מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: סיר טיגון ללא שמן מדגם Easy Fry Classic EY2018 של חברת Tefal. מחיר: 990-499 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סיר טיגון ללא שמן מדגם Easy Fry Classic EY2018 של חברת TEFAL
סיר טיגון ללא שמן מדגם Easy Fry Classic EY2018 של חברת TEFAL
סיר טיגון ללא שמן מדגם Easy Fry Classic EY2018 של חברת Tefal
(צילום: יח"צ)
קשה לי להאמין שיש רבים שלא מכירים את המונח טיגון באוויר. הרעיון קיים כבר זמן מה - אוויר חם שנע בתוך המכשיר מאפשר ליצור אפקט של טיגון עם שימוש מועט, אם בכלל, בשמן. סיר הטיגון של Tefal מגיע עם תג מחיר נח למדי, ועדיין, האם הוא שווה? בדקנו.
חשוב לומר שאני מגיע לבדיקת המוצר הזה כשיש לי כבר סיר טיגון באוויר של חברה אחרת. הסיר שיש לי עולה קצת יותר מפי שניים, כך שההשוואה בראש שלי היא על מה אפשר לוותר תמורת המחיר הנמוך. גודל, למשל, הוא דבר הגיוני.

קטן, לטוב - ולרע

הסיר שלי יכול להכיל 1.2 קילו מזון, כך שאפשר לבשל בו בכיף ארוחה לארבעה אנשים. הסיר של Tefal לעומת זאת, מכיל 4.2 ליטר בכללי ו-1.2 ליטר בכמות האוכל. בלי באמת לבחון מה זה אומר משקל לעומת נפח, הכמות בו קטנה. ארוחה לשני אנשים מקסימום. למעשה, שלושה שניצלי תירס שהונחו בתוכו נתנו תחושה שהמכשיר עמוס, ואכן, משום שהונחו קצת אחד על השני, לא כולם יצאו פריכים בצורה שווה. מה שכן, כל הגודל של סיר הטיגון של Tefal קטן יותר, באופן הגיוני, מהסיר שאצלי, כך שהוא גם תופס פחות מקום על השיש.
מבחינת טיגון, הסיר עושה את העבודה. המשטח שלו מעט אלכסוני, כנראה כך מאמינים שהטיגון ייצא שווה יותר. הצ'יפס ששמנו יצא בסדר גמור. למי שמעולם לא ניסה טיגון באוויר, אז זה לא בדיוק כמו טיגון. זה בהחלט עדיף על טיגון לדברים כמו שניצל תירס ונותן עבודה ומייצר אחלה צ'יפס, אבל מי שאוהב שמנוניות, אני מקווה שברור לו שלא יקבל אותה כאן. בכל מקרה, התוצאה של הסיר של Tefal בהחלט מספקת.
לפי היצרנים, הסיר נועד גם לצלייה, גריל ואפיה. בתחום צליית הירקות הוא עבד בינוני. על אף שהחום המקסימלי הינו בדיוק כמו הסיר היקר שלי, נראה שלקח לו יותר זמן להגיע לחום זה, ועדיין הירקות לא היו צלויים לעילא. בתחום הגריל, נקניקיות והמבורגר בסיסיים יצאו בסדר גמור, חזה עוף הרבה פחות. יצא קצת רטוב במרכז בעוד הקצוות היו פריכים יותר. כאשר נתנו לעסק יותר זמן, אז הצלחנו להוציא משהו פריך יותר, אבל לקח לנו לשם כך קרוב ל-30 דקות. די הרבה זמן במונחים של עולם הטיגון.
מגוון האפשרויות והשליטה בטמרפרטורה ובזמן נעשית במכשיר על ידי כפתורי מגע, וכמו שקורה לא מעט בכפתורי מגע, הם עבדו בחצי כח. בעוד כפתורי הזמן והחום עבדו טוב, הכפתורים לתוכניות מוכנות מראש של פיצה, מאפין וכדומה, לפעמים עבדו - לפעמים פחות. כאשר מיכל המזון פתוח, לא ניתן כלל להפעיל את המכשיר, שזה דבר טוב כדי למנוע חימום יתר. מצד שני, מיכל המזון לא נכנס בקלי קלות ולפעמים נותן מאבק.
ניקוי המכשיר די קל וניתן אף להכניס את הרשת למדיח. זה דבר טוב שניתן להגיד עליו. חורי הרשת גדולים למדי, כך שלא מעט פירורים נופלים דרכם - זה עוד דבר רע. בסך הכל, עושה עבודה כסיר טיגון, לא הרבה יותר. מכיוון שמדובר במכשיר להרבה זמן, ממש לא חש שהמחיר הנמוך שווה את המוצר הדי בינוני.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.