עוד פלטפורמת מבצעים מאיימת לגרום לנו לקנות יותר, אבל בזול: בום ביי (BoomBuy), אתר חדש שמציג מבצע אחד ביום. היזמים מבטיחים שזה יהיה תמיד מבצע עמוק במיוחד. האתר החל בפעילות ביום ראשון השבוע ומציע מבצעים כמו: חופשה זוגית באילת שני לילות ב-1,350 שקל, כולל טיסה ולינה בקראון פלזה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר באתר אפיליאציה, כלומר הוא לא ספק של מוצרים, אלא רק מקדם מבצעים של ספקים אחרים, תמורת עמלה. האתר מציע מבצעים בלעדיים, כלומר כאלה שנרקחו עבורו עם הספקים. הוא מספק קוד קופון או לינק לאתר הספק, והקנייה נעשית באתר של הספק. בניגוד לקבוצות פייסבוק שמקדמות כך מבצעים כבר שנים, פה האתר דורש רישום באמצעות כתובת מייל, תאריך לידה ושם.
1 צפייה בגלריה
תמונה של הונאת אשראי
תמונה של הונאת אשראי
פלטפורמת מבצעים חדשה: כל יום - מוצר אחד
(צילום: Shutterstock)
"אנחנו עובדים רק עם מחירים שלא נראו כמוהם. יש לנו אלגוריתם שמוודא שהמחירים שלנו נמוכים באופן קיצוני", אמר ל-ynet אחד ממייסדי החברה, סמנכ"ל הטכנולוגיה אוריאל מצליח. המיזם שייך למספר שותפים: ארי כהן שייסד את הקופון של המדינה, משפחת בן בסט - בעלים משותפים ברדיו לב המדינה, וחברת סיילסאקספרס - חברת איקומרס שמנהלת פעילות סחר אלקטרוני למותגים.
"יותר צרכנים קונים באונליין ואנחנו יודעים לקדם מכירות בעקבות משבר הקורונה", אמר מצליח. "לכל הספקים יש היום אתר אינטרנט אבל יש להם בעיה להגיע ללקוחות בגלל תקציבי פרסום, וכיוון שעולם האינטרנט מאוד תחרותי ומורכב, הם צריכים להתחרות בחו"ל. מתוך המקום הזה הקמנו את בום ביי, כל השותפים בבום ביי מגיעים מעולמות הפרסום והמדיה.
"אנחנו בעצם מחברים בין מוצרים טובים ללקוחות קצה. איך עושים את זה? כל יום אנחנו מעלים בום יומי: מוצר עם מחיר מאוד אטרקטיבי, בזכות שיתופי פעולה עם ספקים ואלגוריתם שיודע לבדוק שזה מוצר עם ביקוש ומחיר טוב, לא כזה שמוצאים באתרי קופונים, אלא מחיר שלא היה כמותו. אנחנו מאוד תחרותיים ונותנים לספק ולבעל המוצר חשיפה גדולה. כשמדובר בספק קטן, בעל אתר קטן, זה משתלם מאוד כי אנחנו מבטיחים לחשוף את המוצר שלו לקהל גדול שרלוונטי אליו ולהביא לצרכנים מחיר אטרקטיבי באמת".
ביום הראשון לפעילות, האתר הציע בושם של נרסיסו רודריגז בלו נואר 100 מ"ל ב-169 שקל באתר top X. מבדיקה עולה שמדובר במחיר משתלם: הבושם לגבר או לאישה נמכר בארץ ב-399-199 שקל. ליום האישה הציע ב-99 שקל מארז של סבון (SABON) שלטענת האתר נמכר ב-289 שקל. ניתן להניח ששווי המוצרים יחד הגיע ל-289 שקל אך לא מצאנו מארז כזה באתר של סבון. עוד מבצע שהאתר הציע: 36 ק"ג ירקות ופירות ב-199 שקל באתר פרש שוק, במקום ב-333 שקל. מדובר בכתשעה שקי פירות וירקות - לא בטוח שמדובר בכמות שמתאימה לכל צרכן. מחר יציע מבצע עם פרופורציה: זריקת בוטוקס ב-250 שקל לאזור, עד שלושה אזורים, מחיר מבצע משתלם לכאורה.
"נסגור עסקאות עם ספקי מופעים, נציע 1+1 על בשמים, נעבוד עם סולתם ועם מותגי אופנה", הוא טוען.
יש היום כל כך הרבה אתרי קופונים. "לכן אנחנו מוודאים שהצרכן מקבל משהו תקדימי מבחינת המחירים. אנחנו מתמקדים בהצעה אחת כל יום ככה שאנחנו מתחייבים שהיא תהיה אטרקטיבית".
אבל מספר היחידות בכל מבצע מוגבל. "כן, בדרך כלל לכמה מאות יחידות".
יש כבר המון קבוצות לקידום מבצעים, שגם הן מקבלות מחירים מיוחדים עבורן. בעולם הטיסות יש את טיסות סודיות למשל. "לי יש כוח גדול יותר: אני מפרסם בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט. אני יכול להביא ללקוח חשיפה יותר גדולה ובזכות זה ההנחה שאני יכול לתת לצרכן היא יותר משמעותית. יש לנו גם יחסים טובים עם הקבוצות האלה בפייסבוק והן יקבלו מאיתנו עבודה. הן כבר החלו לפרסם את המבצעים שלנו תמורת עמלה".