קפה וחומוס? ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע שרשת קופיקס תחל למכור לראשונה בתולדותיה חומוס. בסניף תוצב מכונה המייצרת בלחיצה מנת חומוס טרי וחמים, שעשוי רק מגרגירים שמגיעים באריזת ואקום סטרילית וטחינה. הסניף הראשון שיחל למכור בתוך שבועיים שלושה חומוס הוא סניף אשדוד שנבחר לפיילוט, במקביל יתווספו 20 סניפים ובהמשך כולם.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בעל השליטה ברשת, רמי לוי, מתמודד עם שותפים (אבי לוי) על רכישת תחנות הדלק של "דלק" מידי יצחק תשובה ויהיה האחראי על מתחמי הסחר בתחנות. הכנסת החומוס לתפריט, אולי, מרמזת על כוונתו להכניס ולהתאים את סניפי קופיקס לפעילות במתחמי תחנות הדלק.
2 צפייה בגלריה
מנת החומוס של קופיקס
מנת החומוס של קופיקס
מנת החומוס של קופיקס
(צילום: נווית זומר)
במסגרת המהפך ברשת שלוי עושה בניסיון להעביר אותה לפסי רווחיות, הוא מעביר את הסניפים לשירות עצמי - צעד שכולל גם מהפך עיצובי. ויטרינת התצוגה המקורית בעיצוב הקרון, שהשיק מייסד הרשת אבי כץ והפכה לסימן היכר שלה, נעקרה וכעת הוצבו מקררי תצוגה בשירות עצמי עם כריכים, מאפים, סלטים וחומוס. המודל שעמד לנגד עיני הבעלים הוא רשת הכריכים הבריטית "פרט א מנג'ר", שידועה בשירות עצמי.
לעיצוב החדש מספר תועלות: הלקוח נחשף פיזית למגוון, מתוך תקווה שיגדיל את סל הקנייה, ומתייתר עובד נוסף בסניף שעסוק בשירות הלקוח. מחירי הקפה לא ישתנו, והפוך קטן ימשיך להימכר בחמישה שקלים.
2 צפייה בגלריה
רמי לוי ואבי כץ מציגים את החומוס של קופיקס
רמי לוי ואבי כץ מציגים את החומוס של קופיקס
רמי לוי ואבי כץ מציגים את החומוס של קופיקס
(צילום: נווית זומר)

ההתלהבות דעכה

מאז רכש לוי את קופיקס לפני שלוש שנים, הוא לא רווה נחת מההשקעה. הרשת שהושקה תחת הקונספט החדשני "הכל בחמישה שקלים" ויצרה באזז מטורף, לא הצליחה לשמור לאורך זמן על הרווחיות - ועוד בתקופת אבי כץ נאלצה להעלות מחירים ואיבדה את התלהבות הציבור.
השבוע פורסמו הדו"חות הכספיים של קופיקס לרבעון השני, ומהם עלה כי 25 סניפים, כרבע מכלל סניפי הרשת, נסגרו במחצית הראשונה של השנה. מדובר בסניפים מפסידים: 13 מהסניפים בבעלות החברה ו-12 נוספים בבעלות זכיינים שלא חזרו ופתחו מאז הסגר. כיום פועלים 79 סניפים שמכירותיהם הסתכמו, בגלל הסגר, ב-4.8 מיליון שקל בלבד. מאידך גיסא, פעילות 35 מרכולי סופר קופיקס משתפרת ורשמה צמיחה של 24% במכירות.
אבי כץ, מייסד קופיקס ובעל מניות מיעוט כיום, חשבת בחזון שלך שימכרו חומוס בקופיקס? כץ: "מי ידע אז מה יהיה עוד שבע שנים. צחקו עליי והיום עדיין יש בכל פינה קופיקס. אני נותן את כל הבמה לרמי לוי, הוא בעל הבית של קופיקס וכמו תמיד הוא מציע גם את החומוס במחיר הכי נמוך. אני מאמין בקופיקס ובשינויים שרמי עושה. צריך לבצע שיפורים ברשת ולחדש".

חומוס גם ברוסיה

החומוס הטרי שיוצא מהמכונה הוא ללא חומר משמר, ועשוי כאמור רק מגרגירים באריזת ואקום וטחינה, שהמכונה טוחנת ומערבלת. מנה של 225 גרם תעלה 15 שקל, ותמורת שקל וחצי נוספים ניתן לרכוש באריזה קטנה תוספת של ביצה קשה, חצילים מטוגנים או גרגירי חומוס.
את המכונה המציאו גידי אמיר ובנו, לשעבר שותפים ברשת חומוסיות ידועה באיכותה ובעלי חומוסיית סאנשיין בלונדון. לוי לא רק הכניס את המכונה לקופיקס אלא לקח גם בעלות על זכויות ההפצה שלה והוא מתכוון להכניס אותה גם למעדנייה בסופרים שלו ולקופיקס גלובל - רשת בתי הקפה ברוסיה שפורצת כעת לאירופה.
לוי אמר ל"ממון": "חומוס הוא מזון בריא, ובמקום 28 שקל שגובים בחומוסיות אנחנו נמכור במחיר נגיש".