ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב גזר על אליהו גיגי (33), שזכה לכינוי "ההאקר הישראלי", שנתיים מאסר בפועל, פיצוי למתלוננים, קנס, חילוט ותשלום לרשות המיסים בסך כולל של כ-40 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הנאשם הורשע בעבירות של פעולות אסורות בתוכנה (הפצת תוכנה זדונית), חדירה לחומר מחשב, גניבה של מטבעות וירטואליים, הלבנת הון ועבירות נוספות. הרשעות וגזר הדין ניתנו במסגר הסדר טיעון אליו הגיע הנאשם עם הפרקליטות. הנאשם, המיוצג על ידי עורכי הדין עידן שני ושחר ליס ממשרד עו"ד ששי גז, ציין בבית משפט כשביקש שיקבלו את הסדר הטיעון כי "אני מצטער שכל הדבר הזה קרה. זה לא האופי שלי". נציג הפרקליטות ציין כי לנאשם אין הרשעות קודמות וכי הוא שיתף פעולה ומסר מידע שלא היה ידוע לחוקרים.
1 צפייה בגלריה
 נטען כי הנאשם רכש אתרי אינטרנט שהכילו נוזקות שיכולות לחדור למחשבים של גולשים
 נטען כי הנאשם רכש אתרי אינטרנט שהכילו נוזקות שיכולות לחדור למחשבים של גולשים
נטען כי הנאשם רכש אתרי אינטרנט שהכילו נוזקות שיכולות לחדור למחשבים של גולשים
(אילוסטרציה: Shutterstock)
בכתב האישום המתוקן, שהוגש על ידי עורכי-הדין עמית לוין ויעלה הראל, נטען כי הנאשם רכש אתרי אינטרנט שהכילו נוזקות שיכולות לחדור למחשביהם של גולשים תמימים שיגלשו אל אותם אתרים ויבצעו פעולות תוך כדי הגלישה בהם. לאחר כניסת הגולשים לאתרים, הנאשם חדר למחשביהם, ללא ידיעתם וללא הסכמתם, וגנב מהם מטבעות וירטואליים מסוגים שונים שהוחזקו ברשותם. הפרקליטות ציינה כי היקף המטבעות שנגנבו עמד במועד הגניבה על מיליוני שקלים, אולם ערכם עלה עם עליית שעריהם של המטבעות הווירטואליים. נוסף על כך, ביצע הנאשם פעולות הלבנת הון רבות.
הפרקליטות ציינה כי במהלך החקירה נתפס רכוש רב, ובעיקר ארנק וירטואלי ובו מעל ל-320 מטבעות מסוג ביטקוין, יתרות זכות בחשבון בנק בהיקף של מעל לחמישה מיליון שקל ורכב יוקרה בשווי מאות אלפי שקלים. במקביל לחקירה הפלילית, הוטל עיקול על הרכוש שנתפס על ידי היחידה הארצית לשומה ברשות המיסים ביחד עם פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי).
במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ציינו את תקדימיותו של התיק, שבו נעשתה לראשונה תפיסה של מטבעות וירטואליים, במסגרת הליכי אכיפה כלכלית משולבת, בסכום בהיקף גבוה. כמו כן, ציינו כי הליכי האכיפה בתיק זה כללו שילוב זרועות בין יחידות החקירה - יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המיסים, יחידות הפרקליטות - פרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי) ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ויחידת החילוט הפועלת תחת האפוטרופוס הכללי שבמשרד המשפטים.