצינורית עשויה מפלסטיק, ויש אזורים מסוימים שהצינורית עוברת בתוך גוף המקרר, ובשל הפרשי טמפרטורות הצינורית מתייבשת", אומר ישי. "ישנם אזורים שבהם הצינורית עוברת מעל מנוע, ואז הצינורית תתייבש באזור זה בשל עודף חום. תקלה זו נגרמת כעבור 6-12 שנים, בהתאם לדגם המקרר. זהו בלאי טבעי של צינורות, וזהו גם כן תיקון משתלם יחסית, שכרוך בתיקון נקודתי של הצינור או החלפת כל הצינור".
כמה יעלה התיקון? "300-450 שקל", מוסרים ממוקד השירות של אתר "המקצוענים".
האם נזילת מים יכולה להיגרם בימים אלו כתוצאה מאחסון כמות גדולה מדי של מזון במקרר, או כתוצאה מפתיחה וסגירה של דלתות המקרר לעתים קרובות יותר?
ישי: "כשהמקרר עמוס וכשפותחים וסוגרים את הדלתות פעמים רבות ביום, זה גורם למקרר להתאמץ. אמנם זה לא יגרום לנזילת מים, אך בהחלט יכול לגרום לרכיבים שונים במקרר 'להתעייף'. זאת, משום שהמקרר במצב כזה עובד כמעט ללא הפסקה, ומבלי להיכנס להשהיות, למעט בלילה".
לדבריו, "המקרר לא אמור לעבוד ברציפות, וזה גורם בהחלט לבלאי מואץ של רכיבים. כדאי לחנך את בני הבית להקפיד לסגור את דלת המקרר היטב, ולא להשאיר את הדלתות פתוחות זמן רב. זה לא מסך טלוויזיה שצריך לבהות בו, אלא מכשיר קירור, שאמור להיות רוב הזמן סגור".
צריכים טכנאי מקררים? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 08:02, 18.03.20