התדרדרות הדולר נמשכת ובנק ישראל לא מנסה עוד לעצור אותה בשלב זה. השער היציג של הדולר נקבע היום (ד') על שער של 3.19 שקלים, באגורה פחות מאשר השער היציג שנקבע אתמול, 3.201 שקלים, לאחר ירידה של עוד 0.3%. יש לציין כי גם שער האירו היציג ירד לשערו הנמוך ביותר השנה - 3.7024 שקל. אתמול ירד שער הדולר לראשונה מאז ה-13 בינואר השנה אל שער נמוך מרף 3.20 שקלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המשך ירידת הדולר מקשה על התעשיינים והיצואנים. התאחדות התעשיינים הגיבה היום על ירידת שער הדולר בדרישה שהממשלה תנקוט מיד באמצעים שברשותה כדי להציל את היצוא הישראלי ולמנוע סגירת קווי ייצור ופיטורי עובדים.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
הפעם האחרונה שבה שער הדולר היה נמוך מ-3.20 שקל היה ב-13 בינואר השנה והגיע אף ל-3.11 שקל. בעקבות הכרזת נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, כי הבנק ירכוש השנה 30 מיליארד דולר בשוק המט"ח - זינק שער הדולר יד ל-3.34 שקל בסוף חודש מרץ השנה.
בימים האחרונים ניסה בנק ישראל שוב לתמוך בדולר ורכש כחצי מיליארד דולר בשוק המט"ח, אולם לאחר יומיים של התאוששות בשער, עד ל-3.25 שקל בעת המסחר בשוק המט"ח, שב הדולר לרדת ואתמול (ב') נקבע שערו היציג על 3.2060 שקל.
בין הסיבות לירידת שער הדולר: השקל החזק שנובע מהמצב הכלכלי המשתפר בישראל, עם היציאה מגל הקורונה הרביעי, לצד מיעוט של רכישת דולרים בישראל, בין השאר גם בשל סיום עונת יציאות הישראלים לחו"ל ומשבר הסחר העולמי, שמונע רכישות גדולות של סחורות ומוצרים בחו"ל.