בצעד יוצא דופן אישר אתמול (שני) בית המשפט המחוזי בחיפה למכור את רשת האופנה וההנעלה קמדן אנד שוז בעבור 1.3 מיליון שקל לרוכש, וקיבל את התנאי שהציב הרוכש כי יינתן הפטר לבעלי הרשת מחובותיהם הנובעים מערבותם האישית לחובות החברה. זאת, כנגד תשלום נוסף שהציע הרוכש לתשלום לנושים בעלי ערבויות אישיות בסך של 108 אלף שקל שישולמו בתשלומים ואשר יקוזז משכרם העתידי של בעלי המניות.
לפני כשנה נכנסה רשת האופנה וההנעלה להליך הקפאת הליכים לאחר שצברה חובות בסך כ-12 מיליון שקל. קמדן אנד שוז החלה מחנות מעצבים קטנה לפאשניסטיות התל-אביביות והפכה בתוך שנים אחדות לרשת אופנה מצליחה שבשיאה הפעילה 11 סניפים.
1 צפייה בגלריה
קמדן אנד שוז
קמדן אנד שוז
קמדן אנד שוז
(צילום: יריב כץ)
השופטת בטינה טאובר אישרה את המכר ואת התנאי של הרוכש וקבעה כי "סבורני כי בתקופה משברית זו ובנסיבותיו המיוחדות של תיק זה, בהעדר חלופה אחרת, ראוי ונכון לאשר את הצעת הרכש של המציע יעקב מזרחי לרבות התנאי המתלה המורה על הפטרתם של בעל המניות ורעייתו מחובותיהם הנובעים מערבותם האישית לחובות החברה כנגד התשלום הנוסף שהציע הרוכש".
הנאמנים, עו"ד רון חכים ורו"ח אריאל אלפסי, ציינו בפני בית המשפט כי בכל הנוגע להצעת המכר, הרוכש מבקש לקבל לידיו את הממכר ללא דיחוי וזאת בהינתן שחודש נובמבר הוא החודש החשוב ביותר מבחינת פדיון בענף המכירות המקוונות. הנאמנים הדגישו כי הרוכש מתנה את הצעתו בכך שבעל המניות ורעייתו, אלון ומיטל שני המיוצגים על ידי עוה"ד איתמר כהן ואילן גלמן ממשרד נחום גלמן כהן ושות', שהינם "הרוח החיה מאחורי החברה", ימשיכו לעבוד בחברה ויקבלו הפטר לכל חובותיהם בגין ערבויותיהם האישיות לחובות החברה.
הנאמנים פירטו בדו"ח שהוגש על ידם כי הצעת הרוכש הינה הצעה טובה שיש לקבלה גם במצב דברים רגיל בשוק, קל וחומר במצב השוק בתנאי הקורונה, חוסר הוודאות, המשבר הכלכלי החמור, העובדה כי החנויות עדיין סגורות וברקע האיום בסגר שלישי. לעמדתם, במכלול השיקולים, מדובר בהצעה מיטבית.
עוד ציינו הנאמנים כי גם בכל הנוגע לדרישת הרוכש להפטר מיידי לבעל המניות ולרעייתו, הם סבורים כי בנסיבות הקיימות אין מנוס מלהיעתר לה. במסגרת הדו"ח שבו הנאמנים וציינו כי למן תחילת ההליך הייתה לבעל המניות ולרעייתו תרומה מכרעת להמשך ניהולה השוטף של החברה בתקופת הקפאת ההליכים. צויין כי רעייתו של בעל המניות, מעצבת בהכשרתה, מבצעת פונקציות שונות בחברה, לרבות עיצוב מוצרים, צילום, דוגמנות ועוד. הנאמנים אף ציינו כי מבדיקתם עולה כי בעל המניות ורעייתו הינם חסרי נכסים מכל מין וסוג.